СТИЛЬОВИЙ АНАЛІЗ: МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ТИПОЛОГІЧНІ ОСНОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.8

Ключові слова:

стиль, стильовий аналіз, аналіз стилю, типи аналізу, атрибуція стилю, стильові ознаки

Анотація

У статті розглянуто основні принципи стильового аналізу, визначено психологічні передумови та складові процесу сприйняття і формування стильових уявлень. Розкрито сутність завдань, методів виявлення стильових ознак, зв’язків як загальних закономірностей феномену стилю. Охарактеризована типологічна система стильового аналізу, окреслені завдання аналізу стилю. Зроблено висновки стосовно мети стильового аналізу та його ролі у дослідженні індивідуального, національного й епохального стилів.

Біографія автора

Yuliya Kapliyenko-Iliuk, Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової

докторант

Посилання

Goryukhina, N. (1989). National style: the concept and experience of analysis. Problemy muzykal’noy kul’tury: sbornik statey [Problems of musical culture: collection of articles], vol. 2, [ed. I. N. Yudkin], Kyiv: Muzychna Ukraina, pp. 52–65. (in Ukrainian).

Kokhanyk, I. (2003). Methodological and theoretical problems of stylistic analysis of contemporary music. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy im. P. I. Chaikovskoho: zbirnyk statei [Scientific Herald of the Peter Tchaikovskyi National Music Academy of Ukraine: collection of articles], Vyp. 29: Muzychna osvita v Ukraini: teoriia i praktyka [Vol. 29: Music Education in Ukraine: Theory and Practice], Kyiv, pp. 181–189. (in Ukrainian).

Mikhaylov, M. K. ( 1990). Etyudy o stile v muzyke: stat’i i fragmenty [Studies on style in music: articles and excerpts], [ed. A. Wolfson; introductory article M. Aranovskyi], Leningrad: Muzyka. (in Russian).

Mikhaylov, M. (1981). Stil’ v muzyke: Issledovanie [Style of music: Study], Leningrad: Muzyka. (in Russian).

Miroshnychenko, S. V. (2004). Stylistic and non-stylistic in polyphony. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy im. P. I. Chaikovskoho: zbirnyk statei [Scientific Herald of the Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine: collection of articles], Vyp. 38: Muzychnyi styl: teoriia, istoriia, suchasnist [Musical style: theory, history, modernity], Vol. 38, Kyiv, pp. 41–53. (in Ukrainian).

Nazaykinskiy, E. V. (2003). Stil’ i zhanr v muzyke: Uchebnoe posobie dlya studentov vysshikh uchebnykh zavedeniy [Style and genre in music: A manual for students of higher educational institutions], Mosсow: Gumanitarnyi izdatel’skiy tsentr VLADOS. (in Russian).

Samoilenko, A. (2004). Style as a music and cultural category in the context of M. Bakhtin’s theory of dialogue. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy im. P. I. Chaikovskoho: zbirnyk statei [Scientific Herald of the Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine: collection of articles], Kyiv, pp. 3–13. (in Ukrainian).

Tyshko, S. (1993). Problema natsional’nogo stilya v russkoy opere. Glinka, Musorgskiy, Rimskiy-Korsakov [The problem of national style in the Russian opera. Glinka, Mussorgsky, Rimsky-Korsakov], Kyiv: Kyiv P. Tchaikovsky State Conservatory. (in Ukrainian).

Adler, G. (1919). Methode der musikgeschichte [Method of music history], Leipzig: Breitkopf & Härtel. (in German).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-28