РИСИ СТИЛЮ ВАСИЛЯ БАРВІНСЬКОГО НА ПРИКЛАДІ СОНАТИ РЕ-БЕМОЛЬ МАЖОР

Автор(и)

  • Tetyana Chaban Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, Ukraine

Ключові слова:

символізм, романтизм, стиль в музиці, соната

Анотація

У статті досліджено стильові переваги творчості Василя Барвінського, які свідчать про важливе значення музичної спадщини композитора в європейському мистецькому просторі. Розглянута фортепіанна Соната Ре-бемоль мажор, в якій автор показує чутливість до “покликів” своєї епохи. Охарактеризовано риси зв’язку з музичним модерном у вигляді використання засобів і виразних компонентів неокласицизму, імпресіонізму-символізму, які поєднались із романтично-традиціоналістською палітрою високообдарованого музиканта.

Біографія автора

Tetyana Chaban, Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової

здобувач кафедри історії музики та музичної етнографії

Посилання

Androsova, D. V. (2014). Simvolizm i poliklavirnost v fortepiannom ispolnitelstve ХХ veka: monografiya [Symbolism and polyclificness in the piano performance of the twentieth century: monograph], Odesa, Astroprynt. (in Russian).

Blazhkevych, H. and Starukh, T. (2011). Pravda i mify pro lvivskykh pianistiv – osnovopolozhnykiv fortepiannoi shkoly [Truth and myths about Lviv pianists – founders of the piano school], Lviv, SPOLOM. (in Ukrainian).

Hehel, H. “The Spirit of Your Time”. available at: Https: // ru.wikipedia.org / wiki / Spirit of the day. (in Russian).

Horyukhina, N. (1973). Evoliutsiia sonatnoi formy [Evolution of the sonata form], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Kaminskaya-Markova, E. N. (2015). Metodologiya muzykoznaniya i problemy muzykal’noy kul'turologii. K 50-letiyu pedagogicheskoy deyatel’nosti [Methodology of musicology and problems of musical culture. To the 50th anniversary of pedagogical activity], Odesa, Astroprynt. (in Russian).

Cassou, J. (1999). Entsiklopediya simvolizma: Zhivopis, grafika i skulptura. Literatura. Muzyika [Encyclopedia of Symbolism: Painting, Graphics and Sculpture. Literature. Music], Translated by Kislova, N. V., Pakhsaryan, N. T., Moscow, Respublika. (in Russian).

Kashkadamova, N. (1996). About the interpretation of Vasyl Barvinsky’s piano works. Vasyl Barvinskyi v konteksti yevropeiskoi muzychnoi kultury: Statti i materialy [Vasyl Barvinsky and Ukrainian music culture: Articles and materials], editor-compiler O. Smoliak, Ternopil, Aston, pp. 25–30. (in Ukrainian).

Kyianovska, L. (1997). V. Barvinsky’s style in the context of aesthetic tendencies of the Western Ukrainian culture of the first third of the 20th century, Kulturolohichni problemy muzychnoii Ukrainistyky [Cultural problems of musical Ukrainianistics], Odesa, Iss. 2, part 1, pp. 17–27. (in Ukrainian).

Kozlov, V. (2001). Sonata for piano V. Barvinsky as a reflection of the leading ideas of the romantic era. Pytannia styliu i formy v muzytsi. Nauk. Zbirky LDMA im. M. Lysenka [Questions of style and form in music. Scientific collections of M. Lysenko Lviv State Musical Academy], Iss. 4, pp. 189–199. (in Ukrainian).

Pavlyshyn, S. (1990). Vasyl Barvinskyi [Vasyl Barvinsky], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Lyalyna, S. (1978). Symbolism, Muzykal’naya entsiklopeliya: v 6-ti tomakh. [Musical Encyclopedia: in 6 volumes], Vol. 4, Sov. entsiklopediya, pp. 969–970. (in Russian).

Lissa, Z. (1970). Studia nad twórczością Fryderika Chopina [Studies on the work of Fryderyk Chopin], Kraków, PWM. (in Polish).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27