ТРАДИЦІЙНІСТЬ І НОВАТОРСТВО В ТВОРЧОСТІ ЮЛІЯ МЕЙТУСА КРІЗЬ ПРИЗМУ ЗАСТОСУВАННЯ УКРАЇНСЬКИХ ФОЛЬКЛОРНИХ ДЖЕРЕЛ

Автор(и)

  • Yana Prokhorenko-Denhub Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

Ключові слова:

етнографічні фольклорні риси, фольклоризм, неофольклоризм, ладо-гармонічна мова

Анотація

У статті розглянуто панораму творчості українського композитора Ю. Мейтуса, для якого основою композиційного методу є синтез архаїчних пластів національного фольклору з модерновими засобами виразності. Частково оглянуто творчість митця, описано засоби співвідношення традиційних і новаторських композиційно-структурних, ладо-гармонічних та інтонаційно-лексичних засобів крізь призму застосування українських фольклорних джерел.

Біографія автора

Yana Prokhorenko-Denhub, Київський національний університет культури і мистецтв

аспірант

Посилання

Bartok, B. (1966), Narodnaya muzyka Vengrii i sosednikh narodov [Folk music of Hungary and neighboring peoples], Translation from Hungarian. G. P. Kossey, Moscow, Muzyka. (in Russian).

Breslavets, G. (2012), Rethinking folk tradition in the creativity of Kharkiv composers of 20’s – 30’s of the twentieth century (cultural aspects), Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv. Seriia: Muzychno-teatralne mystetstvo [Journal of the Kharkiv State Academy of Design and Arts. Series: Musical and theatrical art, Kharkiv, Kharkiv State Academy of Design and Arts, Vol. 12, pp. 127–131. (in Ukrainian).

Golovinskiy, G. (1981), Kompozitor i fol’klor: iz opyta masterov XIX–XX veka. Ocherki [Composer and folklore: from the experience of the masters of the ХІХ–ХХ century. Essays], Moscow, Muzyka. (in Russian).

Mamchur, I. A. (1977), Folk songs in opera drama, Narodna tvorchist ta etnohrafiia [Folk art and ethnography], no. 1, pp. 38–43. (in Ukrainian).

Korniy, E. S. and Yurchenko, E. S. (1999), Muzychnyi arkhiv M. Leontovycha [The musical archive of M. Leontovich], Kyiv. (in Ukrainian).

Pavlyshyn, S. S. (2005), Muzyka dvadtsiatoho stolittia. Navchalnyi posibnyk [The music of the twentieth century. Tutorial], Lviv, BaK. (in Ukrainian).

Rzhevska, M. (2005), Na zlami chasiv. Muzyka Naddniprianskoi Ukrainy pershoi tretyny ХХ stolittia u sotsiokulturnomu konteksti epokhy [At the turn of times. Music of Dnieper Ukraine in the first third of the twentieth century in the socio-cultural context of the epoch], Kyiv, Avtograf. (in Ukrainian).

Filts, B. M. (1965), Khorovi obrobky ukrainskykh narodnykh pisen. Tvorchi pryntsypy opratsiuvannia pisen radianskymy kompozytoramy [Choral processing of Ukrainian folk songs. Creative principles processing songs by Soviet composers], Kyiv, Naukova dumka. (in Ukrainian).

Shcherbina, I. V. (2012), Modern artistic interpretation of folk music in vocal art of Ukraine, Tavriiski studii Krymskoho universytetu kultury, mystetstv i turyzmu. Seriia: Mystetstvoznavstvo [Tavrian studios of Crimean University of Culture, Arts and Tourism. Series: Arts], no. 1, Simferopol, Crimean University of Culture, Arts and Tourism, pp. 49–55. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-30