ВИРАЗНО-ПСИХОЛОГІЧНА СПЕЦИФІКА ТВОРЧОЇ РЕФЛЕКСІЇ ПРОФЕСІЙНОГО САКСОФОНІСТА У СУЧАСНОМУ МИСТЕЦЬКОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Denis Zotov Харківська державна академії культури, Ukraine

Ключові слова:

музичне мистецтво, саксофонове виконавство, саксофон, психологія виконавця, інтерпретативно-психолгічні особливості

Анотація

У статті розглянуто специфічні інтерпретативно-психологічні риси творчої особистості виконавця-саксофоніста з метою розкриття характерних особливостей його функціонування у векторі розширення переліку особистісних виразників мистецького спрямування. Досліджено ефективно-вирізнені показники мистецької особистості, які дають змогу виконавській системі професійного музиканта ефективно транслювати унікальні риси ігрової моделі виконуваного твору. Охарактеризовано основні риси психологічно-сформованої виконавської особистості.

Біографія автора

Denis Zotov, Харківська державна академії культури

аспірант кафедри теорії музики і фортепіано

Посилання

Anan’yev, Boris (2001), O problemakh sovremennogo chelovekoznaniya [About the problems of modern human science], Saint Petersburg, Izdatel’skiy dom “Piter”. (in Russian).

Apatskiy, Vladimir (2006), Osnovy teorii i metodiki dukhovogo muzykal’no-ispolnitel’skogo iskusstva: uchebnoye posobiye [Fundamentals of the theory and methodology of wind musical performance art: tutorial], Kiev, NMAU im. P. I. Chaykovskogo. (in Russian).

Bochkarev, L. L. (1974) “Psychological aspects of the readiness of the musician-performer for public performances”, The dissertation of the candidate of psychological sciences specials. 19.00.01. “General psychology, history of psychology”, Moscow state university, Moscow, 176 р. (in Russian).

Vygotskiy, Lev (1997), Psikhologiya iskusstva. Analiz esteticheskoy reaktsii [Psychology of art. Analysis of the aesthetic reaction], Moscow, Labirint. (in Russian).

Gar’kavyy, O. (2010), Form and invention in the context of musical evolution: the psychological aspect of the compositional process, Muzichne mistetstvo [Musical art. Collection of articles], Donetsk, Yugo-Vostok, pp. 84–92. (in Russian).

Nebylitsyn, V., Smirnov, A. and Luriya, A. (1978), Osnovnyye svoystva nervnoy sistemy cheloveka kak neyrofiziologicheskaya osnova individual’nosti [Basic properties of the human nervous system as a neurophysiological basis of individuality], Moscow, Pedagogika. (in Russian).

Ocheretnaya, R. (2004), On the role of the verbal series in the psychology of the compositional process (on the example of the opera “Eugene Onegin” by P. Tchaikovsky), Muzichne mistetstvo [Musical art. Collection of articles], Vol. 4, Donetsk, Yugo-Vostok, pp. 92–98. (in Russian).

Teplov, Boris (1985), Psikhologiya muzykal’nykh sposobnostey [Psychology of musical abilities], Vol. 1, Moscow, Pedagogika. (in Russian).

Uznadze, Dmitriy (1961), Eksperimental’nyye osnovy psikhologii ustanovki [Experimental basis of the psychology of the installation], Tbilisi. (in Russian).

Uznadze, Dmitriy (1966), Psikhologicheskiye issledovaniya [Psychological research], Moscow, Nauka. (in Russian).

Tsagarelli, Y. A. (1989), “The psychology of musical performance”, The dissertation of the doctor of psychological sciences specials. 19.00.05. “Social Psychology”, Kazan’ state university, Kazan’, 425 p. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-30