СУЧАСНА ГАРМОНІЯ У ТЕОРЕТИЧНОМУ І ПРАКТИЧНОМУ КУРСАХ СИСТЕМИ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
сучасна гармонія, модальність, тональність, акордАнотація
У статті досліджено питання вивчення сучасної (функціональної і модальної) гармонії в спеціалізованих курсах середніх та вищих музичних навчальних закладах. Розглянуто основні засади, що можуть увійти в цей курс, і запропоновано форми роботи на практичних занятях. Охарактеризовано, яким чином можна застосувати запропоновані методи в курсі сучасної гармонії.Посилання
Gulyanitskaya, N. S. (1984), Vvedenie v sovremennuyu garmoniyu [Introduction to the Contemporary Harmony], Moscow, Muzyka. (in Russian).
Diachkova, L. S. (1994) Garmoniya v muzyke XX veka [Harmony in music of the XX century], Moscow, Muzyka. (in Russian).
Pustyl’nik, I. Ya. (1979), Printsypy ladovoy organizatsii v sovremennoy muzyke [Principles of the organization in the contemporary music], Moscow, Sovetskiy kompozitor. (in Russian).
Reti, R. (1968), Tonal’nost’ v sovremennoy muzyke [Tonality in the contemporary music], Moscow, Muzyka. (in Russian).
Kholopov, Yu. N. (2005), Garmoniya. Prakticheskiy kurs [Harmony. Practical course], Мoscow, Izdatel’skiy dom Kompozitor, Part II “Harmony of the twentieth century”. (in Russian).
Kholopov, Yu. N. (2003), Garmoniya. Teoreticheskiy kurs [Harmony. Theoretical course], St. Petersburg, Lan’. (in Russian).
Kholopov, Yu. N. (1973), Ocherki sovremennoy garmonii [Essays of the contemporary harmony], Moscow, Muzyka. (in Russian).
Kholopov, Yu. N. (1978), Funktsionalnye metody analisa sovremennoy muzyki [Functional methods of analysis of the contemporary music], Moscow, Muzyka. (in Russian).
Shul’gin, D. I. (1994), Teoreticheskie osnovy sovremennoy garmonii [Theoretical basis of the contemporary harmony], Moscow, M. M. Ippolitov-Ivanov Higher Musical School. (in Russian).
Schoenberg, A. (1983), Structural Function of Harmony, London–Boston, Faber and Faber. (in English).