СОНАТИ ОЛЕКСАНДРА СКРЯБІНА ЯК РЕПЕРТУАРНИЙ ЗДОБУТОК ОДЕСЬКИХ ПІАНІСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.16Ключові слова:
символізм, новаційність мислення, салонне мистецтво, фортепіанна гра, музичні традиції ОдесиАнотація
У статті проаналізовано вплив музичних традицій Одеси на творчість О. Скрябіна, визначено ступінь інтенсивності засвоєння його спадщини в одеському музичному середовищі, охарактеризовано піаністичні внески і творчий пошук Містерії, на матеріалі підготовки якої вибудувані три останні Сонати творця “Прометея”. Доведено, що містична узагальненість дзвоніння О. Скрябіна протистоїть натуралізму купкистів і С. Рахманінова, але має спільне з ними походження у православному інструменталізмі церковного дзвоніння, невідривного від абстракції танечності.Посилання
Alekseev, A. (1993). Skryabin i Sofronitskiy. Opyt sravnitel’noy kharakteristiki ispolnitel’skogo iskusstva [Experience comparative characteristics of the performing arts], Odesa. (in Ukrainian).
Asafiev, B. (1971). Muzykal’naya forma kak protsess [Music form as a process], Moscow–Leningrad: Muzyka. (in Russian).
Bandura, A. (1997). The legend of the seven races. The evolution of man in the musical and literary heritage of O. N. Scriabin Del’fis [Delfis], no. 3 (11), pp. 37–42. (in Russian).
Belzа, I. (1987). Aleksandr Nikolaevich Skryabin [Alexander Nikolaevich Scriabin], Моscow: Мuzykа. (in Russian).
Goyovi, D. (1998). E. Golyshev and dada-serialism. Transformatsіia muzichnoi osvіty: kultura ta suchasnіst [Transformation of the music formation: culture and contemporaneity], Odessa, pp. 96–101. (in Ukrainian).
Маrkоvа, Е. (2012). Problemy muzykal’noy kul’turologii [The problem of musical cullturology], Оdеsа: Аstrоprint, pp. 99–134. (in Ukrainian).
Оlеnеv, Yu. М. (1976). Ogdon Jоn, Muzykal’naya entsiklopediya v 6 tomakh [Musical encyclopedia in 6 volumes], Editor-in-chief Ju. Keldysh, Vol. 3, Moscow: Sov. encyklopediya, p. 779–781. (in Russian).
Markova, E. (1994). Odesskaya konservatoriya: zabytye imena, novye stranitsy [Odesa conservatoire: forgotten name, new pages], Editor-in-chief N. Ogrenich, Odessa: OKFA. (in Russian).
Report Odessa branches IRMS(Imperial Russian Music Society) for 1886 with 1 September 1886 on 1 September 1887 (1888). Odessa: Tipografiya “Odesskyi listok”, no. 1 1888. (in Russian).
Podobas, I. (2012). “F. Chopin’s mazurkas in the context of the Warsaw Biedermeier”. Thesis abstract for Cand. Sc.: 17.00.03 “Musical art”, A. V. Nezhdanova Odesa National Musical Academy, Odesa, 19 p. (in Ukrainian).
Presman, М. (1940). Memories of Scriabin, Sbornik k 25-letiyu so dnya smerti [Collection for 25 years since day of the death], Moscow–Leningrad, pp. 32–39. (in Russian).
Rubtsova, V. (1989) Aleksandr Nikolaevich Skryabin [Alexander Nikolayevich Scriabin], Мoscow: Мuzyka. (in Russian).
Sofronitsky Vladimir Vladimirovich (1981). Muzykal’naya entsiklopediya v 6-ti tomakh [Musical encyclopedia in 6 volumes]. Editor-in-chief Yu. Keldysh, Moscow: Sov. encyklopediya, Vol. 5, p. 225. (in Russian).
Golubovskiy, S. M., Kokhrikht, F. D. and Shchurova, T. V. (2001). The black square on Black sea. Materialy k istorii avangardnogo iskusstva Odessy XX veka [Materials for the history of avant-garde art of Odessa in the twentieth century], Odessa: Druk. (in Ukrainian].
Yuzhnyy muzykal’nyy vestnik [Southern Musical Herald] (1915). no. 8–9, pp. 3–5 (in Ukrainian).
Yuzhnyy muzykal’nyy vestnik [Southern Musical Herald] (1916). no. 1–2, pp. 3–10 (in Ukrainian).
Chomiński, J. (1978). Chopin [Chopin], Kraków, PWM. (in Polish).
Dzieło Chopina jako źródło inspiracji wykonawczych [Chopin’s work as a source of performance inspiration] (1999). Warsaw, F. Chopin Music Academy. (in Polish).