DOI: https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.14

КАМЕРНО-ВОКАЛЬНІ ТВОРИ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ

Nataliia Kovmir, Dina Vynohradcha

Анотація


У статті розкрито особливості камерно-вокальних творів, представлених у творчості українських композиторів другої половини XX – початку XXI століття та виділено специфіку взаємодії в них традиційних та новаторських засад. Наголошено на формуванні в українській композиторській практиці стійких традицій написання вокальних творів. Підкреслено, що одним з актуальних питань для вокаліста є вибір репертуару. Зазначено, що виконання камерних творів потребує особливої налаштованості співака, яка неможлива без глибокого розуміння авторського задуму. Простежено тенденцію звернення до творів поетів-класиків, використання народних текстів, інтересу до поезії, пов’язаної із символікою Сходу.

Ключові слова


вокаліст; камерно-вокальний твір; цикл; композитор; поезія

Повний текст:

PDF

Посилання


Balanko, O. M. (2016). “Ukrainian chamber vocal music of the late XX – early XXI century as an executable phenomenon”, The dissertation of the candidate of Art Studies: 17.00.03, Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Kyiv, 246 p. (in Ukrainian).

Hmyrina, S. V. (2016). Selection of the educational vocal repertoire as a component of the professional preparation of the pop singer, Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi [Musical art in the educational discourse], no. 1, pp. 105–108. (in Ukrainian).

Gurkova, O. M. (2016). “Creativity of I. Karabyts in the context of genre and style trends in Ukrainian music of the last third of the twentieth century”. The dissertation of the candidate of Art Studies: 17.00.03, Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Kyiv, 324 p. (in Ukrainian).

Kurkova, I. (2012). Valeriy Antonyuk: “High music will never become massive”, Slovo Prosvity [Word of Prosvita], part 2, p.12. (in Ukrainian).

Kushniruk, O. (2010). In the perspective – chamber-vocal genre, Studii mystetstvoznavchi [Studios of Art], Number 1 (29), Kyiv: IMF, pp. 104–106. (in Ukrainian).

Lunina, A. (2013). The chamber format of Yevhen Stankovych’s work: at the crossroads of “picture-landscape visuality”, “film-image” and “new simplicity”, Aktualni problemy mystetskoi praktyky i mystetstvoznavchoi nauky [Actual problems of artistic practice and art-science science], Issue 5 (16), Kyiv: Phoenix, pp. 141–147. (in Ukrainian).

Silvestrov, V. (2010). Dozhdat’sya muzyki. Lektsii-besedy. Po materialam vstrech, organizovannykh Sergeem Pilyutikovym [Wait for the music. Lectures, conversations. Based on materials of meetings organized by Sergey Pilyutikov], Kyiv: Dukh i Litera. (in Russian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Баланко О. М. Українська камерно-вокальна музика кінця ХХ – початку ХХІ ст. як виконавський феномен: дис…канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Національна музична академія імені П. І. Чайковського. Київ, 2016. 246 с.

2. Гмиріна С. В. Добір навчального вокального репертуару як складова фахової підготовки естрадного співака. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, 2016. № 1. С. 105–108.

3. Гуркова О. М. Творчість І. Карабиця в контексті жанрово-стильових тенденцій в українській музиці останньої третини ХХ століття: дис… канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Національна музична академія імені П. І. Чайковського. Київ, 2016. 324 с.

4. Куркова І. Валерій Антонюк: “Висока музика ніколи не стане масовою”. Слово Просвіти, ч. 2, 2012. 12–18 січня. С. 12.

5. Кушнірук О. У ракурсі – камерно-вокальний жанр. Студії мистецтвознавчі. Київ : ІМФЕ, 2010. Число 1 (29). С. 104–106.

6. Луніна А. Камерний формат творчості Євгена Станковича: на перехресті “картинно-пейзажної візуальності”, “кінозображальності” й “нової простоти. Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. Київ : Фенікс, 2013. Вип. 5 (16).
С. 141–147.

7. Сильвестров В. Дождаться музыки. Лекции-беседы. По материалам встреч, организованных Сергеем Пилютиковым. Киев : Дух и литера, 2010. 372 с.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.