Жанр обробки української пісні у творчості українсько-польських композиторів Поділля XIX століття (на прикладі творчості Антона Коціпінського, Віктора Зентарського і Владислава Заремби)
DOI:
https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.2.5Ключові слова:
українська пісня; фортепіанна обробка; пісня-романс; думка; куплетна форма; варіаційністьАнотація
У статті досліджено жанр обробки української народної пісні у творчості українських композиторів польського походження XIX ст. – Антона Коціпінського, Віктора Зентарського і Владислава Заремби. Простежено значення української пісні як важливого першоджерела у формуванні творчої спадщини композиторів Поділля, охарактеризовано основні особливості фортепіанного письма на прикладі обробок українських пісень.
Посилання
Azarova, A. (2013). “Dumka genre in the music arts”, Studii mystetstvoznavchi [Art Studies Studios], Kyiv, Vol. 3/4 (43/44), pp. 8–13, available at: http://glierinstitute.org/ukr/digests/047/5.pdf (access date 08.08.2019). (in Ukrainian).
Bulat, T. (1989). Obrobky ukrainskykh narodnykh pisen dlia holosu z suprovodom fortepiano [The Processing of Ukrainian Folk Songs for Piano Accompaniment], Kyiv. (in Ukrainian).
Hrytsa, S. (2002). Transmisiia folklornoi tradytsii: etnomuzykolohichni rozvidky [Тransmission of the Folklore Tradition: Ethnomusicological Intelligence], Ternopil. (in Ukrainian).
Dremliuha, M. (1958). Ukrainska fortepianna muzyka (Dozhovtnevyi period). [Ukrainian Piano Music (Pre-October Period], Kyiv. (in Ukrainian).
Dumka. (1971). Slovnyk ukrainskoi movy / za red.: P. P. Dotsenko, L. A. Yurchuk. [Dictionary of the Ukrainian language / ed.: P. P. Dotsenko, L. A.. Yurchuk], Kyiv, Vol. 2, pp. 435-436. (in Ukrainian).
Karchova, Yu. I. (2011). Historical evolution of forms of song folklore in Ukrainian musical culture of the 19th-20th centuries, Visnyk KhDADM, [KDADM Bulletin], vol. 3,. Kharkiv, рр. 175–180. (in Ukrainian).
Kyianovska, L. (2013). Anton Kotsypinsky: Representative of Polish Culture in Ukrainian Music. Naukovi zbirky Lvivskoi natsionalnoi muzychnoi akademii im. M. V. Lysenka [Scientific collections of the M. V. Lysenko Lviv National Musical Academy], vol. 27, Lviv, pp. 26–37. (in Ukrainian).
Mykhailychenko, O. V. (2005). Muzychno-pedahohichna diialnist ukrainskykh kompozytoriv i vykonavtsiv druhoi polovyny ХІХ – pochatku ХХ st.: istorychni narysy [Musical-pedagogical activity of Ukrainian composers and performers of the second half of the nineteenth and early twentieth centuries: historical essays], Sumy. (in Ukrainian).
Nudha, H. A. (1990). “Dumka”. Ukrainska literaturna entsyklopediia, [Ukrainian Literary Encyclopedia], Kyiv, Vol. 2, рр. 114–133, available at: http://izbornyk.org.ua/ulencycl/ule46.htm (access date 09.08.2019).
Pecheniuk, M. A. (2011). “Musical and creative activity of Podillya artists – contemporaries of Ferenc Liszt”, Aktualni pytannia mystetskoi pedahohiky: zb. nauk. prats mizhnar. nauk.-prakt. konf. [Topical Issues in Artistic Pedagogy: Coll. Sciences. intern. scientific-practical сonf.], Khmelnytsky, KHHPA, September 22–23, 2011, vol. 1, pp. 51–53. (in Ukrainian).
Svarychevskyi, A.V. (1999). “Musicologist and folklorist A.G. Kotsypinsky”. Poliaky na Khmelnychchyni; pohliad kriz viky: zb. nauk. prats mizhnar. nauk. konf. [Poles in Khmelnytskyi; а look through the ages: a collection of sciences. works of international sciences conf.], Khmelnytskyi, June 23–24, 1999, pp. 555–558. (in Ukrainian).
Soroker, Ya. (2012). Ukrainska pisennist u muzytsi klasykiv: sproba doslidzhennia [Ukrainian songwriting in the music of the classics: an attempt of research], Vinnytsia: Nova knyha. (in Ukrainian).
Shatkovska, I.S. (2014). The influence of Polish composers on the formation of Ukrainian piano music. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. M. Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia, [Scientific notes of the Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynsky State Pedagogical University. Series: Pedagogy and Psychology], vol. 41, Vinnytsia, pp. 457–461. (in Ukrainian).