ФУНКЦІОНУВАННЯ СТАРОВИННИХ ДУХОВНИХ ЖАНРІВ В ІНСТРУМЕНТАЛЬНІЙ МУЗИЦІ АЛЬФРЕДА ШНІТКЕ

Автор(и)

  • Оlena Vereshchahina-Bіliavska Вінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинського, Ukraine

Ключові слова:

Альфред Шнітке, Sanctus, Dies irae, гімни, цитування, алюзія, техніка адаптації

Анотація

У статті досліджено специфіку функціонування на стильовому рівні старовинних жанрових моделей духовної музики в інструментальній творчості композитора. Особливості проникнення стилю старовинних духовних жанрів розглянуто на основі вивчення тематичного наповнення Першої симфонії, Фортепіанного квінтету і Третього скрипкового концерту А. Шнітке. В результаті комплексного аналізу інструментального циклу “Гімни” охарактеризовано специфіку роботи композитора з інтонаційним матеріалом старовинних духовних піснеспівів.

Біографія автора

Оlena Vereshchahina-Bіliavska, Вінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинського

доцент кафедри музикознавства та інструментальної підготовки

Посилання

Barash, Y. V. and Urbakh, T. S. (2009), Simfonii Al’freda Shnitke. Mysli kompozitora i analiticheskiy kommentariy [The symphonies of Alfred Schnittke. Composer’s thoughts and analytical comments], Moscow, Kompozitor. (in Russian).

Valkova, V. S. (1985), Thematic functions of stylistic quotations in the works of Soviet composers, Sovetskaya muzyka 70–80-kh godov: Stil’ i stilevye dialogi [Soviet music of the

–80’s: Style and stylistic dialogues], Moscow, SMPI, no. 82, pp. 54–79. (in Russian).

Voblikova, A. B. (1989), “Symphonic concepts of A. Schnittke as a phenomenon of art culture” The dissertation of the candidate of Art, specials 17.00.02 “Musical art”, Union Scientific Research Institute of Art, Moscow, p. 234. (in Russian).

Grigoryeva, G. (1995), Stilevye problemy russkoy sovetskoy muzyki vtoroy poloviny XX veka [Stylish problems of Russian Soviet music of the second part of XX century], Moscow, Sovetskiy kompozitor. (in Russian).

Ivashkin, A. (1995), Shostakovich and Schnittke. About the problem of Concerto Grosso, Muzykal’naya akademiya [Musical academy] no. 1, pp. 1–8. (in Russian).

Savenko, S. (1991), A. Schnittke’s music as a language of a nowadays], Muzyka. Kultura. Tchelovek [Music. Culture. Human], Sverdlovsk, pp. 144–152. (in Russian).

Kholopova, V. (2003), Kompozitor Al’fred Shnitke [Composer Alfred Schnittke], Moscow, Arkaim. (in Russian).

Kholopova, V. and Tchigareva, Y. (1990), Al’fred Shnitke. Ocherk zhizni i tvorchestva [Alfred Schnittke. The outline of life and creativity], Moscow, Sovetskiy kompozitor. (in Russian).

Shnitke, A. (1990), Polystylish trends in modern music, Kholopova V. and Tchigareva Y. Alfred Shnitke. Ocherk zhyzni i tvorchestva [Kholopova V. and Tchigareva Y. Alfred Schnittke. The outline of life and creativity], Moscow, Sovetskiy kompozitor, pp. 327–331. (in Russian).

##submission.downloads##