ФОРМУВАННЯ НАУКОВО-АНАЛІТИЧНИХ ПАРАМЕТРІВ ВИВЧЕННЯ ТВОРЧОСТІ АРТЕМА ВЕДЕЛЯ КРІЗЬ ПРИЗМУ МУЗИКОЗНАВЧО-ТЕКСТОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ – СЕРЕДИНИ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Igor Tylyk Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine
  • Oksana Dondyk Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

Ключові слова:

творча спадщина А. Веделя, науково-музикознавчий аналіз, автографічні твори, редакційні корективи, композиційна лексика, хорове виконавство

Анотація

Стаття висвітлює основні аспекти формування стильових та історико-мистецтвознавчих параметрів вивчення творчої спадщини українського композитора Артема Лук’яновича Веделя (Ведельського) під кутом зору музикознавчо-текстологічних досліджень другої половини ХІХ – середини ХХ ст. Викладені у статті міркування аргументовано підтверджуються детальним аналізом вітчизняної і зарубіжної веделезнавчої історіографії в окреслених хронологічних межах.

Біографії авторів

Igor Tylyk, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри академічного хорового мистецтва

Oksana Dondyk, Київський національний університет культури і мистецтв

старший викладач кафедри академічного хорового мистецтва, заслужена артистка України

Посилання

Antonovych, D. (1993). Ukrainska muzyka // Ukrainska kultura: Lektsii za red. Dmytra Antonovycha [Ukrainian music // Ukrainian culture: Lectures edited by Dmitriy Antonovich], Kyiv, Lybid, pp. 404–442. (in Ukrainian).

Askochenskyi, V. Y. (1860). Vedel Artemyi Lukianovych, Domashniaia beseda dlia narodnoho chtenyia. [Home conversation for people’s reading], no. 19, Saint-Petersburg, pp. 270–276. (in Russian).

Grinchenko, M. O. (1922). Istoriia ukrainskoi muzyky [The history of Ukrainian music], Kyiv, Spilka. (in Ukrainian).

Husarchuk, T. V. (1992). “The choral legacy of A. L. Vedel: style and textual problems”, The dissertation of the candidate of art of sciences. Specials 17.00.02. “Musical art”, P. Tchaikovsky Kyiv State Conservatory, Kyiv, pp. 205–283. (in Ukrainian).

Husarchuk, T. V. (2017). Artemii Vedel. Postat u konteksti epokh [Artemiy Vedel. The figure in the context of epochs], Nizhyn, p/e Lysenko M. M. (in Ukrainian).

Kozytskyi, P. (1971). Spiv i muzyka v Kyivskii akademii za 300 rokiv yii isnuvannia [Singing and music at the Kyiv Academy for 300 years of its existence], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Kornii, L. (1998). Istoriia ukrainskoi muzyky [The history of Ukrainian music], Part 2, Kyiv, Kharkiv, New York, M. P. Kots Publishing House. (in Ukrainian).

Koshyts, O. (1993). Pro ukrainsku pisniu y muzyku [About Ukrainian song and music], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Kudryk, B. (1995). Ohliad istorii ukrainskoi tserkovnoi muzyky [Review of the history of Ukrainian church music], Lviv, I. Krypiakevich Institute of Ukrainian Studies NAS of Ukraine. (in Ukrainian).

Kutasevych, A. V. (2015). “Stylistic differentiation of clerical and musical heritages of Stepan Degtyarev and Artem Vedel: the works’ authorship question of contradictory attribution”, Thesis abstract for Cand. of Art Studies, 17.00.03, P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, 18 p. (in Ukrainian).

Makhnovets, Ye. L. (2000). Artem Vedel. 1799. Artem Vedel’s figure in the historical and cultural context, Naukovyi visnyk NMAU im. P. I. Chaikovskoho. [Scientific Journal of NMAU named P. Tchaikovsky], vol. 11, pp. 36–43. (in Ukrainian).

Matsenko, P. (1994). Narysy do istorii ukrainskoi tserkovnoi muzyky [Essays to the history of Ukrainian church music], Kyiv, Muzychna Ukraina. (in Ukrainian).

Metallov, V. (1896). Ocherk istorii pravoslavnogo tserkovnogo peniya v Rossii [Essay of the history of Orthodox church singing in Russia], Moscow, (in Russian).

Petrushevskyi, V. (1901), About personality and A. L. Vedel’s church and musical creativity (To the history of Kyiv Academic Choir and characteristics of the church singing in Kyiv at the end of the eighteenth century), Trudyi Kievskoy duhovnoy akademii [Kyiv Theological Academy works], Kyiv, Kyiv Theological Academy, no. 7, pp. 382–396. (in Ukrainian).

Sonevytskyi, I. (1966). Artem Vedel i yoho muzychna spadshchyna [Artemy Vedel and his musical heritage], New York. (in Ukrainian).

Stasov, V. (1949). Izbrannye stat’i o muzyke [Selected articles about music], Leningrad–Moscow, Muzgiz. (in Russian).

Turchanynov, P. Y. (1863). Autobiography / Archpriest P. Turchaninov, Domashniaia beseda dlia narodnoho chtenyia [Home conversation for public reading], Saіnt-Petersburg, no. 2. – pp. 47–51; no. 3. – pp. 64–67; no. 4. – pp. 87–92; no. 5. – pp. 116–121; no. 6. – pp. 134–137. (in Russian).

Findeyzen, N. (1929). Ocherki po istorii muzyki v Rossii s drevneyshikh vremen do kontsa ХVIII veka [Essays about music history in Russia from the Ancient times till the end of the eighteenth century], Moscow–Leningrad, Gosizdat, Vol. 2. (in USSR).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27