СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ТАНЦЮВАЛЬНИХ МОДЕЛЕЙ МИСЛЕННЯ У ФРАНЦІЇ В XVII–ХІХ СТОЛІТТЯХ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.5Ключові слова:
хореографічне мистецтво, танцювальні моделі мислення, хореографічна концепція, виконавець-хореограф, індивідуальні хореографічні жанриАнотація
У статті досліджено процес становлення та розвитку танцювальних моделей мислення у Франції в XVII–ХІХ століттях, що є підґрунтям для дослідження специфіки формування європейської хореографічної культури. Охарактеризовано феномен “хореографічна система”, соціальні та культурно-історичні принципи епохи. Висвітлено культуро-освітні й художньо-естетичні процеси, соціальні та етнографічні фактори, які впливали на еволюцію і характер танцювальних моделей мислення у Франції ХVІІ–ХІХ століть у цілісному західноєвропейському хореографічному просторі.Посилання
Arnkheym, R. (2012). Iskusstvo i visual’noye vospriyatiye [Art and visual perception], Moscow: Arkhitektura-С. (in Russian).
Block, L. D. (1987). Klassicheskiy tanets. Istoriya i sovremennost’ [Classical dance. History and modernity], Moscow: Iskusstvo. (in Russian).
Glushkovsky, A. P. (2010). Iz vospominaniy o velikom khoreografe K.-L. Didlo i nekotoryye rassuzhdeniya o tantseval’nom iskusstve. [From the memories of the great choreographer K.-L. Didlo and some talk about dance art, St. Petersburg: PLANETA MUZYKI, “Lan’”. (in Russian).
Didro, D. (1922). Paradoks ob aktеre [Paradox about the actor], Moscow: Gos. Izd-vo. (in Russian).
Dogorova, N. A. (2006). “Formation and development of pedagogical systems in choreographic culture: from the XVIII to the beginning of the ХХ century”, Thesis abstract for Cand. Sc.: 24.00.01, Saransk, 19 р. (in Russian).
Zakharov, R. Iskusstvo baletmeystera [The Art of the Choreographer], Moscow: Iskusstvo. (in Russian).
Kompan, Sh. (1790). Tantsеval’nyy slovar’, soderzhashchiy v sebe istoriyu, pravila i osnovaniya tantseval’nogo iskusstva s kriticheskimi razmyshleniyami i lyubopytnymi anekdotami, otnosyashchimisya k drevnim i novym tantsam [Dance Dictionary, containing the history, rules and foundations of dance art with critical reflections and curious anecdotes relating to the ancient and new dances], Moscow: Typography at Okorokov. (in Russian).
Levinson, A. (1915). Mastera baleta [Ballet Masters], St. Petersburg: Рublishing house N.V. Solovyov. (in Russian).
Noverr, J.-J. (1965). Pis’ma o tantse [Dance Letters], Moscow: Iskusstvo. (in Russian).
Russo J.-J. (1969). Traktaty [Tractates], Moscow: Nauka. (in Russian).
Sollertinskiy, I. I. Stat’i o balete [Articles about ballet], Leningrad: Iskusstvo. (in Russian).
Fuko M. (1999). Nadzirat’ i nakazyvat’. Rozhdeniye tyur’my [Oversee and punish. The birth of the prison], Moscow: Ad Marginem. (in Russian).
Khudekov, S. N. (1914). Istoriya tantsev [Dance history]. (Vols. 1–3); Vol. 2, St. Petersburg: Typography “Peterburgskaya gazeta”. (in Russian).