СИМВОЛІКО-РИТОРИЧНІ ПРИНЦИПИ ТВОРЧОСТІ ФЕРЕНЦА ЛІСТА В ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНОМУ КОНТЕКСТІ РОМАНТИЗМУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.6

Ключові слова:

музична символіка, музично-риторичні фігури, програмність, романтизм

Анотація

У статті охарактеризовано символіко-риторичні принципи творчості Ф. Ліста, які розглянуті в контексті проблем епохи романтизму. Підкреслено, що символізм Ф. Ліста проявляється як у використанні різноманітних символів та музично-риторичних фігур, так і в програмній назві інструментальних творів, що набуває своєрідного символічного значення. Досліджено, що Ліст прийшов до засвоєння символіко-риторичного мислення в середній період творчості, шляхом пізнання багатющої музичної спадщини, філософських ідей, а також поетичної системи.

Біографія автора

Alyona Borshulyak, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Barsova, I. (1985). An Attempt of Etymological Analysis, Sovetskaya muzyka [Soviet music], Iss. 9, Moscow, pp. 59–66. (in Russian).

Gabay, Yu. (1987). Romantic Myth about the Artist and the Problem of Psychology of Musical Romanticism, Problemy muzykal’nogo romantizma [Issues of Musical Romanticism]: collection of scientific works of the Leningrad N. K. Cherkasov State Institute of Theater, Music and Cinematography. Leningrad: LGITMiK, pp. 5–30. (in Russian).

Gumilev, L. (2007). Ot Rusi do Rossii [From Rus to Russia], Moscow: AST Khranitel’. (in Russian).

Zenkin, K. V. (1996). “Piano miniature and ways of musical romanticism”, Thesis abstract for Doctor. of Art Studies: 17.00.02, Moscow, 54 p. (in Russian).

Koval, G. O. (1998). “Liszt and Dante: the regarding the issue of synthesis of arts”. Thesis abstract for Cand. of Art Studies: 17.00.03, Kyiv, 16 p. (in Ukrainian).

Lazutina, T. V. (2005). Simvolichnost’ muzyki [Symbolism of Music], Yekaterinburg: Bank kul’t. informatsii. (in Russian).

List, F. (1959). Izbrannye stat’i [Selected Articles], Moscow: Gos. Muz. Izd. (in Russian).

Milshteyn, Ya. I. (1966). Redaktsiya i kommentarii k 3 t. sochineniy dlya fortepiano F. Lista. [Revision and comments to 3 vol. of F. Liszt’s works for piano]. Moscow: Muzyka, pp. 193–209. (in Russian).

Milshteyn, Ya. I. (1971). F. List [F. Liszt]. In 2 vols. Vol. 1, Moscow: Muzyka. (in Russian).

Roshchenko (Averyanova), Ye. G. (2007). Chislo i imya v novoy mifologii muzykal’nogo romantizma (numerologicheskiy i onomatologicheskiy metody analiza muzyki) [Number and name in the new mythology of musical romanticism (numerological and onomatological methods of music analysis)], Kharkiv: KhNURE. (in Ukrainian).

Sabolchi, B. (1959). Poslednie gody Ferentsa Lista [The last years of Franz Liszt], Budapest: AN Vengrii. (in Russian).

Skrebkova, O. L. (1972). Esteticheskie vzglyady F. Lista [Aesthetic Views of F. Liszt], Voprosy muzykovedeniya: trudy [Questions of musicology: works] Iss. 1. Moscow: Gnesinyh State Music Pedagogical Institute, pp. 28–65. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-28