DOI: https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.13

МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО ВИХОВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ УЧНІВ

Katerуna Drozdova

Анотація


У статті теоретично обґрунтовано модель формування готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до виховання національної самосвідомості учнів. У структуру моделі введені цільовий, організаційно-змістовний та результативний блоки. Розкрито основні етапи впровадження структурно-функціональної моделі у закладах вищої освіти. Охарактеризовано критерії та показники готовності майбутніх педагогів-музикантів до виховання національної самосвідомості учнів. Результатом впровадження моделі є сформована готовність майбутніх педагогів-музикантів до виховання національної самосвідомості учнів.


Ключові слова


національна самосвідомість; учитель музичного мистецтва; готовність; метод; модель; моделювання; педагогічні умови

Повний текст:

PDF

Посилання


Aliksiychuk, O. (2000). “Moral and aesthetic education of junior pupils by means of Ukrainian folk music”, Thesis abstract for. Cand. Sc. (Theory and methodology of education), 13.00.07, Kyiv, 23 р. (in Ukrainian).

Bondarenko, L. (2014). “Formation of readiness of the future teacher of music for professional self-development in the process of instrumental-performing training”, Diss. Cand. Sc. (Theory and methodology of vocational education), 13.00.04, Kyiv, 235 p. (in Ukrainian).

Varnavska, L. (2010). “Formation of readiness of future music teachers to arrange musical works by means of computer technologies”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Theory and methodology of vocational education), 13.00.04, Cherkasy, 20 p. (in Ukrainian).

Galuziak, V. M., Smetansky, M. I., Shakhov, V. I., (2006). Pedagogika: navch. posibnyk [Pedagogy: tutorial]. Vinnytsia, State Enterprise Maps Factory. (in Ukrainian).

Gorozhankina, O. (1999). “Formation of spiritual culture of students of musical-pedagogical faculties of higher educational institutions”, Diss. Cand. Sc. (Theory and methodology of vocational education), 13.00.04, Odesa, 532 p. (in Ukrainian).

Huseynova, L. (2005). “Formation of Readiness of Future Music Teachers for Instrumental-Performing Activity”, Diss. Cand. Sc. (Theory and teaching methods), 13.00.02, Nizhyn, 246 р. (in Ukrainian).

Kremen, V. (2008). Entsiklopediya obrazovaniya [Encyclopedia of Education], Kyiv, Yurinkom. (in Ukrainian).

Zharovska, O. (2015). “Patriotic education of students in educational and educational environment of the pedagogical university: author’s abstract”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Theory and methodology of education), 13.00.07, Vinnytsia, 20 р. (in Ukrainian).

Zavalko, K. (2013). “Formation of Readiness of the Future Music Teacher to Innovative Activity”, Thesis abstract for Doct. Sc. (Theory and teaching methods), 13.00.02, Kyiv, 41 р. (in Ukrainian).

Petrovsky, A. V., Yaroshevsky, M. G., (1998). Kratkiy psikhologicheskiy slovar [Brief psychological dictionary], Rostov-on-Don: Phoenix. (in Russian).

Likhitska, L. (2011). “Formation of readiness of the future teacher of music for artistic innovation activity”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Theory and teaching methods), 13.00.02, Kyiv, 20 р. (in Ukrainian).

Margitych, K. (2009). “Preparation of elementary school teacher for formation of national consciousness of junior pupils in Hungarian-language general educational institutions of Transcarpathia”, Diss. Cand. Sc. (Theory and methodology of vocational education), 13.00.04, Kyiv, 216 p. (in Ukrainian).

Mozhaykina, N. (2011). Formuvannia estetychnoho vidnoshennya uchnivskoi molodi do vokalnoho mystetstva: navch. posibnyk [Formation of aesthetic attitude of student youth to vocal art]. Lutsk: Volyn Polygraph. (in Ukrainian).

Mozgalova, N. (2011). Teoretyko-metodychni zasady instrumentalno-vykonavskoi pidhotovky vchytelya muzyky [Theoretical and Methodical Foundations of Instrumental-Performing Teacher Training], monograph, Vinnytsia, Mercury-Podillya. (in Ukrainian).

Osypets, R. (2000). “Education of national consciousness of future music teachers in the process of mastering Ukrainian folk-verse culture“,Thesis abstract for Cand. Sc. (Theory and methodology of education), 13.00.07, Kyiv, 19 р. (in Ukrainian).

Plokhotniuk, O. (2009). “Formation of professionally valuable orientations of students of artistic and pedagogical specialties in the process of musical-performing activity”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Theory and methodology of vocational education), 13.00.04, Lugansk, 20 p. (in Ukrainian).

Protsiuk, V. (2007). “Preparation of Future Music Teachers for Upbringing of Younger Schoolchildren of Moral and Aesthetic Senses by means of folk musical creativity”, Diss. Cand. Sc. (Theory and methodology of vocational education), 13.00.04, Kyiv, 250 p. (in Ukrainian).

Rostovskiy, O. (1993). “Pedagogical bases of control of the process of musical perception of schoolchildren”, Thesis abstract for Doct. Sc. (General pedagogy and history of pedagogy), 13.00.01, Kyiv, 48 p. (in Ukrainian).

Strategy of national-patriotic upbringing of children and youth for 2016–2020 years, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580/2015 (access date October 13, 2015). (in Ukrainian).

Teplova, O. (2005). “Formation of Readiness for Creative Self-Realization of the Future Music Teacher”, Diss. Cand. Sc. (Theory and teaching methods), 13.00.02, Vinnytsia, 314 р. (in Ukrainian).

Frytsiuk, V. (2017). “Theoretical and methodological principles of training of future teachers for continuous professional self-development”, Diss. Doct. Sc. (Theory and methodology of vocational education), 13.00.04, Vinnytsia, 532 p. (in Ukrainian).

Khomich, L. (1998). Profesiino-pedahohichna pidhotovka vchytelia pochatkovykh klasiv [Professional and pedagogical training of primary school teachers], Kyiv, Master-8. (in Ukrainian).

Chorna, N. (2016). “Formation of preparedness for professional self-development of future teachers of artistic specialties: author’s abstract”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Theory and methodology of vocational education), 13.00.04, Vinnytsia, 23 р. (in Ukrainian).

Sharapa, G. (2016). “Preparation of a future teacher for the education of a person’s dignity in primary school students”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Theory and methodology of vocational education), 13.00.04, Drohobych, 23 р. (in Ukrainian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Аліксійчук О. С. Морально-естетичне виховання молодших школярів засобами української народної музики : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07. Київ, 2000. 23 с.

2. Бондаренко Л. А. Формування готовності майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2014. 235 с.

3. Варнавська Л. І. Формування готовності майбутніх учителів музики до аранжування музичних творів засобами комп’ютерних технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Черкаси, 2010. 20 с.

4. Галузяк В. М., Сметанський М. І. Педагогіка: навч. посіб. 3-тє вид., випр.. і доп. Вінниця : ДП Держ. карт. фабрика, 2006. 400 с.

5. Горожанкіна О. Ю. Формування духовної культури студентів музично-педагогічних факультетів вищих закладів освіти : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Одеса, 1999. 189 с.

6. Гусейнова Л. В. Формування готовності майбутніх учителів музики до інструментально-виконавської діяльності : дис... канд. пед. наук: 13.00.02. Ніжин, 2005. 246 с.

7. Енциклопедія освіти / гол. ред. В. Кремень. Київ : Юрінком, 2008. 1036 с.

8. Жаровська О. П. Патріотичне виховання студентів в освітньо-виховному середовищі педагогічного університету : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07. Вінниця, 2015. 20 с.

9. Завалко К. В. Формування готовності майбутнього вчителя музики до інноваційної діяльності : автореф. дис. ... док. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2013. 41 с.

10. Краткий психологический словарь / под ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского; сост. Л. А. Карпенко. Ростов-на-Дону : Феникс, 1998. 512 с.

11. Ліхіцька Л. М. Формування готовності майбутнього вчителя музики до мистецької інноваційної діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2011. 20 с.

12. Маргітич К. Є. Підготовка вчителя початкової школи до формування національної свідомості молодших школярів в угорськомовних загальноосвітніх навчальних закладах закарпаття : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2009. 216 с.

13. Можайкіна Н. С. Формування естетичного відношення учнівської молоді до вокального мистецтва : навч. метод. посіб. Луцьк : Волиньполіграф, 2011. 94 с.

14. Мозгальова Н. Г. Теоретико-методичні засади інструментально-виконавської підготовки вчителя музики : монографія, Вінниця : Меркьюрі-Поділля, 2011. 486 с.

15. Осипець Р. О. Виховання національної самосвідомості майбутніх учителів музики в процесі опанування українською народнопісенною культурою : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07. Київ, 2000. 19 с.

16. Плохотнюк О. С. Формування професійно ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Луганськ, 2009. 20 с.

17. Процюк В. М. Підготовка майбутніх учителів музики до виховання у молодших школярів морально-естетичних почуттів засобами народної музичної творчості : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2007. 250 с.

18. Ростовський О. Я. Педагогічні основи керування процесом музичного сприймання школярів : автореф. дис. ... док. пед. наук: 13.00.01. Київ, 1993. 48 с.

19. Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки : Указ Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015. С. 1.

20. Теплова О. Ю. Формування готовності до творчої самореалізації майбутнього вчителя музики : дис... канд. пед. наук: 13.00.02. Вінниця, 2005. 314 с.

21. Фрицюк В. А. Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх педагогів до безперервного професійного саморозвитку: дис. … док. пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2017. 532 с.

22. Хомич Л. О. Професійно-педагогічна підготовка вчителя початкових класів. Київ : “Магістр-8”, 1998. 200 с.

23. Чорна Н. Б. Формування готовності до професійного саморозвитку майбутніх учителів мистецьких спеціальностей : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2016. 23 с.

24. Шарапа Г. Ф. Підготовка майбутнього вчителя до виховання почуття людської гідності в учнів основної школи : автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Дрогобич, 2016. 23 с.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.