DOI: https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.7

СОНАТА ДЛЯ ТРУБИ І ФОРТЕПІАНО ПАУЛЯ ХІНДЕМІТА ЯК ЗРАЗОК ІНДИВІДУАЛЬНОГО СТИЛЮ КОМПОЗИТОРА

Oksana Andriianova

Анотація


У статті проаналізовано драматургію Сонати для труби і фортепіано П. Хіндеміта в аспекті втілення специфіки індивідуального камерно-інструментального стилю композитора; виявлено зв’язки інструментального тематизму Хіндеміта з традиціями західноєвропейської (насамперед, австро-німецької) музики. Підкреслено, що індивідуальні риси стилю композитора відображають новаторські тенденції в музиці першої половини ХХ століття.

Ключові слова


соната; інструментальний тематизм; танцювальність; скерцозність; цитування

Повний текст:

PDF

Посилання


Batanov V. Y., (2016). Universalism of a composer personality in the Art of Music in XX – beginning of XXI century, Diss. for Cand. Sc.: 17.00.03, Odessa National A. Nezhdanova Academy of Music, Odessa, 203 p. (in Ukrainian).

Hnativ, N. V. “Principles of thematic citation in P. Gindemit’s instrumental works”, available at: http://glierinstitute.org/ukr/digests/047/5.pdf (access date 15.11.2018).

Levaya, T. N., Leont’eva, O. T. (1974). Paul’ Khindemit. Zhizn’ i tvorchestvo [Paul Hindemith. Life and Аrt], Mosсow: Muzyka. (in Russian).

Levaya, T. (1979). About Hindemith style. Paul’ Khindemit. Stat’i i materialy [Paul Hindemith. Articles and Materials], Mosсow: Vsesoyuznoe izdatel’stvo “Sovetskiy kompozitor”, рр. 262–299. (in Russian).

Leont’eva, O. (1979). Research and evaluation of creativity by P. Hindemith. Paul’ Khindemit. Stat’i i materialy [Paul Hindemith. Articles and Materials], Mosсow: Vsesoyuznoe izdatel’stvo “Sovetskiy kompozitor”, рр. 350–370. (in Russian).

Nazaykinskiy, E. V. (2003). Stil’ i zhanr v muzyke: Ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ucheb. zavedeniy [Style and genre in music: High school textbook], Mosсow: Gumanit. izd. tsentr VLADOS. (in Russian).

Pumina, A. (1979). About piano sonatas by P. Hindemith (Second and Third). Paul’ Khindemit. Stat’i i materialy [Paul Hindemith. Articles and Materials], Mosсow: Vsesoyuznoe izdatel’stvo “Sovetskiy kompozitor”, рр. 114–142. (in Russian).

Entelis, L. (1975). Siluety kompozitorov ХХ veka [Silhouettes of composers of the twentieth century], Leningrad: Muzyka. (in Russian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Батанов В. Ю. Универсализм композиторской личности в музыкальном искусстве ХХ – начала XXI ст. : дисс. … канд. искусствоведения: 17.00.03 : Одесская национальная музыкальная академия им. А. В. Неждановой. Одесса, 2016. 203 с.

2. Гнатів Н. В. Принципи тематичного цитування в інструментальних творах П. Гіндеміта. URL: http://glierinstitute.org/ukr/digests/047/5.pdf (дата звернення 15. 12. 2018).

3. Левая Т. Н., Леонтьева О. Т. Пауль Хиндемит. Жизнь и творчество. Москва : Музыка, 1974. 448 с.

4. Левая Т. О стиле Хиндемита. Пауль Хиндемит. Статьи и материалы. Москва: Всесоюзное издательство “Советский композитор”, 1979. С. 262–299.

5. Леонтьева О. Исследования и оценки творчества П. Хиндемита. Пауль Хиндемит. Статьи и материалы. Москва : Всесоюзное издательство “Советский композитор”, 1979. С. 350–370.

6. Назайкинский Е. В. Стиль и жанр в музыке: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. Москва : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. 248 с.

7. Пумина А. О фортепианных сонатах П. Хиндемита (Вторая и Третья). Пауль Хиндемит. Статьи и материалы. Москва : Всесоюзное издательство “Советский композитор”, 1979. С. 114–142.

8. Энтелис Л. Силуэты композиторов ХХ века. Ленинград : Музыка, 1975. 248 с.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.