Творчість читця – майстра художнього слова у контексті регіонального культуротворення (на прикладі діяльності заслуженої артистки України Раїси Решетнюк)

Автор(и)

  • Олег Бадалов Чернігівська філія Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-2706-1458

DOI:

https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.2.13

Ключові слова:

майстер художнього слова; літературно-музична композиція; Чернігівська філармонія; Раїса Решетнюк; мистецьке життя; Чернігівський регіон

Анотація

У статті вперше у національній культурології та театрознавстві досліджено особливості творчої практики майстра художнього слова Чернігівської обласної філармонії, лауреата національних конкурсів читців, заслуженої артистки України Раїси Решетнюк (1948–2014). У контексті вивчення життєтворчості артистки розглянуто етапи розвитку жанру літературно-музичної композиції на Чернігівщині. Доведено вплив творчості Р. Решетнюк на формування мистецького життя регіону.

Біографія автора

Олег Бадалов, Чернігівська філія Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Посилання

Badalov, O. (2015). Raisa Reshetniuk: mytets, prosvitnytsia, suspilnyi diiach [Raisa Reshetnyuk: artist, educator, public figure]. Nizhyn: Aspekt-Polihraf. (in Ukrainian).

Badalov, O. (2011). Light of the soul of Sophia. Desnianska Pravda [The truth of Desna]. September 29, p. 4. (in Ukrainian).

Beloshapka, N. V. (2012). Gosudarstvo i kultura v SSSR: ot Khrushcheva do Gorbacheva [State and culture in the USSR: from Khrushchev to Gorbachev]. Izhevsk: Izd-vo Udmurtskogo universiteta. (in Russian).

Vecherskyi, V. (2008). Hetmanski stolytsi Ukrainy [Hetman’s capitals of Ukraine]. Kyiv: Informatsiino-analitychna ahentsiia “Nash chas”. (in Ukrainian).

Hranat, O. B. (2011). “Musical and Drama Theater as a Phenomenon of Ukrainian Culture (on the material of Chernihiv region at the end of XIX – beginning of XX century)”. Thesis abstract for Cand. Sc.: 26.00.01. Kyiv, 19 p. (in Ukrainian).

Zaproshuiemo v pokhid [Welcome to the hike]. (1990). Molod Ukrainy [Youth of Ukraine], June 27, p. 4. (in Ukrainian).

Konstantynova, K. (2009). One in the “Word” – a warrior. Anatoliy Palamarenko: “... and what is it with our Ukraine”. Dzerkalo tyzhnia [Mirror of the week], June 26 – July 3, p. 12. (in Ukrainian).

Kostenko, L. (2011). Humanitarna aura natsii, abo defekt holovnoho dzerkala [The humanitarian aura of the nation, or the defect of the main mirror]. Lviv: Vydavnychyi tsentr LNU im. I. Franka. (in Ukrainian).

Kushnir, L. (2017). People’s Artist Anatoliy Palamarenko: “I have a dream that Ukraine will someday be Ukrainian”. Ukraina moloda [Ukraine young] March 31. (in Ukrainian).

Lyashenko, A. V. (1983). “Taras Shevchenko” by Marietta Shaginyan and historical and biographical novel in Soviet literature. The dissertation of the candidate of Philological sciences: 10.01.02. Kyiv. 183 p. (in Russian).

Liashenko, T. V. (2006). Musical Activity of Civic and Cultural Societies of Chernihiv Region in the Context of Ukrainian Musical Culture of the First Third of the 20th Century: The dissertation of the candidate of Art Studies: 17.00.01. Kyiv, 197 p. (in Ukrainian).

Materialy XXIII sezda KPSS [Proceedings of the XXIII Congress of the CPSU]. (1966). Moscow: Politizdat. (in Russian).

Matyukh, M. (1980). And roses as a reward. Raisa Reshetnyuk’s creative concert. Komsomolskiy gart [Komsomol Hardening], June 14, p. 4. (in Ukrainian). 14. Methodical recommendations for drawing up a repertoire of choral groups for agitation and art teams at a worthy meeting of the XXVII CPSU Congress. (1985). Derzhavniy arkhіv Chernіgіvskoї oblastі. F. R–5142. Oblasniy naukovo-metodichniy tsentr narodnoї tvorchostі і kulturno-osvіtnoї roboti Chernіgіvskogo oblasnogo upravlіnnya kultury. 1944–1989. Op. 3. Spr. 92. 10. (in Russian).

Mykolaienko, V. (1983). Beauty and power of the word to convey. Komsomolskiy gart [Komsomol Hardening], September 8, p. 3. (in Ukrainian).

Palkina, I. (2014). Zhanr melodeklamatsii v ukrainskii rok-muzytsi [Genre of melodrama in Ukrainian rock music]. Visnyk NAKKKiM, no 4, pp. 144–148. (in Ukrainian).

Reshetniuk, R. I. (2014). Spohady [Memories]. Manuscript, 15 sheets. (in Ukrainian).

Kholodnyi, M. (2002). Stolitnia viina v Chernihivskomu varianti. Velykden za koliuchym drotom [Centenary war in the Chernihiv variant. Easter behind barbed wire]. Lviv: Kobzar. (in Ukrainian).

Chernets, V. H. (2009). Pryntsyp personalizatsii u teoretychnomu analizi istorii kultury. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Kulturna transformatsiia suchasnoho ukrainskoho suspilstva” [Principle of personalization in theoretical analysis of cultural history. Materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference “Cultural Transformation of Modern Ukrainian Society”]. Kyiv: DAKKKiM. Part. 2, pp. 7–13.

(in Ukrainian).

Shcherbenos, V. (1988). To become more in the world of kindness. Komsomolskiy gart [Komsomol Hardening], June 18, p. 12. [in Ukrainian].

Iavorskyi, E. (1992). The Pink Rose Farm. Muzyka [Music], no. 4, pp. 22–23. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-23