СПЕЦИФІКА ТВОРІВ ДЛЯ ГІТАРИ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ

Автор(и)

  • Svitlana Grynenko Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Україна

Ключові слова:

гітара, репертуар, українські композитори, твори, західноєвропейські традиції

Анотація

У статті визначено високий рівень розвитку гітарного репертуару, що створили українські композитори. Висвітлено основні тенденції у розвитку українського гітарного мистецтва. Виділено наслідування традицій, закладених в західноєвропейській гітарній музиці. Акцентовано увагу на відродженні елементів лютневої музики у творах українських композиторів-гітаристів. Підкреслено значну увагу до фольклору, в тому числі українського, що проявляється у широкому зверненні до жанру обробки.

Біографія автора

Svitlana Grynenko, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

аспірант кафедри естрадного виконавства

Посилання

Barzyshena, V. (2017). Neoromanticism as a stylistic tendency in contemporary Ukrainian guitar music (on the example of A. Shevchenko’s works). Muzychna nauka na pochatku tretіoho tysiacholittia [Music Science at the beginning of the third millennium], Issue 4. – Electronic resource, available at: http://musikology.com.ua/program/82/ (in Ukrainian).

Blazhevych, V. (2017). Evolution of the development of performing traditions of guitar art in the domestic cultural and educational space. Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action], Kyiv–Poltava, Issue 15. pp. 107–115. (in Ukrainian).

Blazhevych, V. O. (2016). Musical-performing traditions of Western Guitar School. Profesiina mystetska osvita i khudozhnia kultura: vyklyky XXI stolittia [Professional Artistic Education and Art Culture: Challenges of the XXI Century], Kyiv, pp. 353–360. (in Ukrainian).

Kovalenko, A. S. (2015). Historical and Cultural Analysis of the Development of Instrumental (Guitar) Education in Ukraine in the Modern Scientific-Pedagogical Discourse. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia: zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny [Problems of preparing a modern teacher: a collection of scientific works of the Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University], Uman, FOP Zhovtyy O. O. Issue 12. Ch.2. pp. 248–258. (in Ukrainian).

Sydorenko, V. (2011). Trends in Contemporary Ukrainian Scientific Thought on Guitar (Musicology, Pedagogy, Methodology, Didactics. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity [Problems of Interaction of Art, Pedagogy and the Theory and Practice of Education], Kharkiv, Issue 31. pp. 188–197. (in Ukrainian).

Croton, P. (2015). Performing Baroque Music on the Classical Guitar: a practical handbook based on historical sources, CreateSpace Independent Publishing Platform, 240 p. (in English).

Rodriguez, M. (2009). The Art and Craft of Making Classical Guitars, Milwaukee, Hal Leonards books, 178 p. (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27