DOI: https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.12

ВИКОНАВСЬКЕ МОДЕЛЮВАННЯ ХОРОВОЇ ДИНАМІКИ У ПОЛІФОНІЧНИХ ЖАНРАХ

Yuliia Voskoboinikova

Анотація


У статті досліджено специфіку поліфонічних жанрів у хоровій музиці, визначено вплив тексту на формування акустичної моделі твору та сприймання поліфонічної фактури слухачем. Висвітлено принципові відмінності виконання хорової поліфонії від інструментальної. Запропоновано методологічно обґрунтовані виконавські підходи до поліфонічних хорових жанрів. На прикладі обраних творів продемонстровані шляхи практичного втілення різних методів виконавського моделювання хорової партитури у поліфонічних жанрах.

Ключові слова


хорова фактура; хорова поліфонія; партесний стиль; імітація; фуга; інтерпретація

Повний текст:

PDF

Посилання


Belichenko, N. (2017). Non-imitative Polyphony in the Aspect of Musical Logic, Paradigmata Poznani [Poznan Paradigmata], vol. 4, pp. 14–24. (in Russian).

Voskoboinikova, Yu. (2015). Diction Complex in Orthodox Church Singing: Modern Choir Masters’ Experience, Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. V. Hnatiuka: Mystetstvoznavstvo [The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Specialisation: Art Studies], vol. 1 (33), Ternopil: Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, pp. 74–82. (in Ukrainian).

Zhivov, V. (2003). Khorovoe ispolnitel’stvo: Teoriya. Metodika. Praktika [Choral performance: Theory. Methodology. Practice], Moscow: VLADOS. 272 p. (in Russian).

Kovalenko, N. (2005). “Spiritual theme in the works of Sergei Taneyev, and its embodiment in the cantata “After reading the psalm””, The dissertation of the candidate of Art Studies: specials 17.00.02. Urals Mussorgsky State Conservatoire, Ekaterinburg, 201 р. (in Russian).

Korabel’nikova, L. (1986). Tvorchestvo S. I. Taneeva [Creative work of S. I. Taneev], Moscow. (in Russian).

Prout, E. (1922). Fuga [Fugue], Translated by A. Timasheva-Bering, Mosсow. (in Russian).

Suprun-Yaremko, N. (2014). Polifoniia [Polyphony], Vinnytsia: Nova Knyha. (in Ukranian).

Tereshchenko, V. (2015). “Musical Allegory in the Choral Works of S. I. Taneyev”: The dissertation of the candidate of Art Studies: specials 17.00.02, Moscow State Conservatory, Moscow, 217 p. (in Russian).

Husainov, I. (1997). “Fugue and Logic: On the Expression of Logical Argument in the Fugues of J. S. Bach” Thesis abstract for Cand. Sc.: specials 17.00.02., Moscow State Conservatory, Moscow, 24 p. (in Russian).

Tchesnokov, P. (1961). Khor i upravlenie im [The Choir and its Management], Moscow: Muzgiz. (in Russian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Беличенко Н. Неимитационная полифония в аспекте музыкальной логики. Paradigmata Poznani, 2017. № 4. С. 14–24.

2. Воскобойнікова Ю. Дикційний комплекс в церковному хорі: сучасні регентські підходи. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка : Мистецтвознавство. Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2015. № 1 (вип. 33). С. 74–82.

3. Живов В. Хоровое исполнительство: Теория. Методика. Практика. Москва : ВЛАДОС, 2003. 272 с.

4. Коваленко Н. Духовная тема в творчестве С. И. Танеева и её воплощение в кантате “По прочтении псалма” : дис. ... канд. искусств. : 17.00.02. Екатеринбург, 2005. 201 с.

5. Корабельникова Л. Творчество С. И. Танеева. Москва : Музыка, 1986. 305 с.

6. Праут Э. Фуга / Перевод с англ. А. Тимашевой-Беринг. Москва, 1922. 238 с.

7. Супрун-Яремко Н. Поліфонія. Вінниця : Нова книга, 2014. 512 с.

8. Терещенко В. Музыкальная аллегория в хоровом творчестве С. И. Танеева : дис. … канд. иск. : 17.00.02. Москва, 2015. 217 с.

9. Хусаинов И. С. Фуга и логика : О выражении логической аргументации в фугах И. С. Баха : автореф. дис. ... канд. искусств. : 17.00.02. Москва, 1997. 24 с.

10. Чесноков П. Г. Хор и управление им. Москва : Музгиз, 1961. 240 с.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.