ХУДОЖНІЙ МЕТАМОДЕРНІЗМ: ВІД ЕКСПАНСІЇ МЕРТВОГО – ДО ДИХАННЯ ЖИВОГО

Автор(и)

  • Liudmyla Kondratska Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2885-138X

Ключові слова:

акції постмодернізму, арт-практика метамодернізму, перформаційний поворот, синкретична естетика, стратегії “подвійного кадрування”

Анотація

У статті обґрунтовано перспективи метамодерністичного мистецтва як антиномічного співбуття в єдиному творчому процесі інтуїтивного чуття Краси і енергійного поривання Розуму, індивідуального духу свободи і колективної логіки. На прикладі епістемологічного аналізу жанрових різновидів відповідної артпрактики (живопису Адама Міллера, Мітча Гріффіта, Кея Доначі, колажів Девіда Торпа, інсталяцій Баса Яна Адера, фільмів Мішеля Гондрі, Уеса Андерсена, Спайка Джонса, постінтернет-музики у жанрі мікстейл і ґерідж) концептуально узагальнено антропологічну та естетичну парадигми метамодернізму і стратегій (метарефлексивності, перформатизму, осциляції, конструктивного пастішу; нормкору, антропоморфізації; меtа-сute) формування належної компетентності його адресанта.

Біографія автора

Liudmyla Kondratska, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

доктор педагогічних наук, професор кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва

Посилання

Bodriyyar, Zh. (2006). Prozrachnost zla [Transparency of evil], Moscow, Dobrosvet; KDU. (in Russian).

Grebenyuk, A. A (2017). Metamodernism in psychology or the departure from the game of life to its performanceism // WORLD SCIENСЕ: PROBLEMS AND INNOVATION: sbornik statey VI Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii [WORLD SCIENСЕ: PROBLEMS AND INNOVATION: collection of articles of the VI International Scientific Practical Conference], in 2 parts. part 1, Penza, MNTsS “Nauka i Prosveschenie”, p. 313–317. (in Russian).

Hundorova, T. (2018). Kitch i literatura. Travestii [Kitsch and literature. Travesties], Kyiv, Fakt. (in Ukrainian).

Daimi, T. (2016). Manifest non-aktualnogo: otvorit dver [The manifesto of the non-current: open the door], Kyiv, Folio. (in Russian).

Delez, Zh. (2008). Logika smyisla [Logic of meaning], translation from french Ya Sirsky, Moscow, Raritet. (in Russian).

Dzheimison, F. (2008). Postmodernizm, abo Lohika kultury piznoho kapitalizmu [Postmodernism, or the Logic of the culture of late capitalism], translate from english and the afterword by P. Denysko, Kyiv, Kurs. (in Ukrainian).

Domanska, E. (2011). Performative turn in modern humanities knowledge, Sposoby postizheniya proshlogo. Metodologiya i teoriya istoricheskoy nauki [Ways to comprehend the past. Methodology and theory of historical science], responsible ed. M. Kukartseva, Moscow, Kanon ; ROOI “Reabilitatsiya”. (in Russian).

Liotar, Zh.-F. (2001). Postmodernistskaya fenomenologiya [Postmodern Phenomenology], translation M. Janson, Saint Petersburg, Aleteyya. (in Russian).

Martynov, V. I. (2005). Zona opus posth, ili Rozhdenie novoy realnosti [Zone opus posth, or the birth of a new reality], Moscow, Izdatel’skiy dom Klassika – XXI. (in Russian).

Pomerants, G. S. (2013). Dorogi duha i zigzagi istorii [Roads of the Spirit and Zigzags of History], 2 edition, Moscow ; Saint Petersburg: Tsentr gumanitarnyih initsiativ. (in Russian).

Ryizhakova, S. I., Sirotkina, I. E. Performance as a new paradigm in the humanities and social sciences, available at: URL: http://schschsch.antropya.tsom/artitsles/main/100/ (data zvernennya: 02.10.2018). (in Russian).

Tarasov, V. B. (2002). Ot mnogoagentnyh sistem k intellektualnyim organizatsiyam: Filosofiya, psihologiya, informatika [From multi-agent systems to intellectual organizations: Philosophy, psychology, computer science] Moscow, Editorial URSS. (in Russian).

Uolles, D. F. (2015). Zametki o chuvstve yumora Kafki [Notes on Kafka’s sense of humor], trans. A. Polyarinova, Moscow, KRUG. (in Russian).

Franzen, Dzh. (2016). Bezgreshnost [Sinlessness], trans. N. Sokolova, Moscow, Litagent Corpus. (in Russian).

Epshteyn, M. (2015). Posle buduschego. Paradoksy kultury [After the future. Culture paradoxes], Moscow, Novoe literaturnoe obozrenie. (in Russian).

Abramson, S. (2015). Ten Basic Principles of Metamodernism, Wesleyan University Press. available at: http://www.huffingtonpost.com/seth-abramson/ten-key-principles-in et_b7143202.html). (in English).

Eshelman, R. (2017). Performatism, or the End of Postmodernism. Anthropoetics. Vol 6, no. 2, available at: http://www.anthropoetics.ucla.edu/ap0602/perform.htm. (in English).

Freinacht, H. (2017). The Listening Society: A Metamodern Guide to Politics. Book One, Kоbenhavn: Metamoderna ApS. (in English).

Hassan, I. (2017). The Postmodern Turn: Essays on Postmodernism and Culture, Columbus, Ohio State University Press. (in English).

Kirby, A. (2009). Digimodernism: How New Technologies Dismantle the Postmodern and Reconfigure Our Culture, New York ; London, Continuum. (in English).

Jencks, Ch. (1997). 13 Propositions of Post Modern Architecture, Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture, Chichester. (in English).

Samuels, R Auto-Modernity after Postmodernism: Autonomy and Automation in Culture, Technology, and Education, Los Angeles, University of California. (in English).

Turner L. Metamodernism: A Brief Introduction. available at: http://www.metamodernism.com/ 2015/01/12/metamodernism-a-brief-introduction/. (in English).

Vermeulen T., van den Akker R. Notes on “Notes on Metamodernism”, Notes on Metamodernism, June 3, 2015, available at: http: www.metamodernism.com/2015/06/03/ misunderstandings-and-clarifications/ (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27