ФОРМУВАННЯ ЕТНОФУТУРИCТИЧНИХ ПРИНЦИПІВ ХУДОЖНЬОЇ САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ
Ключові слова:
етнофутуризм, апперцепційна пам’ять, генетичний код території, творче мислення, етнодизайнАнотація
У статті досліджено особливості формування етнофутуристичних принципів художньої самоідентифікації на основі вивчення відомостей про появу та розвиток етнофутуризму як явища у сучасному культурно-мистецькому просторі. Проаналізовано відмінності іконографічної, морфологічної і композиційної побудови скіфської кам’янорізної пластики VIІ–ІІІ ст. до н. е. на різних територіальних осередках – ареалах. Відокремлено й проаналізовано сім основних етапів розвитку творчого мислення з позиції поступового формування етнофутуристичних принципів творчої людини.Посилання
Blednova, N. S., Sher Y. A., and Vishnyatskiy L. B. (2002), Proiskhozhdenie znakovogo povedeniya [Origin of sign behavior], Moscow, Nauchnyy mir (in Russian).
Brovchenko, A. I. (2011), “Formation of professional competence of the foundations etno dezign of future teachers of labor studies”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Pedagogical), 13.00.02 “theory and technique of labor training”, Kyiv, 21 p. (in Ukrainian).
Kolcheva, E. M. (2008), Etnofuturizm kak yavlenie kul'tury [Ethnofuturism as a culture phenomenon], Yoshkar-Ola, Mariyskiy gosudarstvennyy universitet, (in Russian).
Maksymenko, H. Ye. (2009), “Formation of the art and graphic skills of future designers in the study of professional disciplines”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Pedagogical), 13.00.04 “theory and technique of professional education”, Kyiv, 20 p. (in Ukrainian).
Odrobinsky, Y. V. (2015), “Etnofuturizm as a basis of modern design in Ukraine”, Stan ta perspektyvy rozvytku kulturolohichnoi nauky v Ukraini. Materialy naukovo-praktychnoi konferentsii [State and the prospects of development of culturological science in Ukraine. Materials of a scientific and practical conference], Mykolaiv, Separated Subdivision Mykolaiv branch of Kiev National University of Culture and Arts, part 1, 2012, pp. 135–139 (in Ukrainian).
Odrobinsky, Y. V. (2010), Skifo-sarmatska kamianorizna plastyka ukrainskykh zemel (kharakterystyka vydiv i khudozhni osoblyvosti) [Scythian-sarmatian stone plastic of the Ukrainian lands (description of types and artistic peculiarities)], Mykolaiv, Dyzain i polihrafiia, (in Ukrainian).
Ryzhova, I. S. (2008), Social and philosophical paradigm of modern design, Humanitarnyi visnyk ZDIMA [Humanitarian bulletin of the Zaporizhia state engineering academy], issue 33, Zaporizhia, Zaporizhia state engineering academy, pp. 111–129. (in Ukrainian).
Rozenberg, N. A. and Plekhanova E. O. (2005), Ethnofuturism and ethnic identification in art of Russia of the end of XIX – the beginnings of the ХХІ st century, Sovremennye transformatsii rossiyskoy kul’tury [Modern transformations of the Russian culture], Moscow, Nauka, pp. 281–302 (in Russian).
Rudenchenko, A. (2013), Theoretical bases of training of ethnodesign of students of the highest art educational institutions, Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Problems of training of the modern teacher], no. 8, Kyiv, pp. 100–106. (in Ukrainian).
Ukolova, M. S. (2009) “Ethnofuturism phenomenon in modern culture”, The dissertation of the candidate of philosophical sciences. Specials 24.00.01. “Theory and history of philosophy”, Kazan state university of culture and arts, Kazan, 183 p. (in Russian).