ПОРТРЕТНИЙ ОБРАЗ, ЯК ЗГУСТОК ЕМОЦІЙНОГО ТА РАЦІОНАЛЬНОГО В ПІЗНАННІ ЛЮДИНИ
Ключові слова:
портрет, сюжетна композиція, персонаж, реалістичність, образ, міфологізм, абстрактність, фантазіяАнотація
У статті розглянуто складові та головні засоби художньої виразності при створенні портрета, проаналізовано комплекс художніх засобів, якими користувалися художники наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття. Розкрито мову образотворчого мистецтва як спосіб моделювання портретного жанру, для передачі емоційного і раціонального стану кожної особистості. Виявлено, що від будь-якого художника створення портрета потребує не копіювання, а написання оригіналу з передачею внутрішнього та духовного життя зображуваного.
Посилання
Andronnikova, M. (1975), Ob iskusstve portreta [About the art of a portrait], Moscow, Iskusstvo. (in Russian).
Vlasov, V. G. (2007), Novyy entsiklopedicheskiy slovar’ izobrazitel’nogo iskusstva: v 10 t. [New Encyclopedic Dictionary of Fine Art: in 10 vol.], St. Petersburg, Azbuka-klassika, Vol. 7: P. (in Russian).
Gegel’, G. V. F. (1938), Sochineniya: v 14 t. [Works: in 14 vol.], Moscow–Leningrad, Sotsekgiz, Vol. 12. (in Russian).
Gegel’, G. V. F. (1958), Sochineniya: v 14 t. [Works: in 14 vol.], Moscow–Leningrad, Sotsekgiz, Vol. 14. (in Russian).
Zinger, L. S. (1986), Avtoportret v sovetskoy zhivopisi [Self-portrait in Soviet painting], Moscow, Znanie. (in Russian).
Zinger, L. S. (1969), O portrete. Problemy realizma v iskusstve portreta [About the portrait. Problems of Realism in Portrait Art], Moscow, Sovetskiy khudozhnik. (in Russian).
Sarab’yanov, D. V. (1989), Stil’ modern: istoriya, istoki, problemy [Art Nouveau Style: History, Origins, Problems], Moscow, Iskusstvo. (in Russian).
Sitnik, K. (1956), Portrait in painting and its features, Iskusstvo [Art], no. 4, pp. 12–17. (in Russian).
Tananaeva, L. I. (2006), Tri lika pol’skogo moderna [Three Faces of Polish Modernism], St. Petersburg, Aleteyya. (in Russian).
Adamowicz, T. (1976), Jozef Mehoffer [Jozef Mehoffer], Warsaw, National publishing agency. (in Polish).
Аdamowicz, T. (1969), Stanislaw Wyspianski’s “Assets and Meetings”, Rocznik historii sztuki [The historian of art history], Vol. 7, Wroclaw, Ossolińskich National Institute, pp. 243–263. (in Polish).
Аdamowicz, T. (1982), Witrazе fryburskie Józefa Mehoffera [Witold Fryderyk Joseph Mehoffer], Wroclaw, Ossolińskich National Institute. (in Polish).
Аdamowicz, T. (1969), Mehoffer a Wyspiański: two creative postures, Sztuka około l900 [Art about l900], Warsaw, HRSG, pp. 157–168. (in Polish).
Heydel, A. (1933), Jacek Malczewski : człowiek i artysta [Jacek Malczewski: man and artist], Krakow, Ed. Literary and Scientific. (in Polish).
Juszczak, W. (1979), Młody Weiss [Young Weiss], Warsaw, P.W.N. (in Polish).
Juszczak, W. (2000), Witold Wojtkiewicz i nowa sztuka [Witold Wojtkiewicz and new art], Warsaw, National Publishing Institute. (in Polish).
Kudelska, D. (2008), Dukt pisma i pędzla: biografia intelektualna Jacka Malczewskiego [Dukt of writing and brush: intellectual biography of Jacek Malczewski], Lublin, KUL. (in Polish).
Ławniczakowa, A. (1976), Jacek Malczewski [Jacek Malczewski], Warsaw, National Agency Edition. (in Polish).
Natanson, W. (1969), Stаnislaw WyspiaIiski. Próbа nowеgo spójrzеnia [Stаnislaw WyspiaIiski. Try new look], Poznan, Poznan publishing house. (in Polish).
Pawłowska, M. (2010), Józef Mehoffer – życie i twórczość [Joseph Mehoffer – life and creativity], Turek, W. Pietrzak Public Library. (in Polish).
Puciata-Pawłowska, J. (1968), Jacek Malczewski [Jacek Malczewski], Wroclaw, Ossolińskich National Institute. (in Polish).