Стильові ознаки звукотворення у фортепіанній музиці Вольфганга Амадея Моцарта

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.2.11

Ключові слова:

фортепіанна музика; композиторський стиль; техніка звукотворення; піанізм

Анотація

У статті окреслені базові стильові ознаки техніки звукотворення в інтерпретації фортепіанних опусів геніального австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта. Її специфічні особливості розглянуто в контексті основних стильових ознак фортепіанної спадщини митця і загальної виконавської традиції. Наведено характеристики типових прийомів гри, доцільних для варіативного застосування у виконавському інтонуванні фортепіанної музики композитора.

Біографії авторів

Юлія Тарчинська, Рівненський державний гуманітарний університет

кандидат педагогічних наук, доцент

Інна Тарчинська, Рівненський державний гуманітарний університет

концертмейстер

Посилання

Abert, G. (1988). V. A. Mozart [W. A. Mozart], Part One, Book Two, translated from German, Opening article, comments by Sakva, K. K., Mosсow: Muzyka. (in Russian).

Abert, G. (1989). V. A. Mozart [W. A. Mozart], Part Two, Book One, Translated from German, comments by Sakva, K. K., Moscow: Muzyka. (in Russian).

Aleshin, A. “Mozart’s Performance Style”, available at: aleshin.info/articles/167-ispolnitelskijjstil-mocarta.html (access date 26.10.2019).

Androsova, D. (2006). Concert No. 24 c-moll as a Subject of Performance Interpretation by H. Huld and V. Devetz, Vykonavske muzykoznavstvo. Naukovyi visnyk: zbirnyk statei Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho [Performance Music Studies. Scientific Journal: Collection of Articles of the P. Tchaikovsky National Musical Academy of Ukraine], vol. 58, book 12, Kyiv: P. Tchaikovsky National Musical Academy of

Ukraine, pp. 145–155. (in Ukrainian).

Zybina, K. I. (2011). “Interaction of the Secular and Spiritual in the Music of V. A. Mozart”, The dissertation of the candidate of Art Studies: 17.00.02, P. Tchaikovsky Moscow State Conservatory, Moscow, 245 p. (in Russian).

Kashkadamova, N. B. (2009). Mystetstvo vykonannia muzyky na klavishno-strunnykh instrumentakh: navchalnyi posibnyk [The Art of Performing Music on Stringed Keyboard Instruments: Teaching Medium], Kyiv: Osvita Ukrainy, (in Ukrainian).

Kuznetsov, B. (1971). Einstein and Mozart. Sovetskaya Muzika [Soviet Music], no. 12, Moscow: Sovetskiy kompozitor, pp. 37–43. (in Russian).

Lutsker, P. and Susidko, I. (2008). Motsart i ego vremya [Mozart and His Time], Moscow: Klassika-XXI. (in Russian).

Monastyrshina, Yu. (2014). Mozart and “Aesthetics of Talk”, Muzykal’naya akademiya [Music academy], no 3, pp. 171–174. (in Russian).

Monakhova, M. V. (2013). “The Stylistics of Masonic Works by Wolfgang Amadeus Mozart in the Context of the Evolution of Creativity”, The dissertation of the candidate of Art Studies: 17.00.02, M. Glinka Novosybirsk State Conservatory, Novosybirsk, 163 p. (in Russian).

Rogozhnikova, V. S. (2008). “Mozart in the Mirror of Time: Text in the Text (on the Problem of Interpreting “Someone Else’s Word” in the Music)”, The dissertation of the candidate of Art Studies: 17.00.02, P. Tchaikovsky Moscow State Conservatory, Moscow, 264 p. (in Russian).

Chigareva, E. (2001). Opery Motsarta v kontekste kul’tury ego vremeni: Khudozhestvennaya individual’nost’. Semantika [Mozart’s Operas in the Context of the Culture of His Time: Artistic Individuality. Semantics], Moscow: URSS. (in Russian).

Shamritskaya, V. “Special Characteristics of Work on the Pieces of Work of W. A. Mozart with Students in the Piano Class”, available at: https://nsportal.ru (access date 20.10.2019).

Eynshteyn, A. (1977). Motsart. Lichnost’. Tvorchestvo [Mozart. Personality. Works], Moscow: Muzyka. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-23