ВПЛИВ ЕСТЕТИКИ ЗВУКОЗАПИСУ НА ФОРМУВАННЯ І СТАНОВЛЕННЯ ТЕХНІКИ СПІВУ ЕСТРАДНИХ ВИКОНАВЦІВ

Denis Kocherzhuk

Анотація


У статті досліджено вагомі чинники аудіовізуального мистецтва з боку звукозапису, що впливають на результат роботи естрадного співака в умовах студійного процесу. Проведена паралель між використанням мистецьких технологій звукозаписуючих компонентів у період концертної та студійної діяльності. Охарактеризовано вплив комп’ютерних музичних програм на основі естетичного сприйняття, що впливатиме на фахову майстерність співака, підкріплюючись перспективами обробки звуку під час виступу.

Ключові слова


техніка співу; звукозапис; концертна практика; студійна робота; виконавець; естрадний спів; естетика виконання

Повний текст:

PDF

Посилання


But, O. V. (2015), “Methodology of creation of voice character”, Tezy dopovidei Vosmoi Mizhnarodnoi naukovo-tvorchoi konferentsii “Kulturno-mystetske seredovyshche: tvorchist ta tekhnolohii”, 16 kvitnia 2015 r. [the Cultural and art environment: work and technologies. Collection of scientific works of the Eighth International scientifically creative conference], Kyiv, NAKKKiM, April 16, 2015, p. 133. (in Ukrainian).

Vasenina, S. A. (2012), “The Phenomenon of musical space in concerto practice and audio recording”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Art studies), 17.00.09, Nizhniy Novgorod M. Glinka state conservatory (academy), Nizhniy Novgorod, 24 p. (in Russian).

Gaidenko, I. A. (2005), “Role of musical computer technologies in modern composer’s practice”, The dissertation of the candidate of art studies. Specials 17.00.03. “Musical art”, Kharkiv I. Kotlyarevsky State University, Kharkiv, 187 p. (in Ukrainian).

Gontarenko, N. B. (2008), Sol’noe penie: sekrety vocal’nogo masterstva [Solo singing: secrets of vocal mastery], Rostov-on-Don, Fenix. (in Russian).

Gorbunova, I. B. (2012), Muzykal’no-komp’yuternye tekhnologii: k probleme modelirovaniya protsessa muzykal’nogo tvorchestva [Musically-computer technologies: to the problem of design of process of musical work], Saint Petersburg, of RGPU the name of A. Hertsen. (in Russian).

Dmitriev, L. (2007), Osnovy vocal’noy metodiki [Basis of vocal methodology], Moscow, Music. (in Russian).

Diachenko, V. V. (2015), “Value of creative activity of sound producer”, Tezy dopovidei Vosmoi Mizhnarodnoi naukovo-tvorchoi konferentsii “Kulturno-mystetske seredovyshche: tvorchist ta tekhnolohii”, 16 kvitnia 2015 r. [the Cultural and art environment: work and technologies. Collection of scientific works of the Eighth International scientifically creative conference], Kyiv, NAKKKiM, April 16, 2015, pp. 135–136. (in Ukrainian).

Emelianov, V. (2007), Razvitie golosa. Koordinatsiya i trening [Development of voice. Coordination and training], Moscow, Lan. (in Russian).

Isaeva, I. (2006), Estradnoe penie: uskorennyy kurs obucheniya [Pop singing: speed-up year], Moscow, Express. (in Russian).

Karnak, A. (2005), “New computer technologies in modern music and conception of creative process”, Producing 2, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/S_myst_2005_2_16 (access February 2, 2005).

Klipp, O. Y (2003), Postanovka golosa estradnogo ispolnitelya [Voice of pop performer], Moscow, MGPU. (in Russian).

Kozlov, N. I. (2012), Osobennosti plasticheskoy vyrazitel’nosti estradnogo ispolnitelya [Features of plastic expressiveness of pop performer], Orel, Vesnik. (in Russian).

Koval’, L. M. (2013) “The interactive going near educating of pop singers”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Musical art.), 17.00.02, Moscow pedagogical state university, Moscow, 29 p.

(in Russian).

Krasil’nikov, I. (2001) Tsifrovye tekhnologii v muzyke: pedagogicheskie i tvorcheskie perspektivy [Digital technologies in music: pedagogical and creative prospects], Moscow, Pedagogika.

(in Russian).

Meerzon, B. Y. (2009) Osnovi zvukorezhisuri i oborudovaniya studii zvukozapisi [Bases of sound records and equipment of studio of the audio recording], Moscow, M. Litovchin Humanitarian institute of television and broadcast. (in Russian).

Nikamin, V. A. (2002) Tsifrovaya zvukozapis’. Tekhnologii i standarty [Digital audio recording. Technologies and standards], Saint Petersburg, Nauka i technika. (in Russian).

N’yuell, F. (2004) Zvukozapis’: akustika pomeshcheniy. Elektroakustika i zvukovosproizvedenie [Audio recording: acoustics of apartments. Electroacoustics and sound recording], Moscow, Show-Master. (in Russian).

Otkydach, V. M. (2013), Estradnyi spiv i shou-biznes. Navchalno-metodychnyi posibnyk [Pop singing and show business. Scientifically methodology manual], Vinnytsia, Nova Knyha.

(in Ukrainian).

Papchenko, V. (2015), “Features of work of musical producer in the studio of the audio recording”, Tezy dopovidei Desiatoi Mizhnarodnoi naukovo-tvorchoi konferentsii “Kulturno-mystetske seredovyshche: tvorchist ta tekhnolohii” [The Cultural and art environment: work and technologies. Collection of scientific works of the Eighth International scientifically creative conference], Kyiv, NAKKKiM, April 16, 2015, pp. 125–127. (in Ukrainian).

Puchkov, S. V. (2002), “Musical computer technologies as new tool of modern work”, The dissertation of the candidate of art studies. Specials 17.00.09. “Theory and history of art”, Saint Petersburg humanitarian university of trade unions, Saint Petersburg, 278 p. (in Russian).

Sevashko, A. V. (2007), Zvukorezhysura i zapys fonohram [Sound engineering and record of phonogram], Kharkiv, Profesiine kerivnytstvo. (in Ukrainian).

Uzhynskyi, M. (2013), “Features of art of record of the artistic broadcasting in the context of creation of voice character”, Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho [The scientific announcer of the Kyiv I. Karpenko-Karyi national university of theatre, cinema and television], Iss. 13, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkkarogo_2013_13_25 (2013).

Yussa, E. B. (2015), “Organization of creative cooperation of subjects of the audio recording in the context of modern musical art as a factor of quality of phonogram”, Tezy dopovidei Vosmoi Mizhnarodnoi naukovo-tvorchoi konferentsii “Kulturno-mystetske seredovyshche: tvorchist ta tekhnolohii [the Cultural and art environment: work and technologies. Collection of scientific works of the Eighth International scientifically creative conference], Kyiv, NAKKKiM, April 16, 2015, p. 160. (in Ukrainian).

Colletti, J. (2016), “Pro Mixing Tips: Vocal Processing Masterclass”, B and H, part 1, available at: https://www.youtube.com/watch?v=3es8zXTtliU (2016).

Colletti, J. (2016), “Pro Mixing Tips: Vocal Processing Masterclass”, B and H, part 2, available at: https://www.youtube.com/watch?v=AanlpkBiJ_0 (2016).

Colletti, J. (2016), “Pro Mixing Tips: Vocal Processing Masterclass”, B and H, part 3, available at: https://www.youtube.com/watch?v=8-6FkRR-2Q0 (2016).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Бут О. В. Методика творення звукової образності // О. В. Бут // Тези доповідей Восьмої міжнародної науково-творчої конференції “Культурно-мистецьке середовище: творчість та технології”, 16 квітня 2015 р., – Київ : НАКККіМ, 2015. – С. 133.

2. Васенина С. А. Феномен музыкального пространства в концертной практике и звукозаписи: автореф. дис. на получение науч. степени канд. искусствоведения : спец. 17.00.09. “Теория и история культуры” / С. А. Васенина. – Нижегородская государственная консерватория (академия) им. М. И. Глинки. – Нижний Новгород, 2012. – 24 с.

3. Гайденко І. А. Роль музичних комп’ютерних технологій у сучасній композиторській практиці: дис. на здобуття наук. ступеня кандидата мистецтвознавства : спец. 17.00.03. “Музичне мистецтво” / І. А. Гайденко. – Харківський державний університет
ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2005. – 187 с.

4. Гонтаренко Н. Б. Сольное пение: секреты вокального мастерства / Н. Б. Гонтаренко. – Ростов-на-Дону : Феникс, 2008. – 183 с.

5. Горбунова И. Б. Музыкально-компьютерные технологии: к проблеме моделирования процесса музыкального творчества / И. Б. Горбунова, С. В. Чибирев. – Санкт-Петербург : РГПУ им. А. В. Герцена, 2012. – 160 с.

6. Дмитриев Л. Основы вокальной методики / Л. Дмитриев. – Москва : Музыка, 2007. – 252 с.

7. Дьяченко В. В. Значення творчої діяльності звукорежисера / В. В. Дьяченко // Тези доповідей Восьмої міжнародної науково-творчої конференції “Культурно-мистецьке середовище: творчість та технології”, 16 квітня 2015 р., – Київ : НАКККіМ, 2015. – С. 135–136.

8. Емельянов В. Развитие голоса. Координация и тренинг / В. Емельянов. – Москва : Лань, 2007. – 300 с.

9. Исаева И. Эстрадное пение: ускоренный курс обучения / И. Исаева. – Москва : Экспресс, 2006. – 376 с.

10. Карнак А. Нові комп’ютерні технології в сучасній музиці та концепція творчого процесу / А. Карнак // Сучасне мистецтво. – 2005. – Вип. 2. – С. 123–135. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/S_myst_2005_2_16

11. Клипп О. Я. Постановка голоса эстрадного исполнителя / О. Я. Клипп. – Москва : МГПУ, 2003. – 57 с.

12. Козлов Н. И. Особенности пластической выразительности эстрадного исполнителя /
Н. И. Козлов. – Орёл : Весник, 2012. – 311 с.

13. Коваль Л. М. Интерактивный подход к обучению эстрадных вокалистов: автореф. дис. на получение науч. степени канд. искусствоведения : спец. 17.00.02 “Музыкальное искусство” / Л. М. Коваль. – Московский педагогический государственный университет. – Москва, 2013. – 29 с.

14. Красильников И. Цифровые технологии в музыке: педагогические и творческие перспективы / И. Красильников. – Москва : Педагогика, 2001. – 295 с.

15. Меерзон Б. Я. Основы звукорежиссуры и оборудования студии звукозаписи / Б. Я. Меерзон. – Москва : Гуманитарный институт телевидения и радиовещания им. М. А. Литовчина, 2009. – 260 с.

16. Никамин В. А. Цифровая звукозапись. Технологии и стандарты / В. А. Никамин. – Санкт-Петербург : Наука и техника, 2002. – 256 с.

17. Ньюелл Ф. Звукозапись: акустика помещений. Електроакустика и звуковоспроизведение / Ф. Ньюелл, А. М. Кравченко. – Москва : Шоу-мастер, 2004. – 365 с.

18. Откидач В. М. Естрадний спів і шоу-бізнес: навчально-методичний посібник. /
В. М. Откидач. – Вінниця : Нова книга, 2013. – 367 с.

19. Папченко В. Особливості роботи музичного продюсера в студії звукозапису / В. Папченко // Тези доповідей Десятої міжнародної науково-творчої конференції “Культурно-мистецьке середовище: творчість та технології”, 20 квітня 2017 р., – Київ : НАКККіМ, 2017. – С. 125–127.

20. Пучков С. В. Музыкальные компьютерные технологии как новый инструментарий современного творчества: диссертация на соискание науч. степени кандидата искусствоведения : спец. 17.00.09. “Теория и история культуры” / С. В. Пучков. – Санкт-Петербургский гуманитарный университет профсоюзов, Санкт-Петербург, 2002. – 278 с.

21. Севашко А. В. Звукорежисура і запис фонограм / А. В. Севашко. – Харків : Професійне керівництво, 2007. – 176 с.

22. Ужинський М. Особливості мистецтва запису художнього мовлення в контексті створення звукового образу / М. Ужинський // Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. – 2013. – Вип. 13.
– С. 317–326. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkkarogo_2013_13_25

23. Юсса Е. Б. Организация творческого взаимодействия субъектов звукозаписи в контексте современного музыкального искусства как фактор качества фонограммы / Е. Б. Юсса // Тези доповідей Восьмої міжнародної науково-творчої конференції “Культурно-мистецьке середовище: творчість та технології”, 16 квітня 2015 р., – Київ : НАКККіМ, 2015. – С. 160.

24. Colletti J. Pro Mixing Tips: Vocal Processing Masterclass Part 1 [Електронний ресурс] / Justin Colletti // B and H. – 2016. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=3es8zXTtliU

25. Colletti J. Pro Mixing Tips: Vocal Processing Masterclass Part 2 [Електронний ресурс] / Justin Colletti // B and H. – 2016. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=AanlpkBiJ_0

26. Colletti J. Pro Mixing Tips: Vocal Processing Masterclass Part 3 [Електронний ресурс] / Justin Colletti // B and H. – 2016. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=8-6FkRR-2Q0



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.