МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС У СФЕРІ ДОСЛІДЖЕНЬ ПАМ’ЯТОК ПАРКОБУДУВАННЯ XVIII – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТЬ: МИСТЕЦТВОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ
Ключові слова:
метод, методологічний дискурс, маєтковий парк, мультинауковість, плюралізм, трансцендентний метод, метод семіотичного аналізуАнотація
У статті проаналізовано феномен маєткового паркобудування Поділля з позиції розгляду і вибору оптимальної методології дослідження. Окреслено комплекс мультинаукових методів та логіку їх поєднання при здійсненні мистецтвознавчого дослідження парків. Аргументовано логіку багатовимірного підходу до методології і теорії історії мистецтва, так званого методологічного дискурсу. Обґрунтовано використання семіотичного і трансцендентального методів у дослідженні маєткового паркобудування як мистецького феномену, здійснене їх трактування узалежнено від специфіки дослідження. Представлено базові підходи при побудові цілісної методики дослідження маєткового паркобудівництва.
Посилання
Andreeva, E. (2007), Postmodernizm: iskusstvo vtoroy poloviny XX – nachala XXI veka [Postmodernism: the art of the second half of the XX and beginning of the XXI-st century], Saint Petersburg, Azbuka-klassika. (in Russian).
Arslanov, V. G. (2005), Zapadnoe iskusstvoznanie XX veka [Western Art Studies of the Twentieth Century], Moscow, Akademicheskiy Proekt ; Progress-Traditsiya. (in Russian).
Arnkheym, R. (2007), Iskusstvo i visual’noe vospriyatie [Art and visual perception], Moscow, Arkhitektura-S. (in Russian).
Gombrikh, E. (2001), Symbolic images, Voprosy filosofii [Questions of philosophy], Moscow, no. 7, pp. 139–148. (in Russian).
Lotman, Yu. M. (2002), Stat’i po semiotike iskusstva [Articles on semiotics of art], Saint Petersburg, Akademicheskiy proekt. (in Russian).
Petrova, O. M. (2004), Mistetstvoznavchі refleksіi: іstorіia, teorіia ta krytyka obrazotvorchogo mystetstva 70-kh rr. XX st. – pochatku XXI st. [The Art of Reflection: History, Theory and Criticism of Fine Arts of the 70’s of the XX century – beginning of the XXI century], Kyiv, KM Akademiia. (in Ukrainian).
Skrynnyk-Myska, D. (2012), Methodological discourse in art studies, Narodoznavchi zoshyty [Ethnology Notebooks], no. 1, pp. 90–97. (in Ukrainian).
Freyd, Z. (1991), Tolkovanie snovideniy [Interpretation of Dreams], translation from German Ya. M. Kogan, Kyiv, Zdorov’ya. (in Russian).
Sheiko, V. M. and Kushnirenko, N. M. (2008), Orhanizatsiia ta metodyka naukovo-doslidnytskoi diialnosti: pidruchnyk [Organization and methods of scientific and research activity: a textbook], Kyiv, Znannia. (in Ukrainian).
Shmahalo, R. T. (2007), The Way of the Lviv School of Art Studies in the 21st Century, Visnyk Lvivskoi natsionalnoi akademii mystetstv. – Spetsvypusk IV [Bulletin of Lviv National Academy of Arts, Special Issue IV], Lviv, Lviv National Academy of Arts. (in Ukrainian).
Shumylovych, B. (2006), Visual irony and Ukrsuch art, Ironiia: zbirnyk statei [Irony: a collection of articles], Olena Galeta, Yevgeny Gulevich, Zoryana Rybchynska have been prepared, Lviv, Litopys, Kyiv, Smoloskyp, pp. 78–92. (in Ukrainian).
Yung, K. G. (1988), Approach to the unconscious, Voprosy filosofii [Questions of philosophy], no. 1, pp. 133–152. (in Russian).
Yatsiv, R. (2009), Methodological tools of contemporary art criticism: from the narrative to the disclosure of meanings, “А…Z art”, no. 1, Lviv, Lviv Palace of Arts, pp. 8–9. (in Ukrainian).
D’Alleva, A. (2008), Metody i teorie historii sztuki [Methods and theories of art history], crowd. Eleonora and Jakub Jedlińscy, Krakow, Society of Authors and Publishers of Scientific Works Universitas. (in Polish).