АЛЬТЕРНАТИВНИЙ СЦЕНІЧНИЙ ПРОСТІР ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЧИННИК ОНОВЛЕННЯ СЦЕНОГРАФІЧНОЇ ЛЕКСИКИ

Valery Patsunov

Анотація


У статті досліджено альтернативний сценічний простір як суттєвий чинник
оновлення лексичної палітри сценографічного мистецтва. Проаналізовано позитивні та негативні риси традиційної сцени-коробки, акцентовано увагу на обмеженості постановочних можливостей на ній. Висвітлено розмаїття альтернативних сценічних просторів поза сценою-коробкою, акцентовано на постановках видовищ в історичних й архітектурних пам’ятках як в Україні, так і за її межами. Звернено увагу на вплив альтернативного сценічного простору на режисерську та сценографічну лексику.


Ключові слова


альтернативний сценічний простір; архітектурна пам’ятка; сцена- коробка; театр «Золоті ворота»; режисерська практика

Повний текст:

PDF

Посилання


Arto, A. (2000), Teatr i ego dvoynik [The theater and its double], Saint-Petersburg–Moscow, Simpozium. (in Russian).

Berezkin, V. I. (2010), Iskusstvo stsenografii mirovogo teatra: t. 1 [The art of stage design of the world theater], Vol. 1, Moscow, Editorial URSS. (in Russian).

Berezkin, V. I. (2018), Iskusstvo stsenografii mirovogo teatra: t. 2 [The art of stage design of the world theater], Vol. 2, Moscow, Editorial URSS. (in Russian).

Berezkin, V. I. (2012), Iskusstvo stsenografii mirovogo teatra. Mastera XVI–XX vv. [The art of stage design of the world theater. Masters XVI–XX centuries.], Moscow, Editorial URSS. (in Russian).

Daniil Lider (2004), Teatr dlia sebe [Theater for yourself], conductor O. Ostroverkh, Kyiv, Fakt. (in Ukrainian).

Kornienko, N. N. (1987), Teatral’naya estetika Lesya Kurbasa [The theatrical aesthetics of Les Kurbas], Moscow, Iskusstvo. (in Russian).

Korniienko, N. M. (2007), Repetytsiia maibutnoho [Rehearsing the future], Kyiv, Lybid. (in Ukrainian).

Mikhailova, A. A., Davydova, L. M. and others (1995), Rezhisser i khudozhniki [Director and artists], Moscow, Galart. (in Russian).

Oliinyk, B. I. (1985), Under the sign of the Golden Gates, Kultura i zhyttia [Culture and life], June 2. (in Ukrainian).

Piskator, E. (1934), Politicheskiy teatr [Political Theater], Moscow, Khudozhestvennaya lіteratura. (in Russian).

Fialko, V. A. (1989), Rezhissura i stsenografiya: puti vzaimodeystviya [Direction and scenography: ways of interaction], Kyiv, Mystetstvo. (in Russian).

Frenkel’ M. A. (1987), Plastika stsenicheskogo prostranstva [Plasticity of scenic space], Kyiv, Mystetstvo. (in Russian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Арто А. Театр и его двойник / А. Арто. – Санкт-Петербург–Москва : Симпозиум, 2000. – 448 с.

2. Березкин В. И. Искусство сценографии мирового театра: т. 1 / В. И. Березкин. – Москва : Едиториал УРСС, 2010. – 808 с.

3. Березкин В. И. Искусство сценографи мирового театра: Т. 2. / В. И. Березкин. – Москва : Едиториал УРСС, 2018. – 807 с.

4. Березкин В. И. Искусство сценографи мирового театра. Мастера ХVІ–XX вв. / В. B. Березкин – Москва : Едиториал УРСС, 2012. – 296 с.

5. Даніїл Лідер : Театр для себе / [Упорядник О. Островерх]. – Київ : Факт. 2004. – 104 с.

6. Корниенко Н. Н. Театральная эстетика Леся Курбаса. / Н. Н. Корниенко. – Москва : Искусство, 1987. – 330 с.

7. Корнієнко Н. М. Репетиція майбутнього / Н. М. Корнієнко. – Київ : Либідь, 2007. – 336 с.

8. Михайлова А. А. Режиссер и художники / А. А. Михайлова, Л. М. Давыдова и др. – Москва : Галарт, 1995. – 360 с.

9. Олійник Б. І. Під знаком Золотих воріт // Культура і життя. – 1985. – 2 червня.

10. Пискатор Э. Политический театр / Э. Пискатор. – Москва : Художественная литература, 1934. – 228 с.

11. Фиалко В. А. Режиссура и сценография: пути взаимодействия / В. А. Фиалко. – Киев : Мистецтво, 1989. – 143 с.

12. Френкель М. А. Пластика сценического пространства / М. А. Френкель. – Киeв : Мистецтво. 1987. – 184 с.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.