ХОРОВА ЗБІРКА ВАЛЕНТИНИ МАРТИНЮК “МОЛЮСЬ ЗА УКРАЇНУ” (НА ВІРШІ РІЗНИХ АВТОРІВ) В АСПЕКТІ ЦИКЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.17

Ключові слова:

композитори, хорова музика, збірка мініатюр, цикл, засоби циклізації, жанр, молитва, етнопростір, лад, метро-ритм, фактура, звуконаслідування

Анотація

У статті досліджено твори хорової збірки Валентини Мартинюк “Молюсь за Україну”. Розглянуто сюжетну, тематичну, образну, жанрову, стильову спільність контрастних творів збірки. Доведено, що побудова не суворо-детермінованого циклу з п’яти частин має ознаки міцної художньої єдності. Висвітлено патріотичну ідею як наскрізну ідею опусу, що втілено у символах  Батьківщини.

Біографія автора

Anastasia Bakumets, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

аспірант

Посилання

Vetoshkina, Z. (2002). “Poetry cycle as a special kind of artistic text”, Thesis abstract for Cand. Sc.: 10.02.19, Krasnodar, 22 р. (іn Russian).

Danylenko, I. (2008). Molytva yak literaturnyi zhanr: geneza ta evoliutsiia: monohrafiia [Prayer as a literary genre: genesis and evolution: monography], Mykolayiv: Vydavnytstvo Universytetu im. Petra Mohyly (in Ukrainian).

Danуlenko, I. (2013). Prayer. Shevchenkivska entsyklopediia [Shevchenko Encyclopedia], editor M. Zhulinskyi, vol. 4, pp. 294–298. (in Ukrainian).

Zabуrchenko, V. (2005). Cycle and cyclicity in music: to the problem statement, Muzychne mystetstvo i kultura. Naukovyi visnyk Odeskoi derzhavnoi muzychnoi akademii im. A. V. Nezhdanovoi [Musical art and culture. Scientific herald of the Odesa State A. V. Nezhdanova Academy of Music], Vol. 6 (2), р. 130–141. (in Ukrainian).

Manokina, H. V. (2018). “The problem of cyclization in the genre of chamber cantata (on the example of works by Elena Firsova)”, Thesis abstract for Cand. Sc.: 17.00.03, Kyiv, 18 p. (in Ukrainian).

Martyniuk, V. (2005). “Molius za Ukrainu”: noty [“Рray for Ukraine”: notes]. Dnipropetrovsk: Vydavets Dmytro Serdyuk. (in Ukrainian).

Martyniuk, V. (2011). “Tvory dlia bandury”: noty [Works for bandurа: notes], Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan. (in Ukrainian).

Martyniuk, V. (2011). Noty ta zapysy dukhovnykh tvoriv [Notes and Records of Spiritual Opuses], available at: http://ikliros.com/category/kompozitorraspev-obrabotka/martynyuk-vn. (access November 11, 2018). (in Ukrainian).

Martyniuk Valentine: Portal “Dnipro Culture”, available at: https://www.dnipro.libr.dp.ua/Martynіuk_Titan_of_Musical_life_of_Dnipro. (access Desember 1, 2018). (in Ukrainian).

Postavna, A. (2007). Figurative-style paradigms of choral creativity of Dnipropetrovsk composers, Naukova zbirka “Trydtsiat rokiv okrylennia muzykoiu” [Scientific collection “Thirty years of music exploration”], Dnipropetrovsk, Dnipropetrovsk State Conservatory, pp. 143–149. (in Ukrainian).

Hananaev, S. and Hananaeva, G. (2016). Construction of the author’s semantic canvas in the structural model of the choral work (on the example of choral work by V. Martyniuk) Visnyk Natsionalnoi akademiii kerivnykh kadiv kultury i mystetstv [Bulletin of the National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts], Kyiv: National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, Vol. 4, р. 111–114. (in Ukrainian).

Chumarna, М. (2007). Symvolika narodnoi kazky: monohrafiia [Symbolics of folk tale: monograph], Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan. (in Ukrainian).

Shchitova, S. (2017). Choral spiritual works by Valentine Martyniuk as an allusion to Orthodox singing, Visnyk Natsionalnoi akademiii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv [Bulletin of the National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts], Kyiv: National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, Vol. 1, рp. 147–151. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28