DOI: https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.3

НЕАКАДЕМІЧНА МУЗИКА: ПРОБЛЕМИ ДЕФІНІЦІЇ ТА СУТНІСНІ ВИМІРИ

Veronika Tormakhova

Анотація


У статті окреслено необхідність перегляду термінологічного поля сучасного музикознавства. Розглянуто ті наукові концепти, що існують для позначення стильових напрямків джазу, рок-, поп- та world music – “легка”, “популярна”, “естрадна” музика, “музика третього пласту”, Визначено доцільність використання концепту “неакадемічна музика”, що поєднує вищезгадані напрямки.

Ключові слова


неакадемічна музика; академічна музика; популярна музика; естрадна музика

Повний текст:

PDF

Посилання


Diachenko, Yu.S. (2017). Variety-jazz direction of accordion-accordion art of the XXth to the beginning of the XXI-th centuries: composer and performances, Thesis for Cand. Sc., 17.00.03 “Musical Art”, I. Kotlyarevsky Kharkiv National University of Arts, Kharkiv, 208 p. (in Ukrainian).

Zhilinskaya, T. G. (2004). Zarubezhnaya muzyka XX veka: napravleniya i kompozitorskie tekhniki, shkoly i tvorcheskie portrety kompozitorov akademicheskoy traditsii: Uchebnoe posobie [Foreign music of the twentieth century: directions and techniques of composition, schools and portraits of creative composers of academic tradition], Vitebsk: Publisher UO “VSU them. P. M. Masherov”. (in Russian).

Konen, V. (1994). Tretiy plast. Novye massovye zhanry v muzyke XX veka [The third layer. New popular genres in the music of the twentieth century], Moscow: Muzyka. (in Russian).

Mdivani, T. G. (2014). Music of Academic Tradition: Experience of Western and Eastern European Composer Practice, Evropeyskaya muzyka akademicheskoy traditsii: sushchnost’, istoki, sovremennoe sostoyanie. Na primere tvorchestva kompozitorov Rossii i Belarusi [European music of academic tradition: the essence, origins, current state. On the example of the work of composers of Russia and Belarus], by ed. T. Mdivani, and others, Minsk: Belaruskaya Navuka. (in Russian).

Tormakhova, V. M. (2017). Ukrainska estradna muzyka i folklor: vzaiemopronyknennia i syntez [Ukrainian folk music and folklore: mutual understanding and synthesis], Kyiv: Lira-K. (in Ukrainian).

Holopova, V. N. (2015). Rossiyskaya akademicheskaya muzyka posledney treti XX – nachala XXI veka [Russian academic music of the last third of the XX – early XXI century], Moscow. (in Russian).

Green, L. (2006). Popular music education in and for itself, and for ‘other’ music: Current research in the classroom, International Journal of Music Education, no. 24 (2), pp. 103–120. doi:10.1177/0255761406065471. (in English).

Tobias, E. (2015). Crossfading music education: Connections between secondary students’ in- and out-of-school music experience. International Journal of Music Education, no. 33 (1), pp. 18–35. doi:10.1177/0255761413515809. (in English).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Дяченко Ю. С. Естрадно-джазовий напрям баянно-акордеонного мистецтва ХХ–початку ХХІ століть: композиторські та виконавські виміри : дис. … канд. мистецтвознавства : 17.00.03 “Музичне мистецтво” / Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського. Харків, 2017. 208 с.

2. Жилинская Т. Г. Зарубежная музыка ХХ века: направления и композиторские техники, школы и творческие портреты композиторов академической традиции: Учебное пособие. Витебск : Издательство УО “ВГУ им. П. М. Машерова”, 2004. 58 с.

3. Конен В. Третий пласт. Новые массовые жанры в музыке ХХ века. Москва : Музыка, 1994. 160 с.

4. Мдивани Т. Г. Музыка академической традиции: опыт западно- и восточноевропейской композиторской практики. Европейская музыка академической традиции: сущность, истоки, современное состояние. На примере творчества композиторов России и Беларуси / под ред. Мдивани Т. Г., Холоповой В. Н., Цмыг Г. П., Карпиловой А. А., Дуловой Е. Н. Минск : Беларуская навука, 2014. 377 с.

5. Тормахова В. М. Українська естрадна музика і фольклор: взаємопроникнення і синтез : монографія. Київ : Ліра-К, 2017. 204 с.

6. Холопова В. Н. Российская академическая музыка последней трети ХХ – начала ХХI века. Москва, 2015. 227 с.

7. Green, L. Popular music education in and for itself, and for ‘other’ music: Current research in the classroom. International Journal of Music Education. 2006. № 24 (2). pp. 103–120. doi:10.1177/0255761406065471.

8. Tobias, E. S. Crossfading music education: Connections between secondary students’ in- and out-of-school music experience. International Journal of Music Education. 2015. № 33 (1). pp. 18–35.

 



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.