ФЕНОМЕН “ШКОЛА” ЯК СТРУКТУРНО-ІНФОРМАЦІЙНА МОДЕЛЬ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
Ключові слова:
школа, інформаційно-творча структура, структурно-інформаційна модель, скрипкове мистецтво, традиціяАнотація
У статті розглянуто різні підходи до визначення феномену “школа”, наявні у музикознавстві. Виявлено взаємодію усіх доданків музичного мистецтва у “школі”, їх вплив на перебіг її становлення та розвитку. Осмислено спільні та відмінні риси між “школою” і “традицією”. Запропоновано модель, що відображає цілісність “школи”, специфіку її функціонування у часі та просторі. Автор висловив власне формулювання, що характеризує дане явище.Посилання
Auer, L. S., (1965), Moya shkola igry na skripke, interpretatsiya proizvedeniy skripichnoy klassiki [My school is playing the violin. Interpretation of works of violin classics], Moscow, Muzyka. (in Russian).
Allclassica.com, “Stories about music”, available at http://www.allclassica.com/article/vysk-zyv-niya-o-muzyke/100 (access March 25, 2017). (in Russian).
Dedusenko, Zh. V., (2002), “Performers pianists school as a kind of cultural tradition”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Art Studies), 17.00.01, Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Kyiv, 21 p. (in Ukrainian).
Kandinskiy, V., (1989), O dukhovnom v iskusstve (zhivopis’) [On the spiritual in art (painting)], Leningrad, (in Russian).
Kuzhelev, D., (2004), To the question about the Ukrainian bayan school, Naukovyі visnyk Natsionalnoyi muzychnoyi akademiyi imeni I. P. Tchaykovskoho. [Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], Kyiv, vol. 40, pp. 190–202. (in Ukrainian).
Sarayev, I., (2016), Shkoly v muzykalnom iskusstve [Schools in the musical art], Kursk, OOO “Uchitel”. (in Russian).
Sprentsis, A., (2003), A. Gorochov is an outstanding Ukrainian violinist player, Naukovyі visnyk Natsionalnoyi muzychnoyi akademiyi imeni I. P. Tchaykovskoho. [Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], Kyiv, vol. 26, pp. 29–44. (in Ukrainian).
Academic, “Structure”, available at http://dic.academic.ru/dic.nsf/ enc_philosophy/3407/STRUKTURA (access March 15, 2017). (in Russian).
Sumarokova, V., (2004), Performing school as object of the study: to determination of the notion, Naukovyі visnyk Natsionalnoyi muzychnoyi akademiyi imeni I. P. Tchaykovskoho. [Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], Kyiv, vol. 40, pp. 180–190. (in Ukrainian).