DOI: https://doi.org/10.25128/2411-3271.19.1.2

ТИПОЛОГІЗАЦІЯ ВИКОНАВСЬКОЇ ТЕХНІКИ СВІТОВИХ ВАЛТОРНІСТІВ ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ ЇХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ РИС

Yevhen Churikov

Анотація


У статті досліджено валторнове виконавство, якому належить особливе місце в становленні та розвитку музичної культури, у функціонуванні духової музики в суспільстві як художнього явища. Охарактеризовано індивідуальні, виконавські риси світових валторністів (Радек Баборак, Джефф Брайан, Радован Влаткович, Валентин Марухно). Окреслено особливості виконавської майстерності валторністів у сольній, оркестровій і ансамблевій практиці. Висвітлено виконавський стиль та виконавські особливі валторністів сучасності.

Ключові слова


валторнове виконавство; музичний стиль; виконавський індивідуальний стиль; Радек Баборак; Джефф Брайан; Радован Влаткович; Валентин Марухно

Повний текст:

PDF

Посилання


Belenov, L. D. ( 2004). Valtorna [French horn], Mosсow, RAM imeni Gnesinykh. (in Russian).

Berezin, V. V. (2000). Dukhovye instrumenty v muzykal’noy kul’ture klassitsizma [Wind instruments in the musical culture of classicism], Mosсow: IOSO RAO.(in Russian).

Bogdanov, V. O., Bogdanova L. D. (2013). Istoriia dukhovoho muzychnoho mystetstva Ukrainy: vid naidavnishykh chasiv do pochatku XX st. [History of the musical art of Ukraine: from ancient times to the beginning of the 20th century], Kharkіv. (in Ukrainian).

Buyanovskiy, V.M. (1971). Valtorna [French horn ], Mosсow, Muzyka. (in Russian).

Vdov, A. F. (2005). “French horn in the music of the composers of the Viennese classical school”, The dissertation of the candidate of Art Studies. Specials 17.00.02. “Musical art”, Moscow Military Conservatory, Moscow, 220 р. (in Russian).

Gritsenko, Y. T. (1991). Tekhnologiya osvoeniya valtorny [Horn Technology], Mosсow: Izd. Avtora. (in Russian).

Mazel’, L. (1960). Stroenie muzykal’nykh proizvedeniy [The structure of the musical works], Moscow: Muzgiz. (in Russian).

Medushevskiy, V. (1984). To the problem of the essence, evolution and typology of musical styles. Muzykal’niy sovremennik. Sbornik statey [Musical contemporary. Digest of articles], vol. 5, Mosсow, Sovetskiy kompozitor, pp. 5–17. (in Russian).

Medushevskiy, V. K. (1979). Muzykal’niy stil’ kak semioticheskiy ob’ekt [Musical style as a semiotic object ], M.: Sovetskaya muzyka, no. 3, pp. 30–39. (in Russian).

Mikhaylov, M. (1981). Stil’ v muzike. Issledovanie [Style in music. Study], Leningrad: Muzyka. (in Russian).

Monsenzhon, B. (2002). Rikhter. Dialogi. Dnevniki [Richter Dialogues. Diaries], Mosсow: Klassika-ХХI. (in Russian).

Polekh, V. Shkola igry na valtorne [French Horn School], Mosсow: Muzyka. (in Russian).

Semeryaga, I. V. (2016). “The evolution of the horn in Central Europe in the XVII – XVIII centuries”, The dissertation of the candidate of Art Studies. Specials 17.00.02. “Musical art”, Maimonides State Classical Academy, Moscow, 186 р. (in Russian).

Farkas, Philip (1998). Iskusstvo igry na mednykh dukhovykh instrumentakh [The art of playing brass instruments], Translated by V. Serikova, Mosсow: Izdatel’stvo MGK. (in Russian).

Filosofskiy slovar’ Philosophical Dictionary (1990). Edited by I. Frolov, Mosсow: Politizdat. (in Russian).

Fortunatov, Yu. A. (2004). Lektsii po istorii orkestrovykh stiley. Vospominaniya o Yu. A. Fortunatove [Lectures on the history of orchestral styles. Memories of Yu. A. Fortunatov], Mosсow: Kompozitor. (in Russian).

Furukin, A. V. (2014). Natural horn in the work of O. Vanderbrok “The main treatise on all wind instruments for composers”, Muzyka i vremya [Music and time], Mosсow, no. 7. pp. 40–43. (in Russian).

Yakustidi, I. V. (1982). “Тo the topic of lips formation for french horn players”, The dissertation of the candidate of Art Studies. Specials 17.00.02. “Musical art”, Kyiv Tchaikovsky State Conservatory, Kyiv,160 р. (in Ukrainian).

Humphries, J. (2000). The Early Horn: A Practical Guide, Cambridge: Cambridge University Press. (in English).

Jeffrey Bryant “FRAM FGSM” available at: https://www.gsmd.ac.uk/music/staff/teaching_staff/department/2department-of-wind-brass-and-percussion/109-jeffrey-bryant/ (date of treatment14. 02. 2019). (in English).

Radek Baborak. About me. available at: http://www.baborak.com/en/about-me (access date 14. 02. 2019). (in English).

Croatian-born Radovan Vlatkovic renders divine sounds from the notoriously difficult French horn. Radov. available at: http://www.croatia.org/crown/articles/9018/1/croatian-born-radovan-vlatkovic-virtuoso-hornist-makes-it-sound-easy.html/ (date of treatment14. 02. 2019). (in English).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Беленов Л. Д. Валторна. Москва : РАМ имени Гнесиных, 2004. 320 с.

2. Березин В. В. Духовые инструменты в музыкальной культуре классицизма. Москва : ИОСО РАО, 2000. 387 с.

3. Богданов В. О., Богданова Л. Д. Історія духового музичного мистецтва України : від найдавніших часів до початку ХХ cт. Харків, 2013. 383 с.

4. Буяновский В. М. Валторна. Москва : Музыка, 1971. 68 с.

5. Вдов А. Ф. Валторна в музыке композиторов венской классической школы: дисc. ... канд. искусствоведения : 17.00.02. “музыкальное искусство” / Московская военная консерватория. Москва, 2005. 220 с.

6. Гриценко Ю. Т. Технология освоения валторны. Москва : Изд. автора, 1991. 152 с.

7. Мазель Л. Строение музыкальных прoизведений. Москва : Музгиз, 1960. 466 с.

8. Медушевский В. К проблеме сущности, эволюции и типологии музикальних стилів. Музыкальний современник. Сборник статей. Москва : Советский композитор, 1984. Вип. 5. С. 5–17.

9. Медушевский В. К. Музыкальний стиль как семиотический объект. Москва : Советская музыка. № 3. 1979. С. 30–39.

10. Михайлов М. Стиль в музыке. Исследование. Ленинград : Музыка, 1981. 264 с.

11. Монсенжон Б. Рихтер. Диалоги. Дневники. Москва : Классика-ХХI, 2002. 480 c.

12. Полех В. Школа игры на валторне. Москва : Музыка, 1986. 158 c.

13. Семеряга И. В. Эволюция валторны в Центральной Европе в XVII–XVIII веках: дисc. … канд. искусствоведения : 17.00.02. “музыкальное искусство” / Государственная классическая академия имени Маймонида. Москва, 2016. 186 c.

14. Фаркас Филип. Искусство игры на медных духовых инструментах / перев. с англ. под ред. В.Н.Сериковой. Москва : Издательство МГК, 1998. 68 с.

15. Философский словарь / под ред. И. Т. Фролова. Москва : Политиздат, 1990. 444 с.

16. Фортунатов Ю. А. Лекции по истории оркестровых стилей. Воспоминания о Ю. А. Фортунатове. Москва : Композитор, 2004. 381 с.

17. Фурукин А. В. Натуральная валторна в работе О. Вандерброка “Основной трактат обо всех духовых инструментах для композиторов”. Музыка и время. Москва. 2014. № 7. С. 40–43.

18. Якустиди И. В. К вопросу о формировании губного аппарата валторниста: дисc. … канд. искусствоведения : 17.00.02. “музыкальное искусство” / Киевская государственная консерватория им. П. И. Чайковского. Киев, 1982. 160 с.

19. Humphries J. The Early Horn: A Practical Guide. Cambridge : Cambridge University Press, 2000. 150 p.

20. Jeffrey Bryant “FRAM FGSM” URL: https://www.gsmd.ac.uk/music/staff/teaching_staff/ department/2department-of-wind-brass-and-percussion/109-jeffrey-bryant/ дата звернення 14.02.2019).

21. Radek Baborak. About me. URL: http://www.baborak.com/en/about-me (дата звернення 14.02.2019).

22. Croatian-born Radovan Vlatkovic renders divine sounds from the notoriously difficult French horn. Radov. URL: http://www.croatia.org/crown/articles/9018/1/croatian-born-radovan-vlatkovic-virtuoso-hornist-makes-it-sound-easy.html (дата звернення 14. 02. 2019).



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.