DOI: https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.16

СОНАТИ ОЛЕКСАНДРА СКРЯБІНА ЯК РЕПЕРТУАРНИЙ ЗДОБУТОК ОДЕСЬКИХ ПІАНІСТІВ

Lilia Shevchenko

Анотація


У статті проаналізовано вплив музичних традицій Одеси на творчість О. Скрябіна, визначено ступінь інтенсивності засвоєння його спадщини в одеському музичному середовищі, охарактеризовано піаністичні внески і творчий пошук Містерії, на матеріалі підготовки якої вибудувані три останні Сонати творця “Прометея”. Доведено, що містична узагальненість дзвоніння О. Скрябіна протистоїть натуралізму купкистів і С. Рахманінова, але має спільне з ними походження у православному інструменталізмі церковного дзвоніння, невідривного від абстракції танечності.

Ключові слова


символізм; новаційність мислення; салонне мистецтво; фортепіанна гра; музичні традиції Одеси

Повний текст:

PDF

Посилання


Alekseev, A. (1993). Skryabin i Sofronitskiy. Opyt sravnitel’noy kharakteristiki ispolnitel’skogo iskusstva [Experience comparative characteristics of the performing arts], Odesa. (in Ukrainian).

Asafiev, B. (1971). Muzykal’naya forma kak protsess [Music form as a process], Moscow–Leningrad: Muzyka. (in Russian).

Bandura, A. (1997). The legend of the seven races. The evolution of man in the musical and literary heritage of O. N. Scriabin Del’fis [Delfis], no. 3 (11), pp. 37–42. (in Russian).

Belzа, I. (1987). Aleksandr Nikolaevich Skryabin [Alexander Nikolaevich Scriabin], Моscow: Мuzykа. (in Russian).

Goyovi, D. (1998). E. Golyshev and dada-serialism. Transformatsіia muzichnoi osvіty: kultura ta suchasnіst [Transformation of the music formation: culture and contemporaneity], Odessa, pp. 96–101. (in Ukrainian).

Маrkоvа, Е. (2012). Problemy muzykal’noy kul’turologii [The problem of musical cullturology], Оdеsа: Аstrоprint, pp. 99–134. (in Ukrainian).

Оlеnеv, Yu. М. (1976). Ogdon Jоn, Muzykal’naya entsiklopediya v 6 tomakh [Musical encyclopedia in 6 volumes], Editor-in-chief Ju. Keldysh, Vol. 3, Moscow: Sov. encyklopediya, p. 779–781. (in Russian).

Markova, E. (1994). Odesskaya konservatoriya: zabytye imena, novye stranitsy [Odesa conservatoire: forgotten name, new pages], Editor-in-chief N. Ogrenich, Odessa: OKFA. (in Russian).

Report Odessa branches IRMS(Imperial Russian Music Society) for 1886 with 1 September 1886 on 1 September 1887 (1888). Odessa: Tipografiya “Odesskyi listok”, no. 1 1888. (in Russian).

Podobas, I. (2012). “F. Chopin’s mazurkas in the context of the Warsaw Biedermeier”. Thesis abstract for Cand. Sc.: 17.00.03 “Musical art”, A. V. Nezhdanova Odesa National Musical Academy, Odesa, 19 p. (in Ukrainian).

Presman, М. (1940). Memories of Scriabin, Sbornik k 25-letiyu so dnya smerti [Collection for 25 years since day of the death], Moscow–Leningrad, pp. 32–39. (in Russian).

Rubtsova, V. (1989) Aleksandr Nikolaevich Skryabin [Alexander Nikolayevich Scriabin], Мoscow: Мuzyka. (in Russian).

Sofronitsky Vladimir Vladimirovich (1981). Muzykal’naya entsiklopediya v 6-ti tomakh [Musical encyclopedia in 6 volumes]. Editor-in-chief Yu. Keldysh, Moscow: Sov. encyklopediya, Vol. 5, p. 225. (in Russian).

Golubovskiy, S. M., Kokhrikht, F. D. and Shchurova, T. V. (2001). The black square on Black sea. Materialy k istorii avangardnogo iskusstva Odessy XX veka [Materials for the history of avant-garde art of Odessa in the twentieth century], Odessa: Druk. (in Ukrainian].

Yuzhnyy muzykal’nyy vestnik [Southern Musical Herald] (1915). no. 8–9, pp. 3–5 (in Ukrainian).

Yuzhnyy muzykal’nyy vestnik [Southern Musical Herald] (1916). no. 1–2, pp. 3–10 (in Ukrainian).

Chomiński, J. (1978). Chopin [Chopin], Kraków, PWM. (in Polish).

Dzieło Chopina jako źródło inspiracji wykonawczych [Chopin’s work as a source of performance inspiration] (1999). Warsaw, F. Chopin Music Academy. (in Polish).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Алексеев А. Скрябин и Софроницкий. Опыт сравнительной характеристики исполнительского искусства. Одесса, 1993. 35 с.

2. Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс. Москва–Ленинград, Музыка, 1971. 379 с.

3. Бандура А. Сказание о семи расах. Эволюция человека в музыкально-литературном наследии А. Н. Скрябина. Дельфис. № 3 (11), 1997. С. 37–42.

4. Бэлза И. Александр Николаевич Скрябин. Москва : Музыка, 1987. 176 с.

5. Гойови Д. Е. Голышев и дада-сериализм. Трансформація музичної освіти: культура та сучасність. Одеса, 1998. С. 96–101.

6. Маркова Е. Проблемы музыкальной культурологии. Одесса : Астропринт, 2012. С. 99–134.

7. Оленев Ю. М. Огдон (Ogdon) Джон. Музыкальная энциклопедия в 6 томах / Гл. ред. Ю. Келдыш. Т. 3. Москва, 1976. С. 779–781.

8. Одесская консерватория: забытые имена, новые страницы / Гл. ред. и автор вступ. статьи Н. Огренич, ред.-сост. Е. Маркова. Одесса : ОКФА, 1994. 248 с.

9. Отчет Одесского отделения ИРМО (Императорского Русского Музыкального Общества) за 1886 г. с 1 сентября 1886 г. по 1 сентября 1887 г. Одесса : Типография “Одесский Листок”. № 1. 1888. 29 с.

10. Подобас І. Мазурки Ф. Шопена в контексті варшавського бідермайєра : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03. ОНМА ім. А. В. Нежданової. Одеса, 2012. 19 с.

11. Пресман М. Воспоминания о Скрябине. Сборник к 25-летию со дня смерти. М.–Л., 1940. 52 с.

12. Рубцова В. Александр Николаевич Скрябин. Москва : Музыка, 1989. 448 с.

13. Софроницкий Владимир Владимирович. Музыкальная энциклопедия в 6-ти томах / Гл. ред. Ю. Келдыш. Т. 5. Москва : Сов. энциклопедия, 1981. С. 225.

14. Черный квадрат на Черном море. Материалы к истории авангардного искусства Одессы ХХ в. Одес. гос. науч. библ. им. М. Горького / Состав. : С. М. Голубoвский, Ф. Д. Кохрихт, Т. В. Щурова ; Отв. ред. О. Ф. Ботушанская. Одесса : Друк, 2001. 264 с.

15. Южный музыкальный вестник. 1915. № 8–9. С. 3–5.

16. Южный музыкальный вестник. 1916. № 1–2. С. 3–10.

17. Chomiński J. Chopin. Kraków : PWM, 1978. 260 s.

18. Dzieło Chopina jako źródło inspiracji wykonawczych. Warszawa : Akademia muzyczna im. F. Chopina, 1999. 587 s.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.