ДО ПИТАННЯ ПРО ВИНИКНЕННЯ ПРОМИСЛОВОГО ДИЗАЙНУ НА ПОСТРАДЯНСЬКОМУ ПРОСТОРІ (20-ТІ РОКИ ХХ СТОЛІТТЯ)
DOI:
https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.31Ключові слова:
художня праця, виробниче мистецтво, інженер конструктор, художник-образотворець, інженер-художникАнотація
У статті досліджено питання про формування промислового дизайну на пострадянському просторі у 20-х роках ХХ століття. Розглянуто особливості становлення і розвитку цього процесу з позицій термінологічного обґрунтування. Охарактеризовані смислові наповнення понять “мистецтво” і “виробництво” деяких теоретиків того часу, а також їх спроби щодо пошуку синтезу між мистецтвом, працею і виробленою продукцією, в процесі якого формувався новий вид професії, котра стала своєрідним протодизайном ХХI століття.
Посилання
Bryk, O. (1924). From picture to chintz, Levyy front iskusstv [Left Front of the Arts], vol. 2, Moscow: LEF, pp. 27–34. (in Russian).
Karasyk, Y., Pushyn, N. (1996). New art, Iskusstvo XX veka. Voprosy otechestvennogo i zarubezhnogo iskusstva [Art of the XX century. Questions of domestic and foreign art], vol. 5, Saint Petersburg: Saint Petersburg University, pp. 57–68. (in Russian).
Kushner B. (1923). Production Organizers, Levyy front iskusstv [Left Front of the Arts], vol. 3, Moscow: LEF, pp. 100–107 (in Russian).
Tarabukyn, Nykolay (1923). Ot mol’berta k mashine [From easel to machine], Moscow: Rabotnyk prosveshcheniya. (in Russian).
Chuzhak, N. (1923). Under the sign of life-building (the experience of the awareness of the art of the day), Levyy front iskusstv [Left Front of the Arts], vol. 1, Moscow: LEF, 255 p. (in Russian).
Art of the Commune: issues, available at: https://monoskop.org/ Iskusstvo_kommuny (access date 25.04.2019). (in Russian).
Gough, M (2005). The Artist as Producer: Russian Constructivism in Revolution, USA: University of California Press. (in English).