НЕАКАДЕМІЧНА МУЗИКА: ПРОБЛЕМИ ДЕФІНІЦІЇ ТА СУТНІСНІ ВИМІРИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.3Ключові слова:
неакадемічна музика, академічна музика, популярна музика, естрадна музикаАнотація
У статті окреслено необхідність перегляду термінологічного поля сучасного музикознавства. Розглянуто ті наукові концепти, що існують для позначення стильових напрямків джазу, рок-, поп- та world music – “легка”, “популярна”, “естрадна” музика, “музика третього пласту”, Визначено доцільність використання концепту “неакадемічна музика”, що поєднує вищезгадані напрямки.Посилання
Diachenko, Yu.S. (2017). Variety-jazz direction of accordion-accordion art of the XXth to the beginning of the XXI-th centuries: composer and performances, Thesis for Cand. Sc., 17.00.03 “Musical Art”, I. Kotlyarevsky Kharkiv National University of Arts, Kharkiv, 208 p. (in Ukrainian).
Zhilinskaya, T. G. (2004). Zarubezhnaya muzyka XX veka: napravleniya i kompozitorskie tekhniki, shkoly i tvorcheskie portrety kompozitorov akademicheskoy traditsii: Uchebnoe posobie [Foreign music of the twentieth century: directions and techniques of composition, schools and portraits of creative composers of academic tradition], Vitebsk: Publisher UO “VSU them. P. M. Masherov”. (in Russian).
Konen, V. (1994). Tretiy plast. Novye massovye zhanry v muzyke XX veka [The third layer. New popular genres in the music of the twentieth century], Moscow: Muzyka. (in Russian).
Mdivani, T. G. (2014). Music of Academic Tradition: Experience of Western and Eastern European Composer Practice, Evropeyskaya muzyka akademicheskoy traditsii: sushchnost’, istoki, sovremennoe sostoyanie. Na primere tvorchestva kompozitorov Rossii i Belarusi [European music of academic tradition: the essence, origins, current state. On the example of the work of composers of Russia and Belarus], by ed. T. Mdivani, and others, Minsk: Belaruskaya Navuka. (in Russian).
Tormakhova, V. M. (2017). Ukrainska estradna muzyka i folklor: vzaiemopronyknennia i syntez [Ukrainian folk music and folklore: mutual understanding and synthesis], Kyiv: Lira-K. (in Ukrainian).
Holopova, V. N. (2015). Rossiyskaya akademicheskaya muzyka posledney treti XX – nachala XXI veka [Russian academic music of the last third of the XX – early XXI century], Moscow. (in Russian).
Green, L. (2006). Popular music education in and for itself, and for ‘other’ music: Current research in the classroom, International Journal of Music Education, no. 24 (2), pp. 103–120. doi:10.1177/0255761406065471. (in English).
Tobias, E. (2015). Crossfading music education: Connections between secondary students’ in- and out-of-school music experience. International Journal of Music Education, no. 33 (1), pp. 18–35. doi:10.1177/0255761413515809. (in English).