“АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО” ЯК КОНЦЕПТ У СУЧАСНОМУ МИСТЕЦТВОЗНАВЧОМУ ДИСКУРСІ
Ключові слова:
аудіовізуальне мистецтво, аудіовізуальна культура, екранне мистецтво, сучасний мистецтвознавчий дискурсАнотація
У статті проведено концептуальний аналіз “аудіовізуального мистецтва” в сучасному мистецтвознавчому дискурсі, розглянуто специфіку його денотативного поля та визначні типологізації у нинішньому пострадянському і західному суспільствах. Досліджено синтаксичну специфіку й контекстуально обумовлену семантику концепту “аудіовізуальне мистецтво” в сучасному мистецтвознавчому просторі. Визначено співвідношення досліджуваного концепту з усталеними формулюваннями, такими як “екранне мистецтво”, “екранна культура”, а також новітнім – “аудіовізуальна культура”. Розглянуто специфіку взаємодії концептів “Digital Art”, “visual art” та “audiovisual art”.Посилання
Agafonova, N. A. (2009) Ekrannoe iskusstvo: khudozhestvennaya i kommunikativnaya spetsifika [Screen Art: artistic and communicative specifics]. Minsk, Belarusian State University of Culture and Arts. (in Russian).
Andrianova, M. S. (2014), The legal protection of audiovisual arts (cinema). Vestnik RGGU [Journal of Russian State Humanitarian University], no. 15 (137), pp. 82–91. (in Russian).
Arnkheym, R. (1974), Iskusstvo i vizual’noe vospriyatie [Art and Visual Perception]. Moscow, Progress. (in Russian).
Audiovisual Arts: yesterday, today and tomorrow (XX–XXI centuries) (2007), Trudy Mezhdunarodnoy nauchnoy konferentsii “Audiovizual’noe iskusstvo: vchera, segodnya, zavtra (XX–XX vv.): gerasimovskie chteniya” [Proc. of the International scientific conference “Audiovisual Arts: yesterday, today and tomorrow (XX–XXI centuries): Gerasimovsky readings”]. Chelyabinsk, Chelyabinsk State Academy Culture and Arts. (in Russian).
Audiovizual’noe iskusstvo: istoriya i sovremennost’: sbornik nauchno-metodicheskikh statey kafedry zvukorezhissury [Audiovisual Art: the history and the modernity: a collection of scientific and methodological articles of the Department of sound engineering] (2014), Krasnoyarsk, FSEI of HPE Krasnoyarsk State Academy of Music and Theatre. (in Russian).
Gofman, O. V. (2001), K voprosu o metode kontseptual’nogo analiza. Kartina mira: modeli, metody, kontsepty [To the question about the method of the conceptual analysis. The world view: models, methods, concepts]. Tomsk, Publ. of Tomsk State University, pp. 213–217. (in Russian).
Dvorko, N. I. (2004), Audiovisual art in the era of new technologies, Tekhnika kino i televideniya [Technique of Film and Television], no. 4, pp. 44–45. (in Russian).
Kirillova, N. B. (2013), Audiovizual’nye iskusstva i ekrannye formy tvorchestva [Audiovisual art and the screen forms of creativity]. Ekaterinburg, publ. Ural University. (in Russian).
Kulabukhova, V. A. and Kulabukhova, M. A. (2014), Audiovisual arts and the Orthodox world, Mezhdunarodnyy nauchnyy vestnik “Vestnik ob’edineniya pravoslavnykh uchenykh” [International Scientific herald “The Bulletin of Association of Orthodox scholars”], no. 2,
pp. 14–18. (in Russian).
Novak, S. (2015), The work of audiovisual art. Annals of Administration and Law, 2015, Vol 2, no. 15, Available at: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-7cbe3bdd-cc00-46d5-af83-590dd5b912f3/c/Nowak_Stanislaw.pdf (Accessed 20 September 2016).
(in Polish).
Poznin, V. F. (2006), Audiovizual’nyy produkt: tekhnologiya plyus tvorchestvo [The Audiovisual product: technology plus creativity]. St. Petersburg, St. Petersburg State Univ. of Film and Television. (in Russian).
Rozin, V. M. (2009), Vizual’naya kul’tura i vospriyatie: Kak chelovek vidit I ponimaet mir [Visual culture and perception: How does the person see and understand the world]. Moscow, Book House “LIBROKOM” Publ. (in Russian).
Sal’nikova, E. V. (2012), The phenomenon of visuality and the evolution of the visual culture, Moscow, Available at: http://cheloveknauka.com/v/356029/d#? page=1. (Accessed 25 September 2016). (in Russian).
Khil’ko, N. F. (2000), Audiovizual’naya kul’tura [Audiovisual culture], Omsk, Omsk State University. (in Russian).
Khomenko, І. A. (2003), Pseudoheuristic forms of the avisual and audiovisual art: the problem of influence on an audience. Vіsnik Chernіgіvs’kogo derzhavnogo pedagogіchnogo unіversitetu [Herald of the Chernihiv State Pedagogical University], no. 21, pp. 181–185. (in Ukrainian).
Multimedia Language. Evolution of the screen and the audio-visual thinking (2012), Available at: http://mkrf.ru/upload/mkrf/mkdocs2012/08_11_2012_4.pdf (Accessed 28 September 2016). (in Russian).
Daniels, D. and Naumann, S. (2015), Audiovisuology, A Reader, Available at: http://www.hgb-leipzig.de/daniels/Dieter-Daniels_Audiovisuology_2015.pdf (Accessed 11 October 2016).
(in German).
Debuysere, S. and Martens, E. (2008), Audiovisual Arts, Available at: http://bamart.be/files/BAMAV_BW_210808.pdf (Accessed 5 October 2016). (in English).
Edmonds, E. and Pauletto, S. (2004), Audiovisual Discourse in Digital Art, Available at: http://lindacandy.com/COSTART/pdfFiles/EdmondsPauletto.pdf (Accessed 10 October 2016) (in English).
Callear, S. (2012), Audiovisual Particles, Available at: http://www.seeingsound.co.uk/
docs/Audiovisual _Particles.pdf. (Accessed 9 October2016)/ (in English).
Carvalho, A. and Lund, C. (2015), The audiovisual breakthrought, Available at: http://www.ephemeralexpanded.net/audiovisualbreakthrough/theaudiovisualbreakthrough_print2_download.pdf (Accessed 6 October 2016). (in English).
Correia, Nuno N. (2013), Interactive Audiovisual Objects, Available at: https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/11341/isbn9789526050010.pdf?sequence=1
(Accessed 11 October 2016). (in English).