ТЕОРЕТИЧНЕ ПІДҐРУНТЯ ЗАГАЛЬНИХ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ ОБРАЗІВ ЛІТЕРАТУРНИХ ГЕРОЇВ В УКРАЇНСЬКІЙ КНИЖКОВІЙ ІЛЮСТРАЦІЇ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ
Ключові слова:
українська книжкова ілюстрація, образи літературних героїв, літературоцентризм, друга половина ХХ століттяАнотація
У статті розглянуто вплив ілюстративної автономії та візуально-текстової спільності художнього твору на трансформацію образів літературних героїв в українській книжковій ілюстрації другої половини ХХ століття. Визначено, що літературоцентризм дитячої книжкової ілюстрації протягом цього періоду доповнюють новими прикладами виходу за межі літературного тексту. Підсумовано, що українська дитяча книга пронесла класичні образи через
три великі трансформаційні періоди, залишаючись при цьому в просторі постійно актуального та достатньо успішного у маркетинговому сенсі сегмента “вічної” літератури.
Посилання
Beynaris, N. S. (2014), Functions, significance and features of creating illustrations in the concept of a children’s textbook, Tekst. Kniga. Knigoizdanie [Text. Book. Book publishing], no. 1, pp. 115–125. (in Russian).
Holubets, O. M. (2003), “The artistic environment of Lviv in the second half of the XX century (socialist realism and freedom of creativity)”, Thesis abstract for Doct. Sc. (Fine art), 17.00.05, M. T. Rylsky Institute of Art Studies, Folklore Studies and Ethnology NAS of Ukraine, Kyiv, 31 p. (in Ukrainian).
Hrysiuk, M. P. (2011), Children’s book of Western Ukraine: publishers, peculiarities, current state, Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv [Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts], no. 3, pp. 27–29. (in Ukrainian).
Yemets, A. (2012), The peculiarity of child literature of the XXI century and a modern junior schoolboy, Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny [Collection of scientific works of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University], part 1, Uman, pp. 112–119. (in Ukrainian).
Kovalchuk, S. (2011), Book as an artistic and aesthetic phenomenon, Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku: zbirnyk naukovykh prats: Naukovi zapysky Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu [Ukrainian culture: the past, modern, ways of development: a collection of scientific works: Scientific notes of the Rivne State Humanitarian University], 17/2, pp. 225–230. (in Ukrainian).
Spodaryk, O. (2012), Combination of the use of illustration as an element of polycodal artistic text, Linhvistyka [Linguistics], no. 3, part 2, pp. 175–183. (in Ukrainian).
Tuysina, D. M. (2009), Typology of children’s books, Mnogoprofil’nyy universitet kak regional’nyy tsentr obrazovaniya i nauki: materialy vseros. nauch.-prakt. konferentsii [Multidisciplinary university as a regional center of education and science: materials all-Russian. scientific-practical. conference], Orenburg, IPK GOU OSU, May 20–22, 2009, pp. 108–114. (in Russian).
Fedina, Yu. (2014), Educational and edifying potential of illustrating the children’s book, Visnyk instytutu rozvytku dytyny [Bulletin of the Institute for the Development of the Child], Iss. 1, pp. 119–124. (in Ukrainian).
Kharchenko, O. M. (2010), Design of decoring of Ukrainian children’s book by the example of fairy tales, Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv [Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts], no. 1, pp. 63–149. (in Ukrainian).
Chegodaeva, M. (1986), “Russian Soviet art illustration 1955–1980 years”, The dissertation of the candidate Art Studies, specials. 14.00.04. “Fine Art and Decorative Art and Architecture”, Moscow State University, Moscow, 227 p. (in Russian).
Chelombitko, V. and Mazhuha, M. (2016), Investigation of the influence of visual information in textbooks on mastering the curriculum, Poligraficheskie, mul’timediynye i WEB-tekhnologii (PMW-2016): tez. dokl. 1-y Mezhdunar. nauch.-tekhn. konf. [Polygraphic, multimedia and WEBtechnologies
(PMW-2016): theses. doc. 1st Intern. scientific-techn. conf.], Kharkiv, Kharkiv National University of Radiotechnology, May 16–20, 2016, Vol. 1, pp. 152–153. (in Ukrainian).
Hourihan, M. (1997), Deconstructing the hero: literary theory and children’s literature, Routledge, London and New York. (in English).