КОМПОЗИТОРСЬКИЙ ТА ВИКОНАВСЬКИЙ ФОЛЬКЛОРИЗМ: ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ ЗМІСТ ПОНЯТТЯ

Автор(и)

  • Viktoria Danylets Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна

Ключові слова:

фольклор, фольклоризм, композиторська творчість, музичне мистецтво, народна традиція, виконавство

Анотація

У статті проаналізовано термінологічний зміст поняття “фольклоризм” у контексті сучасної етномузикознавчої науки, розглянуто важливі аспекти функціонування фольклоризму в творчості зарубіжних та українських композиторів. Охарактеризовано риси композиторського і виконавського фольклоризму у вітчизняній музичній культурі. Зіставлено зарубіжні методи композиторського фольклоризму в музиці Б. Бартока та І. Стравінського з
методами переосмислення національного фольклору в творчості Є. Станковича.

Біографія автора

Viktoria Danylets, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

концертмейстер кафедри музичної україністики
та народно-інструментального мистецтва Навчально-наукового Інституту мистецтв

Посилання

Asaf’ev, B. (1967), Igor Stravinsky and his ballets, Asaf’ev B. Kriticheskie stat’i, ocherki i retsenzii. Iz naslediya kontsa 10-kh nachala 30-kh godov [Asafiev B. Critical articles, essays and reviews. From the heritage of the late 10s early 30s], Moscow–Leningrad, pp. 179–201. (in Russian).

Bartok, B. (1977), Sbornik statey [Collection of articles], Mosvow, Muzyka. (in Russian).

Bench-Shokalo, O. (2002), Ukrainskyi khorovyi spiv: Aktualizatsiia zvychaievoi tradytsii [Ukrainian choral singing: Actualization of the customary tradition], Kyiv, Editorial Board of the magazine “Ukrainian World”. (in Ukrainian).

Hrytsa, S. (2000), Folklor u prostori ta chasi. Vybrani statti [Folklore in space and time. Selected Articles], Ternopіl, “ASTON”. (in Ukrainian).

Gusev, V. E. (1993), Russkaya narodnaya khudozhestvennaya kul'tura (teroreticheskie ocherki) [Russian folk art culture (theoretical essays).], Sankt-Petersburg. (in Russian).

Derevyanchenko, A. A. (2005), “Neo-folklorism in musical art: statics and dynamics of development in the first half of the twentieth century”, The dissertation of the candidate of Art Studies. Specials 17.00.03. “Musical Art”, P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Ministry of Culture and Arts of Ukraine, Kyiv, 23 p. (in Russian).

Zemtsovskiy, I. I. (1984), About modern folklore Traditsionnyy fol’klor v sovremennoy khudozhestvennoy zhizni: sb. st. [Traditional folklore in contemporary art life: a collection of articles], Leningrad, Muzyka. (in Russian).

Ivanytskyi, A. I. (2009), Istorychnyi syntaksys folkloru. Problemy pokhodzhennia, khronolohizatsii ta dekoduvannia narodnoi muzyky [Historical syntax of folklore. Problems of origin, chronology and decoding of folk music], Vіnnytsia, Nova Knyha. (in Ukrainian).

Matsiievskyi, I. V. (2012), Muzychni instrumenty hutsuliv [Musical Instruments of Hutsuls], Vіnnytsia, Nova Knyha. (in Ukrainian).

Stankovych-Spolska, R. (2002), Folk Opera by E. Stankovich “Bloom of ferns” as a fact of national history, Kyivske muzykoznavstvo [Kyiv Musicology], Iss. 8, Kyiv, KDVMU, pp. 180–188.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26