КАМЕРНА ГЕНЕЗА ОПЕРНОГО ЖАНРУ У ВИЗНАЧЕННІ ВИРАЗНОЇ СПЕЦИФІКИ “ДІДОНИ ТА ЕНЕЯ” ГЕНРІ ПЕРСЕЛЛА
Ключові слова:
камерна музика, оперна ґенеза, рококо, прото-рококо, музичний стиль, опера як жанрАнотація
У статті досліджено особливості актуальних смислових зрізів камерної “мадригальної” опери Г. Перселла “Дідона та Еней”, народженої в умовах англійського прото-рококо кінця XVII століття. Розглянуто специфіку відповідних стильовых тяжінь опери до адраматичних структур неосимволістського сьогодення. Охарактеризовано відмінну ознаку опери “Дідона та Еней” Г. Перселла – її камерність, зумовлену культурним принципом прото-рококо як дітища англійскьої Реставрації XVII ст.Посилання
Akindinova, T. and Amashukeli, A. (2015), Tanets v traditsii khristianskoi kul’tury [Dance in the tradition of Christian culture], St. Petersburg, RKhGA. (in Russian).
Artamonov, S. (1978), Istoriya zarubezhnoy literatury XVII–XVIII vv. [History of Foreign Literature of XVII–XVIII centuries], Moscow, Prosveshchenie. (in Russian).
Asaf’ev, B. (1971), Muzykal’naya forma kak protsess [Musical form as a process], Moscow–Leningrad, Muzyka. (in Russian).
Goodman, F. (1995), Magicheskie simvoly [Magical symbols], Moscow, Association of Spiritual Union “Zolotoi Vek”. (in Russian).
Livanova, T. (1940), Istoriya zapadnoevropeyskoy muzyki do 1789 g. [History of Western European music before 1789], Moscow–Leningrad, Gos. muz. izdat. (in Russian).
Markova, E. (2006), Neo-Eurocentrism and neo-symbolism at the beginning of XXI century, Neoevropotsentrizm: muzykal’naya kul’tura na rubezhe stoletiy. Kniga 1 [Neo-Eurocentrism: musical culture at the turn of the century. Book 1], Odesa, Astroprint, pp. 76–128. (in Russian).
Meletinska, E. M. (1991), Mifologicheskiy slovar’ [Mythological dictionary], members of editing panel: Averincev, S. and others, Moscow, Sov.entsiklopediya. (in Russian).
Muravska O. (2010) Narysy z istorii zarubizhnoi muzychnoi kultury [Sketches on the history of foreign musical culture], Vol. 1, Odesa, Drukarskyi Dim. (in Ukrainian).
Keldysh, Yu (1978), Rococo, Muzykal’naya entsiklopediya v 6-ti tomakh [Music Encyclopedia in 6 volumes]. Vol. 4, Okunev–Simovich, M, Sov. entsiklopediya, pp. 689–690. (in Russian).
Sovetskiy entsiklopedicheskiy slovar’ [Soviet Encyclopedic Dictionary] (1984), Moscow, Sov. entsiklopediya. (in Russian).
Keldysh, Yu. (1981), Sonata, Muzykal’naya entsiklopediya v 6-ti tomakh [Music Encyclopedia in 6 volumes], Vol. 5, Simon-Kheiler, Moscow, Sov. entsiklopediya, pp. 193–200. (in Russian).
Hil, E. (2015), “Children and Youth Piano Concerto in the genre typology of national instrumental music of the twentieth century”, The dissertation of the candidate of art, specials: 17.00.03 – “Musical Art”, Odessa National A. V. Nezhdanova Academy of Music, Odessa, 187 p. (in Russian).
Keldysh, Yu. (1982), Chambonnières, Shampion de Chambonieres Jacques, Muzykal’naya entsiklopediya v 6-ti tomakh [Music Encyclopedia in 6 volumes], vol. 6 Kheintse-Yashugin, Supplements, Moscow, Sov. entsiklopediya, pp. 276–277. (in Russian).
Shuranov V. (2007) Muse of French clavecinists and paradoxes of Rococo aesthetics, Metodologicheskaya funktsiya Khristianskogo mirovozzreniya v muzykoznanii. Mezhvuzovskiy sb. nauchnykh statey [Methodological function of the Christian worldview in musicology. Intercollegiate Collection of Research Papers], Responsible Editor-Complier V. Medushevsky, Moscow State Tchaikovsky Conservatory USIA named after Z. Ismagilov, Moscow–Ufa, pp. 87–107. (in Russian).
Purcell, Henry (2009), Encyclopedia Britanica, available at: https://www.britanica.com/
biography/Henry-Purcell. (in English).
Hierarch Turskiy, Grigoriy (2005), Vita patrum. Zhytiie Otsov. Predislovie otsa Serafima (Rouza) [Vita partum. Life of the Fathers. Introduction by Father Seraphim (Rose)], Moscow, Izdat. dom Russkiy palomnik. (in Russian).