ВИКОНАВСЬКЕ МОДЕЛЮВАННЯ ХОРОВОЇ ДИНАМІКИ У ПОЛІФОНІЧНИХ ЖАНРАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.12

Ключові слова:

хорова фактура, хорова поліфонія, партесний стиль, імітація, фуга, інтерпретація

Анотація

У статті досліджено специфіку поліфонічних жанрів у хоровій музиці, визначено вплив тексту на формування акустичної моделі твору та сприймання поліфонічної фактури слухачем. Висвітлено принципові відмінності виконання хорової поліфонії від інструментальної. Запропоновано методологічно обґрунтовані виконавські підходи до поліфонічних хорових жанрів. На прикладі обраних творів продемонстровані шляхи практичного втілення різних методів виконавського моделювання хорової партитури у поліфонічних жанрах.

Біографія автора

Yuliia Voskoboinikova, Харківська державна академія культури

доктор мистецтвознавства, доцент

Посилання

Belichenko, N. (2017). Non-imitative Polyphony in the Aspect of Musical Logic, Paradigmata Poznani [Poznan Paradigmata], vol. 4, pp. 14–24. (in Russian).

Voskoboinikova, Yu. (2015). Diction Complex in Orthodox Church Singing: Modern Choir Masters’ Experience, Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. V. Hnatiuka: Mystetstvoznavstvo [The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Specialisation: Art Studies], vol. 1 (33), Ternopil: Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, pp. 74–82. (in Ukrainian).

Zhivov, V. (2003). Khorovoe ispolnitel’stvo: Teoriya. Metodika. Praktika [Choral performance: Theory. Methodology. Practice], Moscow: VLADOS. 272 p. (in Russian).

Kovalenko, N. (2005). “Spiritual theme in the works of Sergei Taneyev, and its embodiment in the cantata “After reading the psalm””, The dissertation of the candidate of Art Studies: specials 17.00.02. Urals Mussorgsky State Conservatoire, Ekaterinburg, 201 р. (in Russian).

Korabel’nikova, L. (1986). Tvorchestvo S. I. Taneeva [Creative work of S. I. Taneev], Moscow. (in Russian).

Prout, E. (1922). Fuga [Fugue], Translated by A. Timasheva-Bering, Mosсow. (in Russian).

Suprun-Yaremko, N. (2014). Polifoniia [Polyphony], Vinnytsia: Nova Knyha. (in Ukranian).

Tereshchenko, V. (2015). “Musical Allegory in the Choral Works of S. I. Taneyev”: The dissertation of the candidate of Art Studies: specials 17.00.02, Moscow State Conservatory, Moscow, 217 p. (in Russian).

Husainov, I. (1997). “Fugue and Logic: On the Expression of Logical Argument in the Fugues of J. S. Bach” Thesis abstract for Cand. Sc.: specials 17.00.02., Moscow State Conservatory, Moscow, 24 p. (in Russian).

Tchesnokov, P. (1961). Khor i upravlenie im [The Choir and its Management], Moscow: Muzgiz. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-28