СУЧАСНЕ ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВИХ КУЛЬТУРНИХ ТЕНДЕНЦІЙ

Автор(и)

  • Liudmyla Khotsianovska Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

Ключові слова:

хореографія, хореографічне мистецтво, класичний танець, сучасний танець, балет, модерн, перфоманс, твір, музика, текст, вистава

Анотація

У статті здійснений загальний аналіз окремих актуальних (станом на початок 2018 року) тенденцій розвитку хореографічного мистецтва в нашій країні й на світовому рівні. Надано визначення сутності хореографії. Проаналізований класичний танець як мейнстрім хореографічного мистецтва минулого, а також сучасний танець, що отримав розвиток упродовж ХХ століття. Розглянуті зміни у хореографії на початку ХХІ століття. Обґрунтовані особливості й вказані причини динамічного поширення комерційної хореографії. Виявлено роль науково-технічного прогресу в розвитку сучасного танцю. Вказані характерні
особливості хореографії постмодерну у світі та в Україні.

Біографія автора

Liudmyla Khotsianovska, Київський національний університет культури і мистецтв

доцент кафедри народної та класичної хореографії, мистецтв, заслужена артистка України

Посилання

Basych, Yu. M. (2014), Contemporary Dance and Place of Traditional Dance Symbols in Ukrainian Choreography, Filosofiia i politolohiia v konteksti suchasnoi kultury [Philosophy and Politology in the context of modern culture], Vol. 7, pp. 26-31. (in Ukrainian).

Bernadska, D. P. (2005), “The Phenomenon of Synthesis of Arts in Contemporary Ukrainian Stage Choreography”, Thesis Abstract for Candidate of Art Studies: 17.00.01, Kyiv National University of Culture and Arts, Kyiv, 20 р. (in Ukrainian).

Bykova, O. V. (2017), “Formation of Individual Creative Abilities of Future Teachers of Choreography in the Course of Extracurricular Educational Work of Higher Educational Institutions”, Thesis Abstract for Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.07, Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University, Uman, 20 р. (in Ukrainian).

The II All-Ukrainian Festival-Contest of Choreographic Art “Territory of Talents – 2017” Available at: https://baturyn-rada.gov.ua/ogoloshennya-16-29-37-11-10-2017. (in Ukrainian).

Danchuk, L. I. (2008), Azbuka rezhysury shou-prohram [Alphabet of Directing Show Programs ], Zhytomyr, Polissia. (in Ukrainian).

Zavialova, O. K. (2014), Istoriia baletnoho mystetstva: vid vytokiv – do pochatku XX st. [History of Ballet Art: from the Origins to the Beginning of the 20-th century], Sumy, Mriya. (in Ukrainian).

Karpenko, V. N. (2017), Genesis of Dance Terminology in Contemporary Dance, Nauka. Iskusstvo. Kul’tura [Science. Art. Culture], Vol. 1(13), pp. 138–142. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/genezis-tantsevalnoy-terminologii-v-sovremennom-tantse. (in Russian).

Kiseeva, E. V. (2014), Stages of Formation and Development of Post-Modern Dance in the Second Half of the 20th – the beginning of the 21st century, Yuzhno-rossiyskiy muzykal’nyy al’manakh [South-Russian musical almanac], no. 2 (15), pp. 88–96. (in Russian).

Kovalenko, Ye. I.(2017), “Ballet Art of the National Opera of Ukraine in 1991–2015. Performing traditions, creative figures, performances”, Thesis Abstract for Candidate of Art Studies: 17.00.02, National Academy of Sciences of Ukraine, Rylskyi Institute of Art Studies, Folklore Studies and Ethnology, Kyiv, 23 р. (in Ukrainian).

Kuzhelnyi, O. P. (2012), Osnovy rezhysury teatralizovanykh vydovyshch i sviat [Fundamentals of Directing Theatrical Performances and Holidays], National Academy of Government Managerial Staff of Culture and Arts, Kyiv,140 р. (in Ukrainian).

Murovana, I. V. (2018) “Development of Children’s Choreographic Education in Kirovohrad Region (Last Quarter of the 20th – the beginning of the 21st century), Thesis Abstract for Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.01, Volodymyr Vynnychenko Central Ukraine State Pedagogical University, Kropyvnytskyi, 20 р. (in Ukrainian).

Sadykova, D. A. (2014), Dance as a Phenomenon of Media Culture, Vestnik Sankt-Peterburgskogo universiteta. [Bulletin of St. Petersburg University], Ser. 6, Vol. 4. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/tanets-kak-fenomen-mediakultury. (in Russian).

Stanislavska, K. I. (2012), Mystetsko-vydovyshchni formy suchasnoi kultury: monohrafiia [The Artistic and Spectacular Forms of Modern Culture: Monograph], Kyiv, National Academy of Government Managerial Staff of Culture and Arts. (in Ukrainian).

Stepaniuk, I. V. (2017), “Vocal and Choreographic Culture of Volyn of the Second Half of the 20th – the Beginning of the 21st Century: Sources and Contemporary Trends in Functioning, Thesis Abstract for Candidate of Art Studies: 26.00.01, Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Ivano-Frankivsk, 20 р. (in Ukrainian).

Plakhotniuk, О, Androshchuk, L. and Blahova, T. (2016), Suchasne khoreohrafichne mystetstvo: pidgruntia, tendentsii, perspektyvy rozvytku [Modern Choreographic Art: Foundations, Trends, Prospects of Development], Lviv, Spolom. (in Ukrainian).

Taranenko, Yu. P. (2017), “Training of Future Teachers of Choreography for the Development of Artistic and Creative Abilities of Junior Schoolchildren”, Thesis Abstract for Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.04, Berdiansk State Pedagogical University, Berdiansk, 20 р. (in Ukrainian).

Sharykov, D. I. (2017), Neoklasytsyzm u khoreohrafichnii kulturi: geneza i kontseptsiia baletnoho teatru: monohrafiia [Neoclassicism in Choreographic Culture: Genesis and the Concept of Ballet Theatre: Monograph], Kyiv, Vinnytsya, Nilan. (in Ukrainian).

Sharykov, D. I. (2010), Teoriia, istoriia ta praktyka suchasnoi khoreohrafii. Henezys i klasyfikatsiia suchasnoi khoreohrafii - napriamy, styli, vydy: monohrafiia [Theory, History and Practice of Modern Choreography. Genesis and Classification of Modern Choreography – Directions, Styles, Types: Monograph], Kyiv, KyMU. (in Ukrainian).

Sharykov D. I. (2010) “Contemporary dance” u baletmeisterskomu mystetstvi [“Contemporary Dance” in Choreographic Art ], Kyiv, KyMU. (in Ukrainian).

International Encyclopedia of Dance (2016), edited by S. J. Cohen, Oxford, Oxford University Press. (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26