DOI: https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.6

СИМВОЛІКО-РИТОРИЧНІ ПРИНЦИПИ ТВОРЧОСТІ ФЕРЕНЦА ЛІСТА В ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНОМУ КОНТЕКСТІ РОМАНТИЗМУ

Alyona Borshulyak

Анотація


У статті охарактеризовано символіко-риторичні принципи творчості Ф. Ліста, які розглянуті в контексті проблем епохи романтизму. Підкреслено, що символізм Ф. Ліста проявляється як у використанні різноманітних символів та музично-риторичних фігур, так і в програмній назві інструментальних творів, що набуває своєрідного символічного значення. Досліджено, що Ліст прийшов до засвоєння символіко-риторичного мислення в середній період творчості, шляхом пізнання багатющої музичної спадщини, філософських ідей, а також поетичної системи.

Ключові слова


музична символіка; музично-риторичні фігури; програмність; романтизм

Повний текст:

PDF

Посилання


Barsova, I. (1985). An Attempt of Etymological Analysis, Sovetskaya muzyka [Soviet music], Iss. 9, Moscow, pp. 59–66. (in Russian).

Gabay, Yu. (1987). Romantic Myth about the Artist and the Problem of Psychology of Musical Romanticism, Problemy muzykal’nogo romantizma [Issues of Musical Romanticism]: collection of scientific works of the Leningrad N. K. Cherkasov State Institute of Theater, Music and Cinematography. Leningrad: LGITMiK, pp. 5–30. (in Russian).

Gumilev, L. (2007). Ot Rusi do Rossii [From Rus to Russia], Moscow: AST Khranitel’. (in Russian).

Zenkin, K. V. (1996). “Piano miniature and ways of musical romanticism”, Thesis abstract for Doctor. of Art Studies: 17.00.02, Moscow, 54 p. (in Russian).

Koval, G. O. (1998). “Liszt and Dante: the regarding the issue of synthesis of arts”. Thesis abstract for Cand. of Art Studies: 17.00.03, Kyiv, 16 p. (in Ukrainian).

Lazutina, T. V. (2005). Simvolichnost’ muzyki [Symbolism of Music], Yekaterinburg: Bank kul’t. informatsii. (in Russian).

List, F. (1959). Izbrannye stat’i [Selected Articles], Moscow: Gos. Muz. Izd. (in Russian).

Milshteyn, Ya. I. (1966). Redaktsiya i kommentarii k 3 t. sochineniy dlya fortepiano F. Lista. [Revision and comments to 3 vol. of F. Liszt’s works for piano]. Moscow: Muzyka, pp. 193–209. (in Russian).

Milshteyn, Ya. I. (1971). F. List [F. Liszt]. In 2 vols. Vol. 1, Moscow: Muzyka. (in Russian).

Roshchenko (Averyanova), Ye. G. (2007). Chislo i imya v novoy mifologii muzykal’nogo romantizma (numerologicheskiy i onomatologicheskiy metody analiza muzyki) [Number and name in the new mythology of musical romanticism (numerological and onomatological methods of music analysis)], Kharkiv: KhNURE. (in Ukrainian).

Sabolchi, B. (1959). Poslednie gody Ferentsa Lista [The last years of Franz Liszt], Budapest: AN Vengrii. (in Russian).

Skrebkova, O. L. (1972). Esteticheskie vzglyady F. Lista [Aesthetic Views of F. Liszt], Voprosy muzykovedeniya: trudy [Questions of musicology: works] Iss. 1. Moscow: Gnesinyh State Music Pedagogical Institute, pp. 28–65. (in Russian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Барсова И. Опыт этимологического анализа. Советская музыка. Москва, 1985. Вып. 9. С. 59–66.

2. Габай Ю. Романтический миф о художнике и проблемы психологии музыкального романтизма. Проблемы музыкального романтизма : сб. науч. тр. Ленингр. гос. ин-та театра, музыки и кинематографии им. Н. К. Черкасова. Ленинград : ЛГИТМиК, 1987. С. 5–30.

3. Гумилев Л. От Руси до России. Москва : АСТ Хранитель, 2007. 415 с.

4. Зенкин К. В. Фортепианная миниатюра и пути музыкального романтизма : автореф. дисс. ... д-ра искусствоведения : 17.00.02. Москва, 1996. 54 с.

5. Коваль Г. О. Ліст і Данте: до проблеми синтезу мистецтв : автореф. дис. … канд. мист-ва : 17.00.03. Київ, 1998. 16 с.

6. Лазутина Т. В. Символичность музыки. Екатеринбург : Банк культ. информации, 2005. 124 с.

7. Лист Ф. Избранные статьи. Москва : Гос. муз. изд., 1959. 463 с.

8. Мильштейн Я. И. Редакция и комментарии к 3 т. сочинений для фортепиано Ф. Листа. Москва : Музыка, 1966. С. 193–209.

9. Мильштейн Я. И. Ф. Лист. В 2 т. Т 1. Изд. 2-е расш. и доп. Москва : Музыка, 1971. 863 с.

10. Рощенко (Аверьянова) Е. Г. Число и имя в новой мифологии музыкального романтизма (нумерологический и ономатологический методы анализа музыки) : монография. Харьков : ХНУРЭ, 2007. 128 с.

11. Сабольчи Б. Последние годы Ференца Листа. Будапешт : АН Венгрии, 1959. 138 с.

12. Скребкова О. Л. Эстетические взгляды Ф. Листа. Вопросы музыковедения : труды. Москва : Гос. муз.-пед. институт им. Гнесиных, 1972. Вып. 1. С. 28–65.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.