ОСОБЛИВОСТІ ФОЛЬКЛОРНОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ В ОРКЕСТРОВІЙ ТВОРЧОСТІ ЛЕВА КОЛОДУБА НА ОСНОВІ МУЗИКОЗНАВЧОГО АНАЛІЗУ “ПРИЛУЦЬКОЇ СИМФОНІЇ”

Автор(и)

  • Lidіia Makarenko Київський університет імені Бориса Грінченка, Ukraine

Ключові слова:

фольклор, Лев Колодуб, українська музика, неофольклоризм, оркестр, “Прилуцька симфонія”

Анотація

У статті досліджено особливості фольклорної симфонізації в оркестровій творчості сучасного композитора Лева Колодуба. На основі музикознавчого аналізу “Прилуцької симфонії” (Симфонія № 8, для юних виконавців), охарактеризовано шляхи, принципи та специфіку трансформації українського народного мелосу в професійній композиторській діяльності митця.

Біографія автора

Lidіia Makarenko, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв

Посилання

Bench-Shоkalo, O. (2006). “Prylutski Pisni”, Levko Kolodub: storinky tvorchosti (statti, doslidzhennia, spohady). Naukovyi visnyk NMAU im. P. I. Chaikovskoho [Levko Kolodub: pages of creative life (articles, studies, memoirs) The Scientific Bulletin of the P. I. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], Kyiv, Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Issue 50, pp. 254–255. (in Ukrainian).

Bila, K. S. (2011). “Genre-stylistic model of instrumental concert and conceptual foundations of a composer’s interpretation (case study of L.M. Kolodub’s works)”, The dissertation of the candidate of Art Studies. Specials 17.00.03, Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Kyiv, 204 p. (in Ukrainian).

Zagaikevych, M. P. (1973). Levko Kolodub. Tvorchi portrety ukrainskykh kompozytoriv [Levko Kolodub. Creative portraits of Ukrainian composers], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Makarenko, Lidiia (2012). Principles of symphonization of folk melody in the work of L. Kolodub (based on Symphony No. 8), X Kulturolohichni chytannia pamiati Volodymyra Podkopaieva “Ukrainska kultura: vyklyky sohodennia”: zbirnyk materialiv Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii [X Cultural reading of Volodymyr Podkopayev’s memory “Ukrainian Culture: Challenges of the Present”: a collection of materials of the International Scientific and Practical Conference], Kyiv, May 31 – June 1, 2012 National Academy of Government Managerial Staff of Culture and Arts, pp. 170–174. (in Ukrainian).

Makarenko, Lidiia (2015). Folklorni zasady orkestrovoi tvorchosti Leva Koloduba : navchalnyi posibnyk [Folk principles of orchestral creativity of Lev Kolodub: a Textbook], Nova Knyha, Vinnytsia. (in Ukrainian).

Mukha, A. (1979). Protsess kompozitorskogo tvorchestva (problemy i puti issledovaniya) [The process of composer creativity (problems and ways of research)], Kyiv, Musical Ukraine. (in Ukrainian).

Frаit, О. (2000). “Features of the embodiment of the principle of programming in Ukrainian piano music”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Music Art), 17.00.03, Kyiv, M. Rylsky Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology, Kyiv, 18 p. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27