РЕАЛІЗАЦІЯ BASSO CONTINUO ЯК АСПЕКТ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРСЬКОЇ ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • Oksana Slipchenko Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine
  • Iryna Melnychenko Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

Ключові слова:

розшифрування basso continuo, стилістика барокового акомпанементу, ансамблеві принципи

Анотація

У статті коротко оглянуто первинні та вторинні джерела, в яких можна знайти інформацію з теорії і практики цифрованого басу. Розглянуто деякі ключові принципи розшифрування basso continuo й безпосередньої його реалізації. Порушене питання ансамблевих принципів та стилістики виконання барокового акомпанементу в традиціях різних національних клавірних шкіл того часу. Виконано загальний аналіз двох основних типів існуючих готових реалізацій basso continuo та їх порівняння з позиції автентичності.

Біографії авторів

Oksana Slipchenko, Київський національний університет культури і мистецтв

концертмейстер кафедри музичного мистецтва

Iryna Melnychenko, Київський національний університет культури і мистецтв

концертмейстер кафедри музичного мистецтва

Посилання

Boyarkina, A. V. (2013). “Basso continuo, figured bass or nevertheless thoroughbass? To the music terms translation problem”, Proceedings of the Muzyka, tekst, perevod: XLI i XLII Mezhdunarodnykh filologicheskikh konferentsiy [Music, text, translation: 41st and 42nd International philological conference], Saint-Petersburg State University, March 26, 2012 – March 12, 2013, pp. 11–18. (in Russian).

Filippova, O. (2001). Basso continuo on the harpsichord. Stylistics and performance methods, Problemy stilya i interpretatsii muzyki barokko: Sb. nauch. tr. MGK im. P. I. Chaykovskogo [Style and interpretation problems of baroque music: Collection of Scientific Works of the P. Tchaikovsky Moscow State Conservatory], vol. 32, pp. 100–109. (in Russian).

Katunyan, M. I. (2012). 16th century postcomposition: on the path to the autor’s opus, Iskusstvo muzyki. Teoriya i istoriya [The art of music. Theory and history], no. 3. (in Russian).

Shadrina-Lychak, O. V. (2014). Style Lute Complex in French Harpsichord music of the 17th–18th Centuries. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho [Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], vol. 109, no. 6, pp. 135–147. (in Russian).

David Chapman, (2015). “Thoroughbass pedagogy in nineteenth-century Viennese composition and performance practices”, The dissertation of doctor of philosophy, 2008-05, New Jersey, 448 p. (in English).

Christensen, J. B. (2002). 18th Сentury Сontinuo Playing (A Historical Guide to the Basics), Bärenreiter. (in English).

D’Anglebert, G. H. (1689). Pièces de clavecin [Pieces for harpsichord], Paris. (in French).

Gasparini, F. (1963). The Practical Harmonist at the Harpsichord, translated by F. S. Stillings, New Haven: Yale School of Music. (in English).

Heinichen, J. D. (1711). Anweisung zu vollkommener Erlernung des General-Basses [Instruction for perfect Learning of the Thoroughbass], Hamburg: Benjamin Schiller. (in German).

Heinichen, J. D. (1728). Der General-Bass in der Composition [The Thoroughbass in the Composition], Dresden. (in German).

Saint-Lambert, M. (1707). Nouveau traité de l’accompagnement du Clavecin, de l’Orgue et des autres instruments [New treatise on the accompaniment of Harpsichord, Organ and other instruments], Paris, Christophe Ballard. (in French).

Świątkiewicz, M. (2008). Basso continuo we Włoszech i Niemczech pierwszej połowy XVIII wieku [Basso continuo in Italy and Germany in the first half of the 18th century], Katowice. (in Polish).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27