“АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО” ЯК КОНЦЕПТ У СУЧАСНОМУ МИСТЕЦТВОЗНАВЧОМУ ДИСКУРСІ

Oksana Landiak

Анотація


У статті проведено концептуальний аналіз “аудіовізуального мистецтва” в сучасному мистецтвознавчому дискурсі, розглянуто специфіку його денотативного поля та визначні типологізації у нинішньому пострадянському і західному суспільствах. Досліджено синтаксичну специфіку й контекстуально обумовлену семантику концепту “аудіовізуальне мистецтво” в сучасному мистецтвознавчому просторі. Визначено співвідношення досліджуваного концепту з усталеними формулюваннями, такими як “екранне мистецтво”, “екранна культура”, а також новітнім – “аудіовізуальна культура”. Розглянуто специфіку взаємодії концептів “Digital Art”, “visual art” та “audiovisual art”.

Ключові слова


аудіовізуальне мистецтво; аудіовізуальна культура; екранне мистецтво; сучасний мистецтвознавчий дискурс

Повний текст:

PDF

Посилання


Agafonova, N. A. (2009) Ekrannoe iskusstvo: khudozhestvennaya i kommunikativnaya spetsifika [Screen Art: artistic and communicative specifics]. Minsk, Belarusian State University of Culture and Arts. (in Russian).

Andrianova, M. S. (2014), The legal protection of audiovisual arts (cinema). Vestnik RGGU [Journal of Russian State Humanitarian University], no. 15 (137), pp. 82–91. (in Russian).

Arnkheym, R. (1974), Iskusstvo i vizual’noe vospriyatie [Art and Visual Perception]. Moscow, Progress. (in Russian).

Audiovisual Arts: yesterday, today and tomorrow (XX–XXI centuries) (2007), Trudy Mezhdunarodnoy nauchnoy konferentsii “Audiovizual’noe iskusstvo: vchera, segodnya, zavtra (XX–XX vv.): gerasimovskie chteniya” [Proc. of the International scientific conference “Audiovisual Arts: yesterday, today and tomorrow (XX–XXI centuries): Gerasimovsky readings”]. Chelyabinsk, Chelyabinsk State Academy Culture and Arts. (in Russian).

Audiovizual’noe iskusstvo: istoriya i sovremennost’: sbornik nauchno-metodicheskikh statey kafedry zvukorezhissury [Audiovisual Art: the history and the modernity: a collection of scientific and methodological articles of the Department of sound engineering] (2014), Krasnoyarsk, FSEI of HPE Krasnoyarsk State Academy of Music and Theatre. (in Russian).

Gofman, O. V. (2001), K voprosu o metode kontseptual’nogo analiza. Kartina mira: modeli, metody, kontsepty [To the question about the method of the conceptual analysis. The world view: models, methods, concepts]. Tomsk, Publ. of Tomsk State University, pp. 213–217. (in Russian).

Dvorko, N. I. (2004), Audiovisual art in the era of new technologies, Tekhnika kino i televideniya [Technique of Film and Television], no. 4, pp. 44–45. (in Russian).

Kirillova, N. B. (2013), Audiovizual’nye iskusstva i ekrannye formy tvorchestva [Audiovisual art and the screen forms of creativity]. Ekaterinburg, publ. Ural University. (in Russian).

Kulabukhova, V. A. and Kulabukhova, M. A. (2014), Audiovisual arts and the Orthodox world, Mezhdunarodnyy nauchnyy vestnik “Vestnik ob’edineniya pravoslavnykh uchenykh” [International Scientific herald “The Bulletin of Association of Orthodox scholars”], no. 2,

pp. 14–18. (in Russian).

Novak, S. (2015), The work of audiovisual art. Annals of Administration and Law, 2015, Vol 2, no. 15, Available at: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-7cbe3bdd-cc00-46d5-af83-590dd5b912f3/c/Nowak_Stanislaw.pdf (Accessed 20 September 2016).

(in Polish).

Poznin, V. F. (2006), Audiovizual’nyy produkt: tekhnologiya plyus tvorchestvo [The Audiovisual product: technology plus creativity]. St. Petersburg, St. Petersburg State Univ. of Film and Television. (in Russian).

Rozin, V. M. (2009), Vizual’naya kul’tura i vospriyatie: Kak chelovek vidit I ponimaet mir [Visual culture and perception: How does the person see and understand the world]. Moscow, Book House “LIBROKOM” Publ. (in Russian).

Sal’nikova, E. V. (2012), The phenomenon of visuality and the evolution of the visual culture, Moscow, Available at: http://cheloveknauka.com/v/356029/d#? page=1. (Accessed 25 September 2016). (in Russian).

Khil’ko, N. F. (2000), Audiovizual’naya kul’tura [Audiovisual culture], Omsk, Omsk State University. (in Russian).

Khomenko, І. A. (2003), Pseudoheuristic forms of the avisual and audiovisual art: the problem of influence on an audience. Vіsnik Chernіgіvs’kogo derzhavnogo pedagogіchnogo unіversitetu [Herald of the Chernihiv State Pedagogical University], no. 21, pp. 181–185. (in Ukrainian).

Multimedia Language. Evolution of the screen and the audio-visual thinking (2012), Available at: http://mkrf.ru/upload/mkrf/mkdocs2012/08_11_2012_4.pdf (Accessed 28 September 2016). (in Russian).

Daniels, D. and Naumann, S. (2015), Audiovisuology, A Reader, Available at: http://www.hgb-leipzig.de/daniels/Dieter-Daniels_Audiovisuology_2015.pdf (Accessed 11 October 2016).

(in German).

Debuysere, S. and Martens, E. (2008), Audiovisual Arts, Available at: http://bamart.be/files/BAMAV_BW_210808.pdf (Accessed 5 October 2016). (in English).

Edmonds, E. and Pauletto, S. (2004), Audiovisual Discourse in Digital Art, Available at: http://lindacandy.com/COSTART/pdfFiles/EdmondsPauletto.pdf (Accessed 10 October 2016) (in English).

Callear, S. (2012), Audiovisual Particles, Available at: http://www.seeingsound.co.uk/

docs/Audiovisual _Particles.pdf. (Accessed 9 October2016)/ (in English).

Carvalho, A. and Lund, C. (2015), The audiovisual breakthrought, Available at: http://www.ephemeralexpanded.net/audiovisualbreakthrough/theaudiovisualbreakthrough_print2_download.pdf (Accessed 6 October 2016). (in English).

Correia, Nuno N. (2013), Interactive Audiovisual Objects, Available at: https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/11341/isbn9789526050010.pdf?sequence=1

(Accessed 11 October 2016). (in English).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Агафонова Н. А. Экранное искусство: художественная и коммуникативная специфика / Н. А. Агафонова. – Минск : Белорусский государственный университет культуры и искусств, 2009. – 273 с.

2. Андрианова М. С. Правовая охрана аудиовизуального искусства (кинематографа) / М. С. Андрианова // Вестник РГГУ. – Москва : Российский государственный гуманитарный университет, 2014. – № 15 (137). – C. 82–91.

3. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие / Р. Арнхейм. – [пер. с англ. В. Л. Самохиной]. – Москва : Прогресс, 1974. – 392 с.

4. Аудиовизуальное искусство: вчера, сегодня, завтра (XX–XXI вв.): герасимовские чтения: материалы Международной научной конференции, 21–23 мая 2007 г. / [редкол.: М. Г. Шаронина, Т. Д. Цыдина]. – Челябинск : Челябинская гос. акад. культуры и искусств, 2007. – 99 с.

5. Аудиовизуальное искусство: история и современность: сборник научно-методических статей кафедры звукорежиссуры / ФГБОУ ВПО “Красноярская государственная академия музыки и театра”; [ред.-сост. И. В. Белоносова; гл. ред. К. А. Якобсон; отв. ред. Н. А. Еловская]. – Красноярск : ФГБОУ ВПО Красноярская государственная академия музыки и театра, 2014. – 179 с.

6. Гофман О. В. К вопросу о методе концептуального анализа / Гофман О. В. // Картина мира: модели, методы, концепты. — Томск: Изд-во Томского гос. университета, 2002. – С. 213–217.

7. Дворко Н. И. Аудиовизуальные искусства в эпоху новых технологий / Н. И. Дворко // Техника кино и телевидения. – Москва : Медиарама, 2004. – № 4. – С. 44–45.

8. Кириллова, Н. Б. Аудиовизуальные искусства и экранные формы творчества / Н. Б. Кириллова. – Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2013. – 154 с.

9. Кулабухова В. А. Аудиовизуальные искусства и православный мир / В. А. Кулабухова, М. А. Кулабухова // Международный научный вестник “Вестник объединения православных ученых”. – Воронеж : Межд. Просв. Организация “Объединение православных ученых”, 2014. – № 2. – С. 14–18.

10. Новак С. Произведение аудиовизуального искусства [Електронний ресурс] / C. Новак // Roczniki Administracji i Prawa. – № 15 (2). – 2015. – Режим доступу: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1. element.desklight-7cbe3bdd-cc00-46d5-af83-590dd5b912f3/c/Nowak_Stanislaw.pdf

11. Познин В. Ф. Аудиовизуальный продукт: технология плюс творчество / В. Ф. Познин. – СПб : Санкт-Петербургский государственный университет кино и телевидения, 2006. – 260 с.

12. Розин В. М. Визуальная культура и восприятие: Как человек видит и понимает мир / Розин В. М. – Москва : Книжный дом “ЛИБРОКОМ”, 2009. – 272 с.

13. Cальникова Е. В. Феномен визуальности и эволюция визуальной культуры [Електронний ресурс] / C. В. Сальникова. – Москва: ФГОУДПО, 2012. – Режим доступу: http://cheloveknauka.com/v/356029/d#? page=1.

14. Хилько Н. Ф. Аудиовизуальная культура / Н. Ф. Хилько. – Омск : Изд-во Омск. гос. ун-та, 2000. – 149 с.

15. Хоменко І. А. Псевдоевристичні форми авізуального і аудіовізуального мистецтва: проблема впливу на аудиторію / І. А. Хоменко // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. – Чернігів : Чернігівський державний педагогічний університет ім. Т. Г. Шевченка, 2003. – Вип. 21. – С. 181–185.

16. Язык мультимедиа. Эволюция экрана и аудиовизуального мышления [Електронний ресурс]. / [под ред. Е. Г. Яременко]. – Москва : Всероссийский государственный институт кинематографии имени С. А. Герасимова, 2012. – Режим доступу: http://mkrf.ru/
upload/mkrf/mkdocs2012/08_11_2012_4.pdf.

17. Daniels D. Audiovisuology, A Reader [Електронний ресурс] / D. Daniels, S. Naumann. – 2015. – Режим доступу: http://www.hgb-leipzig.de/daniels/Dieter-Daniels_Audiovisuology_2015.pdf.

18. Debuysere S. Audiovisual Arts [Електронний ресурс] / S. Debuysere, E. Martens. – 2008. – Режим доступу: http://bamart.be/files/BAMAV_BW_210808.pdf.

19. Edmonds E. Audiovisual Discourse in Digital Art [Електронний ресурс] / E. Edmonds, S. Pauletto. – 2004. – Режим доступу: http://lindacandy.com/COSTART/pdfFiles/
EdmondsPauletto.pdf.

20. Callear S. Audiovisual Particles [Електронний ресурс] / S. Caller. – 2012. – Режим доступу: http://www.seeingsound.co.uk/docs/Audiovisual _Particles.pdf.

21. Carvalho A. The audiovisual breakthrought [Електронний ресурс] / Carvalho A., Lund C. – 2015. – Режим доступу: http://www.ephemeralexpanded.net/audiovisualbreakthrough/
theaudiovisualbreakthrough_print2_download.pdf.

22. Correia Nuno N. Interactive Audiovisual Objects [Електронний ресурс] / Nuno N. Correia. – 2013. – Режим доступу: https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/11341/
isbn9789526050010.pdf?sequence=1.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.