ҐЕНДРНА РІВНІСТЬ В МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ: ПРОБЛЕМИ ТА ОЗНАЧЕННЯ

Автор(и)

  • Tetyana Andrusishin Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, Україна

Ключові слова:

музичне мистецтво, ґендерна рівність, ґендерні ролі, ґендерні стереотипи, антропологічний вимір

Анотація

У статті осмислено ґендерні проблеми та їх взаємозв’язок із музичним мистецтвом. Дослідження ґендерної тематики провадило до виокремлення, аналізу та осмислення таких означень, як: ґендерний вимір, що зосереджується навколо осмислення антропологічних засад ґендерного аспекту в музичному творі; ґендерні ролі, які виокремлюють репрезентацію жінки у різних видах музичного мистецтва; ґендерна рівність виокремлює важливість усвідомлення та практичне впровадження усталених стереотипів у музичному мистецтві.

Біографія автора

Tetyana Andrusishin, Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка

аспірант кафедри методики музичного виховання і диригування Інституту музичного мистецтва

Посилання

Bermes, I. L. (2017). Female Conductor: Attempted Performance Characteristics, Visnyk Natsionalnoi akademii kadriv kultury i mystetstv: nauk. zhurnal [Bulletin of the National Academy of Cultural Arts and Arts: Sciences. Magazine], Kyiv Milenium, no. 1, pp. 63–68. (in Ukrainian).

Bern, Sh. (2007). Gendernaya psihologiya. Zakony muzhskogo i zhenskogo povedeniya [Gender Psychology. The laws of male and female behavior], SPb., Praim-EVROZNAK. (in Russian).

Bulatova, L. O. (2008). Gender features of the perception of musical art, Teoretychni pytannia kultury, osvity ta vykhovannia. [Theoretical issues of culture, education and upbringing], Collection of sciences works, Iss. 35, pp. 51–60. (in Ukrainian).

Hiholaieva, V. O. (2008). The gender aspect in musical theory and practice, Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta praktyky osvity: Zbirnyk naukovykh prats, KhDUM im. I. P. Kotliarevskoho [Problems of the interaction of art, pedagogy and practice of education: Collection of scientific works / KSUU them. I. P. Kotlyarevsky], Iss. 21, Kharkiv, рp. 118–129. (in Ukrainian).

Doronina, T. O. (2011). Teoretyko-metodolohichni zasady hendernoi osvity ta vykhovannia uchnivskoi molodi [Theoretical and methodological principles of gender education and upbringing of student youth], monograph, NAPN, Institute of Higher Education, KDPU of the Ministry of Education and Science of Ukraine., Kryvyi Rih, Vydavnychyi dim. (in Ukrainian).

Kushnir, N. V. (2016). Theoretical and legal analysis of concepts related to gender equality. Forum prava [Forum of law], no. 4, рp. 195–200. (in Ukrainian).

Melnyk, T. M. (2004). Gender as a science and a discipline, Osnovy teorii henderu [Fundamentals of the theory of gender] educational textbook, Kyiv, “K. I. S.”, рp. 79–108. (in Ukrainian).

Poliuha, V. V. (2016). Gender roles as a segment of musical education development, Innovatsiyni navchalni tehnologiyi: dosvid Evropeyskogo soyuzu ta yogo vprovadzhennya dlya pidgotovki vikladachiv [Innovative educational technologies: european union experience and its implementation to the training of educators], Danubius University, рp. 93–95. (in Ukrainian).

Tsurkanenko, I. V. (2011). Gender topics in music performance studies, Mova i kultura [Language and culture], vol. 4 (150), Iss. 14, pp. 65–72. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27