МУЗИЧНЕ ВИКОНАННЯ ЯК ВИЯВ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКОНАВЦЯ (ДО 130-ЛІТТЯ З ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ГЕНРІХА НЕЙГАУЗА)
Ключові слова:
музичне виконання, викладач, Г. Г. Нейгауз, музикант-педагог, виконавська майстерністьАнотація
У статті досліджено розвиток музично-виконавського мистецтва ХХ століття в контексті загального культурно-просвітницького руху в країні. Охарактеризовано становлення музичного виконання, що відображає специфічні риси композиторської творчості та виконавського мистецтва. Окреслено умови формування творчої обдаровності відомого музиканта-виконавця та музиканта-педагога Генріха Густавовича Нейгауза. Висвітлені деякі педагогічні принципи митця, що сформувались в роки його педагогічної діяльності у ВНЗ.
Посилання
Bielikova V. V., (2006). Objective conditions for the development of musical creativity at the crossroads of the twentieth and twenty centuries, Pedahohika vyshchoi i serednoi shkoly : zb. naukovykh prats. Spetsvypusk 16 “Mystetsko-pedahohichna osvita (teoriia, metody, tekhnolohii)” [Pedagogy of higher and secondary school: Col. scientific works. Special issue 16 “Art-pedagogical education (theory, methods, technologies)”], Part 1, Kryvyi Rih, Kryvy Rih State Pedagogical University. (in Ukrainian).
Khentova, S. M. (1966). Vydayushchiesya pianisty-pedagogi o fortepiannom iskusstve [Outstanding pianists and teachers of piano art], Moscow, Leningrad, Muzyka. (in Russian).
Gurenko, E. G. (1982). Problemy khudozhestvennoy interpretatsii: filosofskiy analiz [Problems of artistic interpretation: a philosophical analysis], Novosibirsk, Nauka. (in Russian).
Davydov, M. A. (2010). Vykonavske muzykoznavstvo. Entsyklopedychnyi dovidnyk [Performing musicology. Encyclopedic Directory], Lutsk, Volyn Regional Printing House. (in Ukrainian).
Kadtsyn, L. M. (1990). Muzykal’noe iskusstvo i tvorchestvo slushatelya : ucheb. posobie dlya vuzov [Music Art and Works of the Student: Study. allowance for high schools], Moscow, High school. (in Russian).
Krykhalova, N. P. (1979). Interpretatsiya muzyki [Music interpretation], Moscow. (in Russian).
Lyashenko, I. F. (1973). Natsionalni tradytsii v muzytsi yak istorychnyi protses [National traditions in the music of the historical process], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).
Nikolaev, A. (1961). Mastera sovetskoy pianisticheskoy shkoly. Ocherki [Masters of the Soviet piano school. Essays], Moscow, Gosmuzizdat. (in Russian).
Keldysh, G. V. (1991). Muzykal’nyy entsiklopedicheskiy slovar [Music Encyclopedic Dictionary], Moscow, Sovetskaya entsiklopediya. (in Russian).
Neygauz, G. G. (1967). Ob iskusstve fortepiannoy igry [About the art of the piano game], Moscow, Muzyka. (in Russian).
Padalka, H. (2006), The potential of mysticism and the pedagogical minds of the real world, Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika [The scientific issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy], no. 5, pp. 145–154. (in Ukrainian).