ПОЛІФОНІЯ ЯК ЗАСІБ ВИКЛАДЕННЯ МУЗИЧНОГО МАТЕРІАЛУ В АРАНЖУВАННЯХ ВОКАЛЬНИХ АНСАМБЛІВ A CAPELLA

Автор(и)

  • Zhanna Zakrasniana Київський національний університет культури і мистецтв, Україна
  • Olena Hrytsiuk Київський національний університет культури і мистецтв, Україна
  • Nazar Yakobenchuk Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

Ключові слова:

імітаційна поліфонія, підголоскова поліфонія, контрастна поліфонія, фактура, ансамбль a capella

Анотація

У статті розглянуто особливості побудови фактури в аранжуваннях для вокальних гуртів a capella, що дуже поширені в музичній культурі сьогодення. Проаналізовано композиції видатних колективів, у яких поєднуються різні типи гомофонної та поліфонічної фактури, що створюють своєрідний мішаний тип фактури з почерговим домінуванням одного або іншого складу. Розкрито специфіку створення композицій у різних стильових напрямках. Виокремлено засоби музичної мови, що їх найчастіше використовують у композиціях подібного типу.

Біографії авторів

Zhanna Zakrasniana, Київський національний університет культури і мистецтв

старший викладач кафедри академічного хорового та інструментального мистецтва

Olena Hrytsiuk, Київський національний університет культури і мистецтв

викладач кафедри академічного хорового та інструментального мистецтва

Nazar Yakobenchuk, Київський національний університет культури і мистецтв

старший викладач кафедри академічного хорового та інструментального мистецтва

Посилання

Budnichenko, V. (2010). Types and views of vocal ensembles. Electronic resource, available at: https: // otherreferats.allbest.ru/music/00041056_0.html (in Ukrainian).

Garanjan, G. (1986). Aranzhirovka dlya estradnykh instrumental'nykh i vokal'no-instrumental'nykh ansambley. 2-e dopolnennoe izdanie [Arrangement for variety instrumental and vocal-instrumental ensembles], Moscow, Muzyka. (in Russian).

Grigor’ev, S and Myuller, T. (1969). Uchebnik polifonii. Izdanie vtoroe [Polyphony textbook, second edition], Moscow, Music. (in Russian).

Camerata, (vocal group). Electronic resource, available at: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0_(%D0%B2%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%BF%D0%B0) (in Russian).

Kocherzuk, D. (2017). Creation of a musical product with the help of innovative technologies of sound recording systems (for example, the work of the vocal ensemble “Duke Time”) Kultura i suchasnist almanakh [Culture and modernity: almanac], Kyiv, National Academy of Government Managerial Staff of Culture and Arts, no. 1, pp. 122–127. (in Ukrainian).

Fraenov, V. (1987). Uchebnik polifonii [Polyphony textbook], Moscow, Muzyka. (in Russian).

Chufarov, D. Uroki aranzhirovki. Vvedenie. Muzykal’nyy onlayn kolledzh [Lessons of arrangement. Introduction. Online music college]. [Electronic resource]. – Access mode: http://study-music.ru/aranzhirovka-vvedenie/. (in Russian).

Artists directory. Electronic resource, available at: http://tuzinfm.by/performer/89/1.html (in Belarusian).

Pease, T. (2003) Jazz Composition: Theory and Practice, Berklee College of Music. (in English).

Rajaton, (vocal group). Electronic resource, available at: http://www.rajaton.net/fi/etusivu/ (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27