СОЛОМІЯ КРУШЕЛЬНИЦЬКА І ЖІНОЧИЙ МИСТЕЦЬКИЙ РУХ У ГАЛИЧИНІ НАПРИКІНЦІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Lilya Protsiv Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine

Ключові слова:

жіночий рух, творча діяльність, жіноча освіта, соціокультурні процеси, вокальне виконавство

Анотація

У статті висвітлено жіночий мистецький рух у Галичині наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст., проаналізовано роль жінки в громадському та культурно-мистецькому житті краю. З’ясовано, що учасником процесу емансипації українського жіноцтва в Галичині була Соломія Крушельницька, яка всупереч суспільній думці однією з перших стала на шлях професійної артистичної діяльності. Вона проявляла активну громадянську позицію, пропагувала українську музику, утверджувала власну національну та гендерну ідентичність, рівноправність української нації, українського мистецтва в світі.

Біографія автора

Lilya Protsiv, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва 

Посилання

Aheieva, V. (2003), Zhinochyi prostir: Feministychnyi dyskurs ukrainskoho modernizmu : Monohrafiia [Women’s space: The feminist discourse of Ukrainian modernism: Monograph], Kyiv, Fakt. (in Ukrainian).

Skalska, U. (2003), Velyka sered velykykh. Italiitsi pro Solomiiu Krushelnytsku [Great among the big ones. The Italians about Solomia Krushelnytska], Ivano-Frankivsk, Hran. (in Ukrainian).

Kubiiovych, V. (1993), Entsyklopediia ukrainoznavstva. Slovnykova chastyna [Encyclopedia of Ukrainian Studies. The vocabulary part], Lviv, Vol. 2, pp. 405–800. (in Ukrainian).

Zabuzhko, O. (2006), Filosofiia ukrainskoi idei ta yevropeiskyi kontekst (Frankivskyi period) [Philosophy of Ukrainian Idea and European Context (Frankivsk Period)], Kyiv, Fakt. (in Ukrainian).

Lisovets, O and Protsiv, L. (2007), The figure of women in the cultural and educational life of Galicia late XIX – early XX century, Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia : Pedahohika [The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: pedagogy], no. 5, pp. 59–65. (in Ukrainian).

Medvedyk, P. (1993), Figures of Ukrainian music culture (Materials for bio-bibliographical dictionary), Zapysky Naukovoho tovarystva imeni Shevchenka. Pratsi Muzykoznavchoi komisii [Notes of the Shevchenko Scientific Society. Works of Music Studies Commission], Lviv, Vol. ССXXVI, pp. 370–455. (in Ukrainian).

Malanchuk-Rybak, O. (2006), Ideolohiia ta suspilna praktyka zhinochoho rukhu na zakhidnoukrainskykh zemliakh XIX – pershoi tretyny XX st.: typolohiia ta yevropeiskyi kulturno-istorychnyi kontekst: [monohrafiia] [Ideology and social practice of the women’s movement in the western Ukrainian lands of the 19th – the first third of the 20th century: typology and European cultural and historical context: [monograph]], Chernivtsi, Knyhy – XXI. (in Ukrainian).

Nagachevska, Z. I. (2009), Pedagogical thought and education in the women’s movement of Western Ukraine (second half of the nineteenth century – 1939), Thesis abstract for Doct. Sc. (General pedagogy and history of pedagogy) 13.00.01, Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ternopil, 40 p. (in Ukrainian).

Pavlychko, S. (1999), Dyskurs modernizmu v ukrainskii literaturi: monohrafiia [Discourse of Modernism in Ukrainian Literature: Monograph], Kyiv, Lybid. (in Ukrainian).

Tykhobaieva, H, Kryvoruchka, I. (2009), Solomiia Krushelnytska. Mista i slava [Solomia Krushelnytska. Cities and fame], Lviv, Apriori. (in Ukrainian).

Holovashchenko, M. (1979), Solomiia Krushelnytska. Spohady. Materialy. Lystuvannia: U dvokh chastynakh [Solomia Krushelnytska. Memoirs. Materials Correspondence: In two parts], Kyiv, Muzychna Ukraina, Part 2. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-26