ДО ПРОБЛЕМИ ЕПІЧНОГО В МУЗИЧНО-ПОЕТИЧНОМУ ТЕКСТІ ТРЕТЬОЇ СИМФОНІЇ “Я СТВЕРДЖУЮСЬ” ЄВГЕНА СТАНКОВИЧА

Автор(и)

  • Oksana Sergieva Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, Україна

Ключові слова:

симфонія, епічне, оповідання, поезія П. Тичини

Анотація

У статті досліджено проблему епічного в музично-поетичному тексті Третьої симфонії “Я стверджуюсь” Є. Станковича. Проаналізовано думно-баладний (з елементами плачу) простір вираження епічного. Позначені авторські темпи і метрономи, що позиціонують епічну повільність музично-подієвого оповідання. Виділено й охарактеризовано “консервативні епічні прийоми” сновидіння і дзвоновості, епічні образи вітру/бурі та плуга.

Біографія автора

Oksana Sergieva, Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової

доцент кафедри теорії музики та композиції, кандидат мистецтвознавства, проректор із науково-педагогічної діяльності та розвитку академії

Посилання

Aranovskiy, M. (1987), The Structure of the Musical Genre and the Modern Situation in the Music, Мuzykal’nyy sovremennik: Sbornik statey [The Musical Contemporary: Collected of Articles], Moscow, Sоv. kompozitor, Iss. 6, pp. 5–44. (in Russian).

Duma, L. (1993), The Peculiarities of Ye. Stankovich’s Symphonism and Symphonies of the

-ies – 80-ies of the 20th Century, Zapysky naukovoho tovarystva imeni T. Shevchenka [Memoirs of the T. Shevchenko Scientific Society, Proceedings of the musicological committee], Lviv, Vol. ССХХVI, pp. 162–181. (in Ukrainian).

Zin’kevich, Elena (2002), Simfonicheskiye giperboly. О muzyke Evgeniya Stankovicha [Symphonic hyperboles. About the music of Evgeny Stankovich], Uzhgorod, Lira. (in Russian).

Коzhinov, V. V. (2001), Еpopee, Literaturnaya entsiklopediya terminov i ponyatiy [Literary Encyclopedia of Terms and Concepts], Moscow, Intelvak, pp. 1236–1238. (in Russian).

Коrykhalova, N. P. (2000), Мuzykal’no-ispоlnitel’skiye terminy: Vоzniknоvеniye, razvitiye znacheniy i ikh ottenki, ispol’zovaniye v raznykh stilyakh [Musical and Performance Terms: Origin, Values Developments and Their Shades, Using in Different Styles], St. Petersburg, Kompozitor. (in Russian).

Kosinova, О. M. (2014), “Concept of Panmelodiousness in P. Tychyna’s Works”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Philology.), 10.01.05 “Comparative Literary criticism”, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, 20 p. (in Ukrainian).

Kruntyaeva, T. S. and Molokova, N. V. (1988), Slovar’ inostrannykh muzykal’nykh terminov [Dictionary of Foreign Musical Terms], Leningrad, Muzyka. (in Russian).

Lisetskyi, S. Y. (1987), Yevhen Stankovych [Ye. Stankovich], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Lunina, Anna (2013), Yevhen Stankovich. The Phenomenon of Genius: the Emblem of Eternity or Inability to Comprehend the Essence of Being?, Kompozitor – malen’kaya planeta [Composer – a Small Planet], Kyiv, DUKH I LITERA, pp. 31–224. (in Russian).

Moskalenko, V. (1982), Yevhen Stankovich, Muzykal’naya kul’tura bratskikh respublik SSSR [The Musical Culture of the Fraternal Republics of the USSR], Kyiv, Muzychna Ukraina, Iss. 1, pp. 97–112. (in Russian).

Moskalenko, V. G. (2012), Lektsii po muzykal’noy interpretatsii: Uchebnoe posobie [The Lectures on Musical Interpretation: a Textbook], Kyiv, Кlyaksa. (in Russian).

Nazaykinskiy, Ye. V. (1988), Zvukovoy mir muzyki [The Sound World of the Music], Moscow, Мuzyka. (in Russian).

Verovka-Skrypchynska, E. P., Humenyuk, A. I. and Yudina, V. V. (1974), Narodni pisni v zapysakh Hryhoriia Verovky [The Folk Songs in the Records of Gregory Veryovka], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Golovatskiy, Ya. F. (1878), Narodnye pesni Galitskoy i Ugorskoy Rusi, sobrannye Ya. F. Golovatskim. V 3-kh chastyakh. Ch. 1. Dumy i dumki [The Folk Songs of the Galician and Ugric Rus’, are Collected by J. F. Golovatsky. In 3 Parts. Part I. Dumas and Dumkas], Moscow, V Universitetskoy tipografii (М. Кatkov). (in Russian).

Novichenko, L. (1957), Poeziya i revolyutsiya. Tvorchestvo P. Tychiny v pervye posleoktyabr’skie gody [Poetry and Revolution. The Creativity of P. Tychyna in the First Post-Revolutionary Years], Moscow, Sоvetskiy pisatel’. (in Russian).

Yuzvenko, V. A. and Yatsenko, M. T. (1965), Pisni Yavdokhy Zuikhy. Zapysav Hnat Tantsiura [The Songs of Yavdokha Zuiha], Kyiv, Naukova dumka. (in Ukrainian).

Profesor Ivanytskyi, A. I. (2004), Ukrainskyi muzychnyi folklor. Pidruchnyk dlia vyshchykh uchbovykh zakladiv [Ukrainian Folk Music. Textbook for Higher Educational Institutions], Vinnitsa, NOVA KNYHA. (in Ukrainian).

Raku, M. (2011), About the “Musical Genealogy” of Russian Revolution, Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho. Svit muzykoznavstva: stratehii, dyskursy, siuzhety: Zbirnyk naukovykh statei [Scientific Bulletin of P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. World Musicology, Strategies, Discourses, Stories: Collection of Scientific Articles], Iss. 98, Kyiv, P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, pp. 136–158. (in Ukrainian).

Rylskyi, M. (1986), Zibrannia tvoriv u 20-ty tomakh. Spivets Radianskoi Ukrainy. [The Collected Works in 20 Volumes. Singer Soviet Ukraine], Vol. 13, Kyiv, Naukova dumka. (in Ukrainian).

Riman, G. (1901–1904), Muzykal’nyy slovar’ [Music Dictionary], Translated from the German Edition 5 B. Jurgenson, Moscow, Leipzig, Jurgenson. (in Russian).

Sollertinskiy, I. (1963), Historical Types of Symphonic Dramaturgy, Istoricheskie etyudy [Historical Studies], Leningrad, Gosudarstvennoe muzykal’noe izdatel’stvo. (in Russian).

Tereshchenko, A. (1977), The Symphony “Myself I State” by Yevhen Stankovich, Ukrainske muzykoznavstvo (naukovo-metodychnyi mizhvidomchyi shchorichnyk) [Ukrainian Musicology (Interdepartmental Scientific and Methodological Yearbook)], Iss. 12, Kyiv, Muzychna Ukraina, pp. 116–131. (in Ukrainian).

Tychyna, P. H. (1983), Zibrannia tvoriv u 12-ty tomakh. [The Collected Works in 12 Volumes], Vol. 1, Kyiv, Naukova dumka. (in Ukrainian).

Tychina, P. (1986), Zibrannia tvoriv u 12-ty tomakh. Moemu narodu. [The Collected Works in

Volumes. For My People], Vol. 8, Book 2, Kyiv, Naukova dumka. (in Ukrainian).

Vasylenko, Z. and Hordiichuk, M. (1955), Ukrainski narodni pisni: v 2-kh knyhakh [Ukrainian Folk Songs: in 2 Books], Book 1, Kyiv, Mystetstvo. (in Ukrainian).

Cherkashyna, O. Podilskyi mytets Volodymyr Perepeliuk yak predstavnyk kobzarskoi kultury Ukrainy 20 stolittia [Podolsky Artist Vladimir Perepelyuk as a Representative of the Kobza Culture of the Twentieth Century in Ukraine], available at: http://politics.ellib.org.ua/pages-5174.html (access April 27, 2016).

Chernova, T. Yu. (1984), Dramaturgiya v instrumental’noy muzyke [The Dramaturgy in the Instrumental Music], Moscow, Мuzyka. (in Russian).

Shakhovskyi, S. (1968), Pavlo Tychyna. Zhyttiepys poeta i hromadianyna [Pavlo Tychyna. The Biography of the Poet and the Citizen], Kyiv, Dnipro. (in Ukrainian).

Yutsevich, Yu. E. (1988), Slovar’ muzykal’nykh terminov [The Dictionary of Musical Terms], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Russian).

Leuchtmann, Horst (1980), Terminorum Musicae Index Septem Linguis Redactus. Polyglot Dictionary of Musical Terms: English, German, French, Italian, Spanish, Hungarian, Russian, Akademiai Kiado und Budapest Bärenreiter: Kassel, Basel, Tours, London. (in English, in German, in French, in Italian, in Spanish, in Hungarian and in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-30