ЖАНРОВІ МЕТАМОРФОЗИ ТА УКРАЇНСЬКЕ ХОРОВЕ МИСТЕЦТВО У КОНТЕКСТІ ТВОРЧОСТІ ВОЛОДИМИРА РУНЧАКА
Ключові слова:
хорове мистецтво, творчість Володимира Рунчака, жанрові моделі, музичне виконавство, музичний акціонізмАнотація
У статті досліджено питання жанрових метаморфоз у контексті музики авангарду. Простежено втілення новацій у контексті жанру, стилю, форми та художньо-знакових структур на прикладі творчості українського композитора й диригента Володимира Рунчака. Акцентовано новації, втілені у синергії старого й нового, які привнесла в українське хорове мистецтво плеяда сучасних композиторів. Розкрито особливості та значення творчого внеску В. Рунчака: привнесення в музичне мистецтво елементів театральності, віднайдення музичного акціонізму для реалій української музики, способи популяризації і пропаганди сучасних музичних творів, а також аспекти організаторської діяльності митця.
Посилання
Balanko, M. (2009). Truba v instrumentalnomu teatri Volodymyra Runchaka [The horn in the instrumental theater of Vladimir Runchak]. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho [Scientific Herald of the P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], Iss. 83, pp. 107–115. (in Ukrainian).
Freer, P. K. The Conductor’s Voice: Working Within the Choral Art. Retrieved from https://scholarworks.gsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://www.google.com.ua/&httpsredir=1&article=1043&context=music_facpub. (in English).
Gorohivska, S. (2011). Instrumental theater in the works of Ukrainian composers (V. Runchak, S. Zazhyt’ko, M. Shorenkov)]. Ukrayinske muzykoznavstvo [Ukrainian musicology], Kyiv, P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Iss. 37, pp. 189–204. (in Ukrainian).
Hellewell, D. The Hecklers are Right about the Musical Avant-garde. Retrieved from http://www.libertarian.co.uk/lapubs/cultn/cultn035.pdf. (in English).
Konstantinova, E. (2011). I am “samashedshiy”, but not mad! (interview with V. Runchak). Zerkalo nedeli [Mirror of the week], no. 11. Retrieved from http://gazeta. zn. ua/CULTURE/ya__samashedshiy,_no_ne_bezumnyy__kompozitorvladimir_runchak_prizyvaet_razdat_gosnagrady_vsem_zhela. html. (in Russian).
Maltseva, E. S. (2010). To the analysis of the “Passione” sonata (1985/89) by V. Runchak. Nauchnyy zhurnal: Tomskiy gosudarstvennyy universitet [Scientific journal: Tomsk State University], no. 330, pp. 54–56. (in Russian).
Morgan, M. I. Choral Art Music as a Reflection of Prairie Identity. Retrieved from https://tspace.library.utoronto.ca/bitstream/1807/79333/1/Morgan_Melissa_I_201706_DMA_thesis.pdf. (in English).
Papenina, A. N. (2008). Muzykal'nyy avangard serediny XX veka i problemy khudozhestvennogo vospriyatiya [Musical avant-garde of the middle of the twentieth century and problems of artistic perception], St. Petersburg: Izd-vo SPbGUP. (in Russian).
Problemy instrumentalnoho vykonavstva v umovah suchasnoi mystetskoi osvity: materialy Vseukrayinskogo naukovo-praktychnogo seminaru z Mizhnarodnoyu uchastiu (2015) [Problems of instrumental performance in contemporary artistic education: materials of the All-Ukrainian scientific and practical seminar with international participation], Uman, April 27–28, 2015), Editor-in-Chief Dudnik O. V, Uman, FOP Zhovtiy O. O. (in Ukrainian).
Savchuk, I. B. (2013). About some features of the enrichment of the palette of expressive means and performer functions in Ukrainian chamber music of the late XX – early XXI centuries, Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho [Scientific Herald of the P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], Iss. 106 Cultural aspects of modern artistic discourse, Kyiv, pp. 226–242. (in Ukrainian).
Torba, O. (2010). Contemporary Ukrainian choral music: style and style. “Psalm 50 (51)” by Victoria Poliova. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho [Scientific Herald of the P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], Iss. 85 Spiritual culture of Ukraine: traditions and modernity, Kyiv, pp. 357–377. (in Ukrainian).