МИСТЕЦЬКІ ОБ’ЄДНАННЯ ТА ЇХ РОЛЬ У ХУДОЖНЬОМУ ЖИТТІ ПІВДНЯ УКРАЇНИ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Natalia Sapak Відокремлений підрозділ “Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв”,, Ukraine

Ключові слова:

товариство, меценат, виставка, об’єднання, художник, новітні течії

Анотація

У статті проаналізовано діяльність громадських об’єднань і творчих угрупувань. Наголошено на ролі меценатів, художників у роботі Одеського, Миколаївського і Херсонського товариств красних мистецтв. Визначено характерні особливості творчих пошуків головних представників Товариства південноросійських художників, ставлення критики до їх творчості. Охарактеризовано творчі завданнях учасників “Салонів” В. Іздебського, Товариства “незалежних” художників на чолі з М. Гершенфельдом і творчої групи “Гілея”.

Біографія автора

Natalia Sapak, Відокремлений підрозділ “Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв”,

кандидат мистецтвознавства, доцент, професор кафедри дизайну

Посилання

Abramov, V. (2001), V. Kandinsky and “Spring Exhibition of paintings” in 1914 in Odessa, Chernyy kvadrat nad Chernym morem: Materialy k istorii avangardnogo iskusstva Odessy XX veka [The Black Square on the Black Sea: The Materials to the History of Odessa avanguard Art, the ХХ-th century], Odessa, Druk, pp. 83–99. (in Russian).

Aseyeva, N. Yu. (1989), Ukrainskoe iskusstvo i evropeyskie khudozhestvennye tsentry: Konets ХІХ – nachalo ХХ veka [Ukrainian Art and European Art Centers: The End of the ХІХ-th – the beginning of the ХХ-th century], Kyiv. (in Russian).

Lushchik, S. (2001), Salon of Izdebsky and its Organizer, Chernyy kvadrat nad Chernym morem: Materialy k istorii avangardnogo iskusstva Odessy ХХ veka [The Black Square on the Black Sea: The Materials to the History of Odessa avanguard Art, ХХ-th century], Odessa, Druk, pp. 63–82. (in Russian).

Savytska, L. (2000), Odessa Art Life in the Early Twentieth Century, Mystetstvoznavstvo Ukrainy: Zbirnyk naukovykh prats [Art of Ukraine: Scientific Journal], vol. 1, Kyiv, Spalakh, pp. 85–97.

(in Ukrainian).

Savitskaya, L. L. (2003), Na puti obnovleniya. Iskusstvo Ukrainy v 1890-1910-e gody [On the Way to Update. The Art of Ukraine in the 1890’s-1910’s], Kharkіv, National Technical University “Kharkiv polytechnic Institute”. (in Russian).

Savytska, L. (2003), Problems of Ukrainian Art Studying at the End of the ХІХ-th – the beginning of the ХХ-th century, Mystetstvoznavstvo Ukrainy: Zbirnyk naukovykh prats [Art of Ukraine: Scientific Journal], vol. 3, Kyiv, SPD Kravchuk V. K., pp. 6–12. (in Ukrainian).

Sapak, N. V. (2001), Societies of Fine Arts (from the history of artistic life in the South of Ukraine in the first third of the ХХ-th century), Kultura Ukrainy. Mystetstvoznavstvo: Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii kultury [Scientific Works of Kharkiv State Academy of Culture] vol. 8, Kharkіv, Kharkіv State Academy of Culture, pp. 17–25. (in Ukrainian).

Sapak, N. V. (2005), Art Life of the South of Ukraine on the Boundary the ХІХ-th – the ХХ-th of centuries. Art Associations, Exhibitions, Criticism, Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv: Zbirnyk naukovykh prats [Journal of Kharkіv State Academy of Design and Arts], no. 10, Kharkіv, Kharkіv State Academy of Design and Arts, pp. 106–112. (in Ukrainian).

Sapak, N. V. (2007), Art life of the South of Ukraine of end the of ХІХ-th – the beginnings of the ХХ-th century. Private Collecting, Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv: Zbirnyk naukovykh prats [Journal of Kharkov State Academy of Design and Arts], no. 12, Kharkіv, Kharkіv State Academy of Design and Arts, pp. 142–147. (in Ukrainian).

Afanas’ev, V. A. and Barkovskaya, O. M. (2000), Tovarishchestvo yuzhnorusskikh khudozhnikov: Bibliograficheskiy spravochnik [Community of South Russian artists: Bibliographical reference], Odessa, Druk. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-30