ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО АНСАМБЛЮ У ТВОРЧОСТІ ЮРІЯ ҐІНИ

Автор(и)

  • Yuliya Kapliyenko-Iliuk Одеська національна музична академія ім. А.В. Нежданової, Ukraine

Ключові слова:

камерно-інструментальний ансамбль, скрипкове мистецтво Буковини, буковинські композитори, творчість Юрія Ґіни

Анотація

У статті розглянуто творчість одного зі сучасних композиторів Буковини – Юрія
Ґіни, зокрема його камерно-інструментальну музику. Розкрито процес розвитку професійного скрипкового мистецтва на Буковині, проаналізовано засади формування скрипкової музики регіону. Охарактеризовано особливості творів скрипкового ансамблю, на основі яких виявлено стильові риси творчості композитора.

Біографія автора

Yuliya Kapliyenko-Iliuk, Одеська національна музична академія ім. А.В. Нежданової

докторант кафедри теорії музики та композиції, кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Aksenova, L. A. (1976), Moldovan music, Muzykalnaya entsiklopediya [Music Encyclopedia], Moscow, Sovetskaya entsiklopediya, vol. 3, pp. 632–637. (in Russian).

Vereshhaghina, O. Je. and Kholodkova, L. P. (2010), Istoriia ukrainskoi muzyky XX stolittia: Navchalnyi posibnyk dlia studentiv muzychnykh spetsialnostei vyshchykh navchalnykh zakladiv [History of Ukrainian music of the twentieth century, A manual for students of musical specialties of higher educational institutions], Ternopil, Aston. (in Ukrainian).

Gina, Ju. M. (2003), Vybrani tvory dlia ansambliu skrypaliv ta solnoho vykonannia: posibnyk [Selected works for violin ensemble and solo performance, manual], Chernivtsi, Zelena Bukovina. (in Ukrainian).

Gina, Ju. M. (2014), Orkestrovi tvory : navch. posib. do kursu “Orkestrovyi klas” [Orchestral works, A manual for the “Orchestra Class” course.], Chernivtsi, Chernivtsi National University. (in Ukrainian).

Demochko, K. (1990), Muzychna Bukovyna: storinky istorii [Musical Bukovina: history pages], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Zinkevych O., (1982), Directions of creative searches (chamber instrumental ensemble), Muzychna krytyka i suchasnist [Musical criticism and modernity], Compiled by O. Stelmashenko, Kyiv, Muz. Ukraina, vol. 2, pp. 57–76. (in Ukrainian).

Kalenychenko, A. P. (1992), Chamber instrumental ensembles, Istoriia ukrainskoi muzyky [History of Ukrainian music], editors M. Gordiychuk, O. Kostiuk, T. Bulat and others, Kyiv, Naukova dumka, vol. 4, pp. 265–286. (in Ukrainian).

Klyn, V. L. (1980), Ukrainska radianska fortepianna muzyka (1917–1977) [Ukrainian Soviet Piano Music (1917 – 1977)], Kyiv, Nauk. dumka. (in Ukrainian).

Kostiuk, O. Gh. (1990), Chamber instrumental music, Istoriia ukrainskoi muzyky [History of Ukrainian music], editors M. Gordiychuk, O. Kostiuk, T. Bulat and others, Kyiv, Naukova dumka, vol. 3, pp. 235–273. (in Ukrainian).

Kushnirenko, A. M., Zalutskyi, O. V. and Vyshpinska, Ja. M. (2011), Istoriia muzychnoi kultury i osvity Bukovyny: navch. posibnyk [History of musical culture and education of Bukovina: Tutorial], Chernivtsi, Chernivtsi National University. (in Ukrainian).

Ovsyannikova, T. Yu. (1982), Humoresque, Muzykalnaya entsiklopediya [Music Encyclopedia], Moscow, Sovetskaya entsiklopediya, vol. 6, pp. 599–600. (in Russian).

Revenko, N. V. Tendentsii rozvytku motornykh zhanriv v ukrainskii muzytsi druhoi polovyny XX stolittia [Trends in the development of motor genres in Ukrainian music of the second half of the XXth century], Available at: http://www.rusnauka.com/3_ANR_2014/MusicaAndLife/4_156428.doc.htm (in Ukrainian).

Riabukha, N.O. (2011), Principles of the intragranular typology of piano miniatures in the Ukrainian musical culture of the late XIX – XX centuries, Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv [Herald of the Kharkiv State Academy of Design and Arts], Kharkiv, vol. 5, pp. 176–179. (in Ukrainian).

Skrebkov, S. S. (1958), Analiz muzykalnykh proizvedeniy: Uchebnik dlya muz. uchilishch i konservatoriy [Analysis of musical works: Textbook], Moscow, Muzgiz. (in Russian).

Siuta, B. (2014), Development of chamber genres, Ukrainska muzychna kultura. Pohliad kriz viky : monohrafiia [Ukrainian musical culture. A look through the ages: a monograph], editors Korniy L. P., Siuta B. O.б Kyiv, Muz. Ukraina, pp. 413–420. (in Ukrainian).

Fraenova, Ye. M. (1982), Hora, Muzykalnaya entsiklopediya [Music Encyclopedia], Moscow, Sovetskaya entsiklopediya, vol. 6, pp. 40–42. (in Russian).

Fraenova, Ye. M. (1982), Roundelay, Muzykalnaya entsiklopediya [Music Encyclopedia], Moscow, Sovetskaya entsiklopediya, vol. 6, pp. 70–75. (in Russian).

Tsareva, Ye. M. (1982), Impromptu, Muzykalnaya entsiklopediya [Music Encyclopedia], Moscow, Sovetskaya entsiklopediya, vol. 6, p. 507. (in Russian).

Shyp, S. V. (1998), Muzychna forma vid zvuku do styliu: navchalnyi posibnyk [Musical form from sound to style: tutorial], Kyiv, Zapovit. (in Ukrainian).

Zalutskyi, O. V. (2009), Yurii Gina: Muzychne kraieznavstvo Bukovyny. Khrestomatiia: navchalnyi posibnyk do kursu “Muzychne kraieznavstvo” [Yuriy Gina: Bukovinian Music History, Textbook: a textbook for the course “Music Local Studies”], vol. 6, Chernivtsi, Chernivtsi National University. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26