ВИРАЗНО-ПСИХОЛОГІЧНА СПЕЦИФІКА ТВОРЧОЇ РЕФЛЕКСІЇ ПРОФЕСІЙНОГО САКСОФОНІСТА У СУЧАСНОМУ МИСТЕЦЬКОМУ ПРОСТОРІ

Denis Zotov

Анотація


У статті розглянуто специфічні інтерпретативно-психологічні риси творчої особистості виконавця-саксофоніста з метою розкриття характерних особливостей його функціонування у векторі розширення переліку особистісних виразників мистецького спрямування. Досліджено ефективно-вирізнені показники мистецької особистості, які дають змогу виконавській системі професійного музиканта ефективно транслювати унікальні риси ігрової моделі виконуваного твору. Охарактеризовано основні риси психологічно-сформованої виконавської особистості.

Ключові слова


музичне мистецтво; саксофонове виконавство; саксофон; психологія виконавця; інтерпретативно-психолгічні особливості

Повний текст:

PDF

Посилання


Anan’yev, Boris (2001), O problemakh sovremennogo chelovekoznaniya [About the problems of modern human science], Saint Petersburg, Izdatel’skiy dom “Piter”. (in Russian).

Apatskiy, Vladimir (2006), Osnovy teorii i metodiki dukhovogo muzykal’no-ispolnitel’skogo iskusstva: uchebnoye posobiye [Fundamentals of the theory and methodology of wind musical performance art: tutorial], Kiev, NMAU im. P. I. Chaykovskogo. (in Russian).

Bochkarev, L. L. (1974) “Psychological aspects of the readiness of the musician-performer for public performances”, The dissertation of the candidate of psychological sciences specials. 19.00.01. “General psychology, history of psychology”, Moscow state university, Moscow, 176 р. (in Russian).

Vygotskiy, Lev (1997), Psikhologiya iskusstva. Analiz esteticheskoy reaktsii [Psychology of art. Analysis of the aesthetic reaction], Moscow, Labirint. (in Russian).

Gar’kavyy, O. (2010), Form and invention in the context of musical evolution: the psychological aspect of the compositional process, Muzichne mistetstvo [Musical art. Collection of articles], Donetsk, Yugo-Vostok, pp. 84–92. (in Russian).

Nebylitsyn, V., Smirnov, A. and Luriya, A. (1978), Osnovnyye svoystva nervnoy sistemy cheloveka kak neyrofiziologicheskaya osnova individual’nosti [Basic properties of the human nervous system as a neurophysiological basis of individuality], Moscow, Pedagogika. (in Russian).

Ocheretnaya, R. (2004), On the role of the verbal series in the psychology of the compositional process (on the example of the opera “Eugene Onegin” by P. Tchaikovsky), Muzichne mistetstvo [Musical art. Collection of articles], Vol. 4, Donetsk, Yugo-Vostok, pp. 92–98. (in Russian).

Teplov, Boris (1985), Psikhologiya muzykal’nykh sposobnostey [Psychology of musical abilities], Vol. 1, Moscow, Pedagogika. (in Russian).

Uznadze, Dmitriy (1961), Eksperimental’nyye osnovy psikhologii ustanovki [Experimental basis of the psychology of the installation], Tbilisi. (in Russian).

Uznadze, Dmitriy (1966), Psikhologicheskiye issledovaniya [Psychological research], Moscow, Nauka. (in Russian).

Tsagarelli, Y. A. (1989), “The psychology of musical performance”, The dissertation of the doctor of psychological sciences specials. 19.00.05. “Social Psychology”, Kazan’ state university, Kazan’, 425 p. (in Russian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания / Борис Герасимович Ананьев. – 2-е изд. – СПб. : Издательский дом “Питер”, 2001. – 263 с.

2. Апатский В. Н. Основы теории и методики духового музыкально-исполнительского искусства: учеб. пособие / Владимир Николаевич Апатский. – К. : НМАУ им. П. И. Чайковского, 2006. – 432 с.

3. Бочкарев Л. Л. Психологические аспекты формирования готовности музыканта-исполнителя к публичным выступлениям: дисс. на соиск. уч. степ. канд. псих. наук : спец. 19.00.01 “Общая психология, история психологии” / Леонид Львович Бочкарев. – Московский государственный университет. – М., 1974. – 176 с.

4. Выготский Л. С. Психология искусства. Анализ эстетической реакции / [под ред. B. И. Иванова и И. В. Пешкова / Лев Семенович Выготский. – М. : Лабиринт, 1997. – 416 с.

5. Гарькавый О. В. Форма и изобретение в контексте музыкальной эволюции: психологический аспект композиционного процесса / Олег Вячеславович Гарькавый // Музичне мистецтво : [зб. статей / ред.-упор. Т. В. Тукова, О. В. Скрипник]. – Донецьк : Юго-Восток, 2004. – С. 84–92.

6. Небылицын В. Д. Основные свойства нервной системы человека как нейрофизиологическая основа индивидуальности / В. Д. Небылицын, А. А. Смирнов, А. Р. Лурия. – М. : Педагогика, 1978. – 368 с.

7. Очеретная Р. Д. О роли вербального ряда в психологии композиционного процесса (на примере оперы “Евгений Онегин” П. И. Чайковского) / Р. Д. Очеретная // Музичне мистецтво : [зб. статей / ред.-упор. Т. В. Тукова, О. В. Скрипник]. – Донецьк : Юго-Восток, 2004. – Вип. 4. – С. 92–98.

8. Теплов Б. М. Психология музыкальных способностей / Борис Михайлович Теплов // Избр. труды: В 2 т. – Т. 1. – М. : Педагогика, 1985. – 326 с.

9. Узнадзе Д. Н. Экспериментальные основы психологии установки / Дмитрий Николаевич Узнадзе. – Тбилиси, 1961. – 210 с.

10. Узнадзе Д. Н. Психологические исследования / Дмитрий Николаевич Узнадзе. – М. : Наука, 1966. – 210 с.

11. Цагарелли Ю. А. Психология музыкально-исполнительской деятельности : дисс. на соиск. уч. степ. докт. псих. наук : спец. 19.00.05 “Социальная психология” / Юрий Алексеевич Цагарелли. – Казанский государственный университет. – Казань, 1989. – 425 с.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.