“АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО” ЯК КОНЦЕПТ У СУЧАСНОМУ МИСТЕЦТВОЗНАВЧОМУ ДИСКУРСІ

Автор(и)

  • Oksana Landiak Харківська державна академія культури, Ukraine

Ключові слова:

аудіовізуальне мистецтво, аудіовізуальна культура, екранне мистецтво, сучасний мистецтвознавчий дискурс

Анотація

У статті проведено концептуальний аналіз “аудіовізуального мистецтва” в сучасному мистецтвознавчому дискурсі, розглянуто специфіку його денотативного поля та визначні типологізації у нинішньому пострадянському і західному суспільствах. Досліджено синтаксичну специфіку й контекстуально обумовлену семантику концепту “аудіовізуальне мистецтво” в сучасному мистецтвознавчому просторі. Визначено співвідношення досліджуваного концепту з усталеними формулюваннями, такими як “екранне мистецтво”, “екранна культура”, а також новітнім – “аудіовізуальна культура”. Розглянуто специфіку взаємодії концептів “Digital Art”, “visual art” та “audiovisual art”.

Біографія автора

Oksana Landiak, Харківська державна академія культури

кандидат філософських наук, старший викладач кафедри телебачення

Посилання

Agafonova, N. A. (2009) Ekrannoe iskusstvo: khudozhestvennaya i kommunikativnaya spetsifika [Screen Art: artistic and communicative specifics]. Minsk, Belarusian State University of Culture and Arts. (in Russian).

Andrianova, M. S. (2014), The legal protection of audiovisual arts (cinema). Vestnik RGGU [Journal of Russian State Humanitarian University], no. 15 (137), pp. 82–91. (in Russian).

Arnkheym, R. (1974), Iskusstvo i vizual’noe vospriyatie [Art and Visual Perception]. Moscow, Progress. (in Russian).

Audiovisual Arts: yesterday, today and tomorrow (XX–XXI centuries) (2007), Trudy Mezhdunarodnoy nauchnoy konferentsii “Audiovizual’noe iskusstvo: vchera, segodnya, zavtra (XX–XX vv.): gerasimovskie chteniya” [Proc. of the International scientific conference “Audiovisual Arts: yesterday, today and tomorrow (XX–XXI centuries): Gerasimovsky readings”]. Chelyabinsk, Chelyabinsk State Academy Culture and Arts. (in Russian).

Audiovizual’noe iskusstvo: istoriya i sovremennost’: sbornik nauchno-metodicheskikh statey kafedry zvukorezhissury [Audiovisual Art: the history and the modernity: a collection of scientific and methodological articles of the Department of sound engineering] (2014), Krasnoyarsk, FSEI of HPE Krasnoyarsk State Academy of Music and Theatre. (in Russian).

Gofman, O. V. (2001), K voprosu o metode kontseptual’nogo analiza. Kartina mira: modeli, metody, kontsepty [To the question about the method of the conceptual analysis. The world view: models, methods, concepts]. Tomsk, Publ. of Tomsk State University, pp. 213–217. (in Russian).

Dvorko, N. I. (2004), Audiovisual art in the era of new technologies, Tekhnika kino i televideniya [Technique of Film and Television], no. 4, pp. 44–45. (in Russian).

Kirillova, N. B. (2013), Audiovizual’nye iskusstva i ekrannye formy tvorchestva [Audiovisual art and the screen forms of creativity]. Ekaterinburg, publ. Ural University. (in Russian).

Kulabukhova, V. A. and Kulabukhova, M. A. (2014), Audiovisual arts and the Orthodox world, Mezhdunarodnyy nauchnyy vestnik “Vestnik ob’edineniya pravoslavnykh uchenykh” [International Scientific herald “The Bulletin of Association of Orthodox scholars”], no. 2,

pp. 14–18. (in Russian).

Novak, S. (2015), The work of audiovisual art. Annals of Administration and Law, 2015, Vol 2, no. 15, Available at: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-7cbe3bdd-cc00-46d5-af83-590dd5b912f3/c/Nowak_Stanislaw.pdf (Accessed 20 September 2016).

(in Polish).

Poznin, V. F. (2006), Audiovizual’nyy produkt: tekhnologiya plyus tvorchestvo [The Audiovisual product: technology plus creativity]. St. Petersburg, St. Petersburg State Univ. of Film and Television. (in Russian).

Rozin, V. M. (2009), Vizual’naya kul’tura i vospriyatie: Kak chelovek vidit I ponimaet mir [Visual culture and perception: How does the person see and understand the world]. Moscow, Book House “LIBROKOM” Publ. (in Russian).

Sal’nikova, E. V. (2012), The phenomenon of visuality and the evolution of the visual culture, Moscow, Available at: http://cheloveknauka.com/v/356029/d#? page=1. (Accessed 25 September 2016). (in Russian).

Khil’ko, N. F. (2000), Audiovizual’naya kul’tura [Audiovisual culture], Omsk, Omsk State University. (in Russian).

Khomenko, І. A. (2003), Pseudoheuristic forms of the avisual and audiovisual art: the problem of influence on an audience. Vіsnik Chernіgіvs’kogo derzhavnogo pedagogіchnogo unіversitetu [Herald of the Chernihiv State Pedagogical University], no. 21, pp. 181–185. (in Ukrainian).

Multimedia Language. Evolution of the screen and the audio-visual thinking (2012), Available at: http://mkrf.ru/upload/mkrf/mkdocs2012/08_11_2012_4.pdf (Accessed 28 September 2016). (in Russian).

Daniels, D. and Naumann, S. (2015), Audiovisuology, A Reader, Available at: http://www.hgb-leipzig.de/daniels/Dieter-Daniels_Audiovisuology_2015.pdf (Accessed 11 October 2016).

(in German).

Debuysere, S. and Martens, E. (2008), Audiovisual Arts, Available at: http://bamart.be/files/BAMAV_BW_210808.pdf (Accessed 5 October 2016). (in English).

Edmonds, E. and Pauletto, S. (2004), Audiovisual Discourse in Digital Art, Available at: http://lindacandy.com/COSTART/pdfFiles/EdmondsPauletto.pdf (Accessed 10 October 2016) (in English).

Callear, S. (2012), Audiovisual Particles, Available at: http://www.seeingsound.co.uk/

docs/Audiovisual _Particles.pdf. (Accessed 9 October2016)/ (in English).

Carvalho, A. and Lund, C. (2015), The audiovisual breakthrought, Available at: http://www.ephemeralexpanded.net/audiovisualbreakthrough/theaudiovisualbreakthrough_print2_download.pdf (Accessed 6 October 2016). (in English).

Correia, Nuno N. (2013), Interactive Audiovisual Objects, Available at: https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/11341/isbn9789526050010.pdf?sequence=1

(Accessed 11 October 2016). (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-30