МУЗИЧНЕ ВИКОНАННЯ ЯК ВИЯВ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКОНАВЦЯ (ДО 130-ЛІТТЯ З ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ГЕНРІХА НЕЙГАУЗА)

Автор(и)

Ключові слова:

музичне виконання, викладач, Г. Г. Нейгауз, музикант-педагог, виконавська майстерність

Анотація

У статті досліджено розвиток музично-виконавського мистецтва ХХ століття в контексті загального культурно-просвітницького руху в країні. Охарактеризовано становлення музичного виконання, що відображає специфічні риси композиторської творчості та виконавського мистецтва. Окреслено умови формування творчої обдаровності відомого музиканта-виконавця та музиканта-педагога Генріха Густавовича Нейгауза. Висвітлені деякі педагогічні принципи митця, що сформувались в роки його педагогічної діяльності у ВНЗ.

Біографія автора

Valentina Belikova, Криворізький державний педагогічний університет

кандидат мистецтвознавства, заслужений працівник культури України, доцент кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Посилання

Bielikova V. V., (2006). Objective conditions for the development of musical creativity at the crossroads of the twentieth and twenty centuries, Pedahohika vyshchoi i serednoi shkoly : zb. naukovykh prats. Spetsvypusk 16 “Mystetsko-pedahohichna osvita (teoriia, metody, tekhnolohii)” [Pedagogy of higher and secondary school: Col. scientific works. Special issue 16 “Art-pedagogical education (theory, methods, technologies)”], Part 1, Kryvyi Rih, Kryvy Rih State Pedagogical University. (in Ukrainian).

Khentova, S. M. (1966). Vydayushchiesya pianisty-pedagogi o fortepiannom iskusstve [Outstanding pianists and teachers of piano art], Moscow, Leningrad, Muzyka. (in Russian).

Gurenko, E. G. (1982). Problemy khudozhestvennoy interpretatsii: filosofskiy analiz [Problems of artistic interpretation: a philosophical analysis], Novosibirsk, Nauka. (in Russian).

Davydov, M. A. (2010). Vykonavske muzykoznavstvo. Entsyklopedychnyi dovidnyk [Performing musicology. Encyclopedic Directory], Lutsk, Volyn Regional Printing House. (in Ukrainian).

Kadtsyn, L. M. (1990). Muzykal’noe iskusstvo i tvorchestvo slushatelya : ucheb. posobie dlya vuzov [Music Art and Works of the Student: Study. allowance for high schools], Moscow, High school. (in Russian).

Krykhalova, N. P. (1979). Interpretatsiya muzyki [Music interpretation], Moscow. (in Russian).

Lyashenko, I. F. (1973). Natsionalni tradytsii v muzytsi yak istorychnyi protses [National traditions in the music of the historical process], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Nikolaev, A. (1961). Mastera sovetskoy pianisticheskoy shkoly. Ocherki [Masters of the Soviet piano school. Essays], Moscow, Gosmuzizdat. (in Russian).

Keldysh, G. V. (1991). Muzykal’nyy entsiklopedicheskiy slovar [Music Encyclopedic Dictionary], Moscow, Sovetskaya entsiklopediya. (in Russian).

Neygauz, G. G. (1967). Ob iskusstve fortepiannoy igry [About the art of the piano game], Moscow, Muzyka. (in Russian).

Padalka, H. (2006), The potential of mysticism and the pedagogical minds of the real world, Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika [The scientific issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy], no. 5, pp. 145–154. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27