СТИЛЬОВІ ЗАСАДИ КОМПОЗИТОРСЬКОЇ ТВОРЧОСТІ МИКОЛИ КОЛЕССИ (НА ПРИКЛАДІ СОНАТИНИ ДЛЯ ФОРТЕПІАНО)

Автор(и)

  • Tetyana Chaban Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, Ukraine

Ключові слова:

Сонатина для фортепіано, імпресіонізм, символізм, стиль, “м’який” неокласицизм

Анотація

У статті розглянуто особливості музичної стилістики, які Микола Колесса
використав у Сонатині для фортепіано. Звернуто увагу на те, як майстерно композитор поєднав у творі елементи імпресіонізму-символізму з фольклорними традиціями регіонального романтизму без застосування при цьому мелодійних цитат. Акцентовано увагу на виразномусинтезі досягнень народного та професійного мистецтва, адаптованого у фортепіанному творі, та вміння подати модерн і традиційний спосіб музикування найлаконічнішими способами самовираження.

Біографія автора

Tetyana Chaban, Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової

здобувач кафедри історії музики та музичної етнографії, лаборант фортепіанно-теоретичного факультету

Посилання

Barvinskyi, V. (2004), Z muzychno-pysmennytskoi spadshchyny: Doslidzhennia, publitsystyka, lysty [From the musical and literary heritage: Research, journalism, letters], compiler V.Grabovsky, Drohobych, Kolo. (in Ukrainian).

Bermes, I. (2009), V. Barvinsky and M. Kolessa, Molod i rynok [Youth and Market], Drohobych, no. 3, pp. 86–90. (in Ukrainian).

Kalmuchyn-Dranchuk, T. (2005), M. Kolessa’s pianoforte work in the context of performance explication problem, Visnyk Prykarpatskoho universytetu. Seriia: Mystetstvoznavstvo [Bulletin of the Precarpathian University. Series: Art Studies], Ivano-Frankivsk, Vol. VІІІ, pp. 73–80. (in Ukrainian).

Kyianovska, L. (2003), Syn stolittia – Mykola Kolessa [Son of the century – Mykola Kolessa], Lviv, M. Lysenko Lviv National Music Academy, publishing house of Shevchenko Scientific Society. (in Ukrainian).

Kyianovska, L. (2009), Socio-cultural paradigm of the Lviv composer’s school, Zapysky NTSh: Pratsi muzykoznavchoi komisii [Notes of the Shevchenko Scientific Society: Proceedings of the Music Study Commission], Vol. CCLVIII, pp. 125–134. (in Ukrainian).

Kyianovska, L. (2000), Stylova evoliutsiia halytskoi muzychnoi kultury XIX–XX st. [Stylistic evolution of Galician musical culture of the XIX–XX centuries], Ternopil, Aston. (in Ukrainian).

Krushelnytska, M. (1994) Stylistic features of the performance of piano works by M. Kolessa, Ukrainska fortepianna muzyka ta vykonavstvo: stylovi osoblyvosti, zviazky z muzychnoiu kulturoiu Zakhidnoi Yevropy [Ukrainian piano music and performing: stylistic peculiarities, connections with musical culture of Western Europe], Materials of the 3-rd Conf. Association of pianiststeachers of Ukraine, compiler and editor N. Kashkadamova, Lviv, pp. 51–53. (in Ukrainian).

Nikolaieva, L. (1983), Folk elements in the pianoforte works of M. Kolessa [to the 80th anniversary of the birth], Narodna tvorchist ta etnohrafiia [Folk Art and Ethnography], no. 6, pp. 28–34. (in Ukrainian).

Khil, O. M. (2015), “The theme of childhood-youth as a factor of the genre typology of the piano concert in the national instrumental music of the 20th century The dissertation of the candidate of Art Studies. Specials 17.00.03. “Musical art”, Odesa National A. V. Nezhdanova Academy of Music, Odesa, 248 p. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26