КАМЕРНО-ВОКАЛЬНІ ТВОРИ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.14Ключові слова:
вокаліст, камерно-вокальний твір, цикл, композитор, поезіяАнотація
У статті розкрито особливості камерно-вокальних творів, представлених у творчості українських композиторів другої половини XX – початку XXI століття та виділено специфіку взаємодії в них традиційних та новаторських засад. Наголошено на формуванні в українській композиторській практиці стійких традицій написання вокальних творів. Підкреслено, що одним з актуальних питань для вокаліста є вибір репертуару. Зазначено, що виконання камерних творів потребує особливої налаштованості співака, яка неможлива без глибокого розуміння авторського задуму. Простежено тенденцію звернення до творів поетів-класиків, використання народних текстів, інтересу до поезії, пов’язаної із символікою Сходу.Посилання
Balanko, O. M. (2016). “Ukrainian chamber vocal music of the late XX – early XXI century as an executable phenomenon”, The dissertation of the candidate of Art Studies: 17.00.03, Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Kyiv, 246 p. (in Ukrainian).
Hmyrina, S. V. (2016). Selection of the educational vocal repertoire as a component of the professional preparation of the pop singer, Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi [Musical art in the educational discourse], no. 1, pp. 105–108. (in Ukrainian).
Gurkova, O. M. (2016). “Creativity of I. Karabyts in the context of genre and style trends in Ukrainian music of the last third of the twentieth century”. The dissertation of the candidate of Art Studies: 17.00.03, Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Kyiv, 324 p. (in Ukrainian).
Kurkova, I. (2012). Valeriy Antonyuk: “High music will never become massive”, Slovo Prosvity [Word of Prosvita], part 2, p.12. (in Ukrainian).
Kushniruk, O. (2010). In the perspective – chamber-vocal genre, Studii mystetstvoznavchi [Studios of Art], Number 1 (29), Kyiv: IMF, pp. 104–106. (in Ukrainian).
Lunina, A. (2013). The chamber format of Yevhen Stankovych’s work: at the crossroads of “picture-landscape visuality”, “film-image” and “new simplicity”, Aktualni problemy mystetskoi praktyky i mystetstvoznavchoi nauky [Actual problems of artistic practice and art-science science], Issue 5 (16), Kyiv: Phoenix, pp. 141–147. (in Ukrainian).
Silvestrov, V. (2010). Dozhdat’sya muzyki. Lektsii-besedy. Po materialam vstrech, organizovannykh Sergeem Pilyutikovym [Wait for the music. Lectures, conversations. Based on materials of meetings organized by Sergey Pilyutikov], Kyiv: Dukh i Litera. (in Russian).